Stowarzyszenie na rzecz ratowania "Okrąglaka"

Aktualności stowarzyszenia miłośników zabytkowej parowozowni.
Awatar użytkownika
Krzysztof Ju
MODERATOR
Posty: 3134
Rejestracja: 23 sie 2012, 18:40

Re: Stowarzyszenie na rzecz ratowania "Okrąglaka"

Post autor: Krzysztof Ju »

Konferencja prezydenta Piły o pilskiej parowozowni Okrąglak umieszczona na YouTube dnia 4 grudnia 2015 roku przez użytkownika StudioP75:


zbylu1971
Posty: 4
Rejestracja: 10 gru 2011, 17:54

Re: Stowarzyszenie na rzecz ratowania "Okrąglaka"

Post autor: zbylu1971 »

Jak PiS zaczął rządzić to teraz Prezydent próbuje ten problem zepchnąć na barki rządu. Dlaczego nie robił tego za czasów rządu platformy?
ziolek
PRZYJACIEL
Posty: 2009
Rejestracja: 14 maja 2006, 17:32
Lokalizacja: Piła
Podziękowano: 1 raz
Kontakt:

Re: Stowarzyszenie na rzecz ratowania "Okrąglaka"

Post autor: ziolek »

Jedno wydaje się pewnym, iż ze względu na koszt przedsięwzięcia zakup, rewitalizacja i utrzymanie przerasta większość zainteresowanych. Pozostaje współpraca różnych podmiotów.
Awatar użytkownika
Krzysztof Ju
MODERATOR
Posty: 3134
Rejestracja: 23 sie 2012, 18:40

Re: Stowarzyszenie na rzecz ratowania "Okrąglaka"

Post autor: Krzysztof Ju »

Dwa zdjęcia okrąglaka autorstwa Roberta Judyckiego umieszczone na fanpage stowarzyszenia na Facebooku. Bez komentarza.

Obrazek
Awatar użytkownika
Krzysztof Ju
MODERATOR
Posty: 3134
Rejestracja: 23 sie 2012, 18:40

Re: Stowarzyszenie na rzecz ratowania "Okrąglaka"

Post autor: Krzysztof Ju »

asta24.pl pisze:Obrazek

Nie ma ratunku dla Okrąglaka?

Minister kultury nie pomoże Pile w tym, by zadbać o najcenniejszy zabytek, czyli Okrąglak. Prezydent Piły otrzymał z ministerstwa odpowiedź po tym, jak zaapelował o pomoc, bowiem pilska okrągła parowozownia nadal niszczeje. PKP ma obowiązek zabezpieczyć dach, do dziś jednak prace nie ruszyły.

Jesienią prezydent zaapelował do ministra kultury o pomoc. Chodziło o uratowanie niszczejącego zabytku. Pilska okrągła parowozownia wymaga bowiem natychmiastowej pomocy. Właśnie do prezydenta dotarła odpowiedź ministra. – Jedna z odpowiedzi, którą uzyskaliśmy od ministra Piotra Glińskiego mówi o tym, że niestety ministerstwo nie może w tej sprawie wiele zrobić. Nie ma możliwości wskazania właścicielowi konkretnych działań. Wydaje się, że nie do końca pan minister rozumie rolę, o którą go prosiliśmy – mówi Piotr Głowski, prezydent Piły.

A prośba dotyczyła wsparcia konserwatora zabytków w negocjacjach z trudnym partnerem. Konserwator wydał bowiem nakaz zabezpieczenia dachu Okrąglaka. PKP miało na to czas do końca ubiegłego roku. W ostatnich dniach grudnia wystąpiło o pozwolenie na budowę, ale do dziś prace nie ruszyły. A to przecież najcenniejszy dla miasta zabytek… – I był tą windą, jak mówią, do nieba dla Piły – mówi Roman Chwaliszewski, konserwator zabytków.




Tak było 200 lat tamu. Teraz Okrąglak, popada w ruinę. Ratunkiem, poza zabezpieczeniem dachu, byłoby też znalezienie mu troskliwego właściciela, mającego pomysł na wykorzystanie obiektu. – Znalezienie funkcji użytkowej jest ogromnie ważne, bo przecież nie o to chodzi, żeby wydawać pieniądze – czy to prywatne, czy państwowe – na ratowanie obiektów, a potem nie znaleźć żadnej funkcji użytkowej, bo to jest trochę wyrzucanie pieniędzy w błoto – mówi Roman Chwaliszewski.

PKP S.A. dwa razy próbowało sprzedać obiekt – bezskutecznie. Rozmawiano też z potencjalnymi dzierżawcami. Także bez skutku. Polskie Koleje Państwowe chciały za zabytek zbyt dużo pieniędzy, bo ponad 800 tysięcy złotych. A na generalny remont obiektu trzeba byłoby przeznaczyć 10 milionów złotych.

Zagospodarowaniem Okrąglaka było jednak zainteresowane Muzeum Przemysłu i Kolejnictwa na Śląsku. – Właściciel chce się budynku pozbyć i jest podmiot, który jest zainteresowany zagospodarowaniem Okrąglaka, jest przychylny samorząd – gmina Piła, więc tak naprawdę nie ma jakichś większych przeszkód – mówi Piotr Chamczyk, prezes Stowarzyszenia Parowozownia Pilska Okrąglak. A jednak. Pasjonaci z Jaworzyny Śląskiej wycofują się z pomysłu utworzenia tu muzeum. Teren przyległy do Okrąglaka jest zbyt mały. Pomieści najwyżej 5 obiektów, a aby muzeum żyło i zarabiało na siebie w przyszłości, musiałoby tu stać ich co najmniej 40.

Co dalej? Trzeciego przetargu raczej nie będzie. – W najbliższym czasie planujemy rozpocząć oficjalne rozmowy, w sprawie przekazania tej nieruchomości na rzecz miasta, ponieważ w tej chwili trudno powiedzieć, kiedy będziemy planować rozpoczęcie prac, w celu zabezpieczenia tego obiektu – mówi Maciej Bułtowicz, biuro prasowe PKP S.A.

Czyli nadal nie wiadomo, kiedy ekipy remontowe pojawią się na tym terenie i zabezpieczą dach niszczejącego budynku.


Źródło: www.asta24.pl
Data wydania: 4 lutego 2016
ziolek
PRZYJACIEL
Posty: 2009
Rejestracja: 14 maja 2006, 17:32
Lokalizacja: Piła
Podziękowano: 1 raz
Kontakt:

Re: Stowarzyszenie na rzecz ratowania "Okrąglaka"

Post autor: ziolek »

Jak dawniej pilska parowozownia była wzorem czy też inspiracją do budowy kolejnych bliźniaczych czy podobnych tak po blisko 150 pilska parowozownia staje się antywzorem i przestrogą jak z takim obiektem nie należy postępować. I tak w skrócie:

Czerniachowsk - hala znajduje się w prywatnych rękach, a właściciel ma plany uruchomić w nim muzeum.

Tczew - halę zagospodarowano na magazyn, przez co może nie jest atrakcją turystyczną, ale chociaż nie niszczeje i może łatwiej i szybciej się doczeka atrakcyjnego zagospodarowania.

Bydgoszcz - halę stojącą jeszcze do niedawna na terenie zakładu PESY co prawda rozebrano, ale Miasto Bydgoszcz ma obowiązek nałożony przez konserwatora zrekonstruowania budynku w innym miejscu. Elementy zabezpieczono, a w zeszłym roku wygospodarowano środki na zlecenie prac projektowych.

Berlin - pomysł na zagospodarowanie jednej z dwóch hal jest przedmiotem sporu pomiędzy prywatnym inwestorem (chcącym między innymi uruchomienia centrum handlowego) a władzami lokalnymi. W tym sporze co do kształtu zagospodarowania widać jednak pewną konsekwencje w działaniu inwestora. A druga z hal? Pojawił się plan przeniesienia do Wittenbergi i rekonstrukcji na terenie muzeum kolei.

A w Pile? Jeśli ktoś śledzi ten temat i przeczytał również ostatnie doniesienia medialne zapewne dojdzie z goryczą do wniosku delikatnie mówiąc smutnego i pesymistycznego: że za chwile pierwsza wybudowana jako pierwsza też spośród zachowanych będzie miała swój koniec. Pytanie kto przekona, iż jest to wniosek błędny.
Awatar użytkownika
RR
PRZYJACIEL
Posty: 457
Rejestracja: 21 sie 2005, 15:46
Lokalizacja: Piła/Wrocław

Re: Stowarzyszenie na rzecz ratowania "Okrąglaka"

Post autor: RR »

Zastanawiam się, czy te 10 mln zł podawanych jako kwota potrzebna na remont wynika z jakiejś istniejącej wyceny fachowców, czy to raczej rozpowszechniana wersja, która uzasadnia nicnierobienie miasta w sprawie tego obiektu. Może ktoś wie? Rozbawiło mnie też uzasadnienie wycofania zainteresowania przez Muzeum Kolejnictwa w Jaworzynie tym, że zorientowali się (po wielu miesiącach), że na terenie przyległym do parowozowni zmieści się zbyt mało obiektów, które można eksponować. Nie widzę niestety dobrej woli ze strony PKP i miasta. A nikt inny nie będzie w stanie zainwestować w zabezpieczenie tego obiektu. Niestety.
Awatar użytkownika
Krzysztof Ju
MODERATOR
Posty: 3134
Rejestracja: 23 sie 2012, 18:40

Re: Stowarzyszenie na rzecz ratowania "Okrąglaka"

Post autor: Krzysztof Ju »

asta24.pl pisze:Obrazek

W obiektywie: Pilski Okrąglak z lotu ptaka

Rozpoczynamy dziś cykl „W obiektywie”. Co poniedziałek będziemy prezentować zdjęcia z ciekawych miejsc naszego regionu. Rozpoczynamy od pilskiego Okrąglaka – zabytkowej parowozowni na dworcu PKP.

Pilski Okrąglak – zabytkowa parowozownia popada w ruinę. PKP ma obowiązek zabezpieczyć dach obiektu. Pomimo nakazu konserwatorskiego do dziś prace nie ruszyły. W jakim stanie jest pilski zabytek? Zobaczcie sami. Okrąglak z lotu ptaka, w materiale filmowym:




PKP S.A. dwa razy próbowało sprzedać obiekt – bezskutecznie. Rozmawiano też z potencjalnymi dzierżawcami. Także bez skutku. Trzeciego przetargu nie będzie. PKP chce rozmawiać na temat przekazania zabytku na rzecz miasta.


Źródło: www.asta24.pl
Data wydania: 7 marca 2016
Awatar użytkownika
Krzysztof Ju
MODERATOR
Posty: 3134
Rejestracja: 23 sie 2012, 18:40

Re: Stowarzyszenie na rzecz ratowania "Okrąglaka"

Post autor: Krzysztof Ju »

asta24.pl pisze:Obrazek

Dokument TV ASTA: Okrąglak

Pilska Parowozownia „Okrąglak” czasy świetności ma już za sobą.

Obiekt niszczeje, a zespół dworca i linia kolejowa ponad sto lat temu z małego miasteczka – Piła, zrobiła trzecie co do wielkości miasto w tym regionie: po Poznaniu i Bydgoszczy. Czy renowacja obiektu i postawienie na turystykę kolejową, mogłoby znów ożywić miasto?





Źródło: www.asta24.pl
Data wydania: 6 stycznia 2016
Rav74
Posty: 95
Rejestracja: 01 lip 2007, 17:12
Lokalizacja: Piła

Re: Stowarzyszenie na rzecz ratowania "Okrąglaka"

Post autor: Rav74 »

Może to nie o samym okrąglaku, ale przejeżdżając dziś w okolicy zauważyłem pracowników rozkładających rusztowania wokół "wieży ciśnień" w bliskim kontakcie Okrąglaka. Może ktoś coś wie na ten temat?
Awatar użytkownika
Krzysztof Ju
MODERATOR
Posty: 3134
Rejestracja: 23 sie 2012, 18:40

Re: Stowarzyszenie na rzecz ratowania "Okrąglaka"

Post autor: Krzysztof Ju »

pila.pl pisze:Obrazek

Parowozownia i wieża ciśnień

W dniu 4 lipca przy pilskiej wieży ciśnień na ulicy Zakopiańskiej pojawiły się rusztowania.

W nadesłanym oświadczeniu pan Maciej Bułtowicz z Wydziału Prasowego Biura Komunikacji i Marketingu PKP S.A. poinformował nas :

Prace na terenie wieży ciśnień są realizowane w odpowiedzi na wytyczne konserwatora zabytków. Roboty obejmują remont konstrukcji i poszycia dachu oraz zabezpieczenie budynku przed niszczeniem i dostępem osób nieuprawnionych. W przypadku Parowozowni jesteśmy na etapie przygotowania postępowania na prace zabezpieczające obiekt przed degradacją i dostępem osób trzecich. Planowana jest wymiana pokrycia dachowego, zabezpieczenie drzwi i okien (w tym kopuły i świetlika). Powyższe prace będą również realizowane na prośbę konserwatora zabytków.”

Z dokumentacji zamieszczonej na platformie przetargowej PKP wynika, że zostało rozstrzygnięte postępowanie o udzielenie zamówienia niepublicznego prowadzonego w trybie uproszczonym pn. „Remont dachu i zabezpieczenie zabytkowej wieży ciśnień w Pile”.

Zadanie to obejmuje m.in. rozbiórkę z pokrycia papy na dachach, wymianę elementów konstrukcyjnych dachu: miecze, kleszcze i krokwie zwykłe, oczyszczenie elementów drewnianych, dwukrotną impregnację grzybobójczą. Zamawiającym jest PKP S.A. Oddział Gospodarowania Nieruchomościami w Poznaniu, a wybranym wykonawcą PHU WOJ – BUD Norbert Wojciechowski z Gniezna.

Oznacza to w praktyce, że dach zabytkowej wieży ciśnień zostanie wyremontowany, a obiekt zabezpieczony przed dalszym niszczeniem. Co zaś się tyczy parowozowni to postępowanie przetargowe na wykonanie zabezpieczenia pokrycia dachowego zostało ogłoszone i jest w toku.

Zespół budynków parowozowni powstał w latach 1870 – 1874 i był wielkim osiągnięciem ówczesnej myśli technicznej. Wieża ciśnień powstała w 1874 roku – służyła do tankowania parowozów i jest częściowo drewniana. W grudniu 2015 roku i lutym bieżącego roku Prezydent Piotr Głowski zwrócił się do Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z prośbą o wszczęcie działań w kierunku rozpoczęcia remontu.

Informowaliśmy o tym tutaj:

http://www.pila.pl/pl/news/prezydent-ws ... zowni.html

i

http://www.pila.pl/pl/news/swiatlo-w-tu ... zowni.html


Źródło: www.pila.pl
Data wydania: 5 lipca 2016
Matey#24
Posty: 267
Rejestracja: 17 sty 2013, 00:53

Re: Stowarzyszenie na rzecz ratowania "Okrąglaka"

Post autor: Matey#24 »

No w końcu! A co na to nasz Pan Głowski, który wieszał psy na Ministrze?
Awatar użytkownika
Aragorn
MODERATOR
Posty: 1358
Rejestracja: 14 kwie 2005, 17:22
Lokalizacja: Piła- Ringstraße

Re: Stowarzyszenie na rzecz ratowania "Okrąglaka"

Post autor: Aragorn »

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Stan na 11.07.2016
Awatar użytkownika
Aragorn
MODERATOR
Posty: 1358
Rejestracja: 14 kwie 2005, 17:22
Lokalizacja: Piła- Ringstraße

Re: Stowarzyszenie na rzecz ratowania "Okrąglaka"

Post autor: Aragorn »

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Stan na 16.07.2016
Awatar użytkownika
SA108
MODERATOR
Posty: 1763
Rejestracja: 21 kwie 2005, 19:45
Lokalizacja: Piła

Re: Stowarzyszenie na rzecz ratowania "Okrąglaka"

Post autor: SA108 »

A wiecie, że za dzisiejszy stan Okrąglaka odpowiada Stowarzyszenie? Przynajmniej tak wynika z kuriozalnego artykułu w Tygodniku Pilskim - poniżej zdjęcie.

Obrazek
Matey#24
Posty: 267
Rejestracja: 17 sty 2013, 00:53

Re: Stowarzyszenie na rzecz ratowania "Okrąglaka"

Post autor: Matey#24 »

Wywołano mnie do tablicy więc prostuję drobnostkę i wyjaśniam, bo oczywiście jest napisane nie do końca tak jak tłumaczyłem to autorowi, ale cóż. Napisałem wprost, że wina leży po stronie PKP i jego zaniedbań, ale REMONT, to nie jest na pewno zasługa miasta i stowarzyszenia, bo nawet ja jako miłośnik kolei nie słyszałem o akcjach dotyczących ratowania okrąglaka, a takie wpisane są w statut stowarzyszenia o ile się nie mylę:
- organizację programów edukacyjnych, szkoleń i prezentacji oraz imprez o charakterze kulturalnym i turystycznym,
- prowadzenie działalności informacyjnej, promocyjnej, szkoleniowej, badawczej i wydawniczej służącej realizacji celów statutowych,
- uczestnictwo w przedsięwzięciach związanych z rozwojem miasta i regionu
!!!
A tłumaczenie, że stowarzyszenie działa, ale nie widać efektów, to trochę dla mnie takie samo tłumaczenie jak w przypadku lotniska... Mamy, ale robimy coś by latało się dalej z niego, ale efektów nie widać, bo rozmawiamy w kuluarach z kimś. Dodatkowo trafnie ktoś swego czasu podawał, że w mediach Pan Głowski na początku roku kazał posłom PiS i KUKIZ teraz się wykazać, a przyszło co do czego, to jako swój sukces przypisywał rozpoczęcie remontu na profilu "Gwarancja rozwoju". Co więcej, kiedy napisałem, że to nie jest sukces miasta tylko zapewne ministra, to wpis został SKASOWANY z profilu. Więc z tym pisaniem SA108, że to stowarzyszenie odpowiada za stan okrąglaka, to także naciągane z Twojej strony, bo nigdzie nic takiego wprost nie jest napisane, a to co powiedziałem w komentarzu, czyli "stowarzyszenie, czy władze miasta zawsze tłumaczyły, że to obiekt PKP", to sama prawda! Wystarczy poszukać tutaj na forum waszych postów, gdzie sami piszecie o tym! Przecież kilka razy dostawałem takie odpowiedzi, że PKP to beton, że najpierw trzeba zmienić władze PKP, że jak mam możliwości, to żebym załatwił, to są wasze słowa, które tutaj można z łatwością znaleźć. Tak samo we fragmencie dotyczącym winy... Nigdzie nie napisane jest wprost, że to wina miasta i stowarzyszenia i nikogo więcej, ale na pewno jakieś częściowe powinowactwo jest (zapewne moralne, a nie fizyczne), bo tylko jedna impreza była w ciągu tych lat, w dodatku nie powiązana z okrąglakiem. Wiecie jaka? Projekcja filmu "Gdyby nie kolej?" z 2010(?) 2009(?) roku. Po za tym nie oszukujmy się, ale wiele takich komentarzy było na forach, stronach internetowych, że teraz nagle się coś zaczęło dziać, a przez poprzednie x lat nie było nic robione, oprócz oczywistego wpisu do rejestru zabytków.

I tak dodatkowo z mojej prywatnej stopy...
Ten komentarz w Tygodniku Pilskim, to także głos miłośnika kolei, który nie należy do żadnych stowarzyszeń i grup, a ciągle takie głosy są pomijane we wszystkim! Nie będę przypominał jak bezczelne, chamskie oraz aroganckie były wpisy niektórych osób, które zarzucały mi wcześniej to, że mam się czymś wykazać! To właśnie te same osoby założyły stowarzyszenie i potem wypisywały w moją stronę różne teksty, wręcz nakazując mi się zamknąć, bo nie mam prawa się odezwać w dyskusji, gdyż nie jestem w "grupie". Otóż nie zamknąłem się i milczeć nie zamierzam, bo skoro mam taką sama pasję jak inni, to mam prawo też cokolwiek na ten temat powiedzieć. I tak jak napisał Pan "Ziołek" w którymś poście jakobym ja bym był problemem, nie, problemem jest wasze zachowanie wobec innych spoza waszej grupy z czym nie raz, nie dwa się spotkałem i szczerze z nikim w kraju nie miałem takich "akcji".
Podsumowując.
Poproszono mnie o komentarz jako osobę spoza grupy, ale miłośnika kolei, który też widzi co się dzieje, ale nie ma prawa głosu, bo jest spoza stowarzyszenia, więc taki komentarz udzieliłem i nikogo w nim nie obraziłem i nie oskarżyłem!!! Powiedziałem, to co widza też i mieszkańcy Piły, że przez 8 lat rządów PO i wcześniejsze lata nic nie zrobiono z zabytkiem, a nagle doszedł ktoś inny - znienawidzony, do głosu i coś drgnęło. Wyraziłem swoją opinię i nie skłamałem w niczym, bo tak samo jak i wam zależy mi na tym obiekcie, ale nie muszę być członkiem stowarzyszenia by cokolwiek powiedzieć. Bawi mnie też to, że w większości koło kolei są osoby dojrzałe, z dorobkiem, a atmosfera wokół kolei w Pile, to atmosfera rodem z jakiegoś pałacu w Anglii. Pojawi się ktoś nowy, to trzeba go wyśmiać, trochę zmieszać z błotem i trzymać na dystans.
I uprzedzając ataki w stylu "możesz dołączyć do stowarzyszenia i się wykazać jak taki jesteś mądry". Nie, nie dołączę do żadnego stowarzyszenia, bo nie muszę i nie chcę wchodzić w stado wron by krakać jak one :) Po za tym stowarzyszenie do tej pory nie potrzebowało nowych członków, a co więcej, chodzi plotka, że wielu odeszło z niego, więc podziękuję i wolę żyć sobie sam.
Awatar użytkownika
RR
PRZYJACIEL
Posty: 457
Rejestracja: 21 sie 2005, 15:46
Lokalizacja: Piła/Wrocław

Re: Stowarzyszenie na rzecz ratowania "Okrąglaka"

Post autor: RR »

Matey#24 pisze:nie jest sukces miasta tylko zapewne ministra
A skąd ta pewność? Pytam z ciekawości, bo to trochę wpisuje się w taką osobliwą narrację, zgodnie z którą sukcesy są zasługą obecnie rządzących, a za wszystkie porażki z automatu należy obwiniać 8 lat rządów poprzedniej koalicji.
Matey#24 pisze:jakieś częściowe powinowactwo jest
Na pewno powinowactwo?
Matey#24
Posty: 267
Rejestracja: 17 sty 2013, 00:53

Re: Stowarzyszenie na rzecz ratowania "Okrąglaka"

Post autor: Matey#24 »

Matey#24 pisze:nie jest sukces miasta tylko zapewne ministra
A skąd ta pewność? Pytam z ciekawości, bo to trochę wpisuje się w taką osobliwą narrację, zgodnie z którą sukcesy są zasługą obecnie rządzących, a za wszystkie porażki z automatu należy obwiniać 8 lat rządów poprzedniej koalicji.
Podejrzewam, że po zmianach w PKP ktoś w końcu dojrzał sprawę okrąglaka albo po prostu kogoś ruszyło sumienie, po za tym w marcu minister przysłał list w którym potwierdził remont obiektu w tym roku:

https://www.youtube.com/watch?v=BnYxAaDsKQ0

Oczywiście jest mowa o konserwatorze zabytków, że to jest zasługa, tylko dlaczego wcześniej takich nacisków nie było na remont, przez poprzednie lata? Nie jestem absolutnie za PiSem ani za PO, ale fakty są takie, że przez 8 lat poprzedniego rządu i wcześniej także nie robiono nic. Przynajmniej ja sobie nie przypominam żeby coś było takiego co pozwoliłoby być spokojnym o stan techniczny obiektu. Nie wliczając oczywiście wpisania do rejestru zabytków obiektu, bo to żadna gwarancja remontu ani nawet pozostawienia obiektu nie jest, co pokazuje przykład parowozowni w Bydgoszczy, która miała być przeniesiona i... zniknęła.
Na pewno powinowactwo?
Wybacz, późna godzina. Chodziło o współwinę.
Bocian
PRZYJACIEL
Posty: 829
Rejestracja: 20 lip 2006, 23:20
Lokalizacja: Piła/Wrocław

Re: Stowarzyszenie na rzecz ratowania "Okrąglaka"

Post autor: Bocian »

Poprawcie mnie, jeśli się mylę, ale:
1. PKP zaczęło zabezpieczać budynek, bo musi to zrobić na podstawie odpowiedniej decyzji konserwatora.
2. Nie zrobiło tego wcześniej, bo nie musiało (choć powinno).
I to tyle.

Politycy mogą sobie apelować i jest to działanie głównie medialne. Mam podejrzenie graniczące z pewnością, w jakiej części ciała pan Gliński ma apel pana Głowskiego.

Co do Twojego wywodu, Mateuszu...
no cóż... jest po prostu potwornie głupi. Wybaczcie, ale ciężko mi tu znaleźć odpowiedni eufemizm.

Jeśli masz pomysł, jak stowarzyszenie ma przekonać osoby decyzyjne do remontu, to sam z wypiekami na twarzy się z nim zapoznam. Bo ja pomysłu nie mam. I dlatego nikogo nie pouczam.
Matey#24
Posty: 267
Rejestracja: 17 sty 2013, 00:53

Re: Stowarzyszenie na rzecz ratowania "Okrąglaka"

Post autor: Matey#24 »

Bocian pisze:Poprawcie mnie, jeśli się mylę, ale:
1. PKP zaczęło zabezpieczać budynek, bo musi to zrobić na podstawie odpowiedniej decyzji konserwatora.
2. Nie zrobiło tego wcześniej, bo nie musiało (choć powinno).
I to tyle.
1. A Pan konserwator co robił przez te wcześniejsze lata? Spał, czy może nie czuł, że musi działać, albo może nie chciał? O ile dobrze rozumiem, to mógł taki nakaz wydać zdecydowanie wcześniej i już wcześniej złożyć do sądu pozew na PKP, nie musiał czekać do końca 2015 roku.
2. Nie robili nic, bo tak jak w przypadku wielu innych obiektów kolejowych nikt się tym nie interesował! Wiadomo nie od dzisiaj, że bez nękania, łażenia ciągle, czy wręcz namolności nic się w tym kraju nie zdziała! Dlaczego Wolsztyn, Jaworzyna, Chabówka mają obecnie parowozy? Bo tam się o to walczy na stopie krajowej, a tutaj zwala winę i nagle po zmianie polityków na Wiejskiej wszystko idzie na nowy rząd, takie to polskie cebulactwo. PKP Cargo wspomogło Wolsztyn, tak samo gmina, czy powiat (małą mieścinę!), a w Pile snuje się dalej plany o pociągu do Ujścia, potem spływach kajakowych i podróży do Białośliwia na wąski tor. Więc Kamilu, nie nie musiało, musieli (nie powinni), bo samorząd nie działał.
Bocian pisze:Co do Twojego wywodu, Mateuszu...
no cóż... jest po prostu potwornie głupi. Wybaczcie, ale ciężko mi tu znaleźć odpowiedni eufemizm.
Potwornie głupie to są Twoje odzywki wobec mnie, dodatkowo bezczelne i aroganckie, co nie raz udowodniłeś (zresztą nie tylko Ty). A wydawało się, że wykształcony architekt powinien raczej na forum publicznym rozsądnie się wypowiadać i prezentować. A może prawda boli i tak ciężko się pogodzić z rzeczywistością? Wywód głupi? W którym miejscu? W tym, że stowarzyszenie ma swój statut, a w nim cele i plan realizacji, a w rzeczywistości pokazuje się tylko w mediach? TO MÓWIĘ, BO TO TYLKO WIDZĘ I TAK STWIERDZI KAŻDY CZŁOWIEK, KTÓRY NIE JEST W TEMACIE. Może i były z kimś rozmowy, bo o ile pamiętam kilka lat temu było jakieś zainteresowanie, ale okrąglak dalej niszczeje. Głupim jest fakt, że tylko jedna impreza była zorganizowana przy obiekcie? Głupim jest to, że osoby z zewnątrz niczego nie widzą, że ktokolwiek podejmował wcześniej jakieś działania? Siedziałem ostatnio na forum kilka godzin i przeglądałem temat kolejowy. Kiedy napisałem 4 lata temu o zorganizowaniu jakiejś może wystawy klejowej, modeli itp. Odpowiedź Pana Chamczyka była:
Piterek pisze:Raczej nie powinieneś powoływać się na czyjąś opinię bez jej uzyskania.
To ja nie mam pytań w takim układzie... Przecież to o czym mówię w sprawie okrąglaka, to słowa ludzi! O zaangażowaniu miasta nawet nie mam zamiaru się wypowiadać, bo na każdym forum, na każdej stronie w komentarzach przy artykule o okrąglaku jest tak samo napisane: czemu przez 8 lat rządów PO nie zrobiono nic w temacie okrąglaka, a teraz nagle się nagle ruszyło?! Czemu nagle politycy PiS i KUKIZ mają działać na rzecz obiektu, i wiele, wiele innych, prawdziwych! To jest głupie?! Głupim to jest raczej zachowanie ludzi i przedłużanie wszystkich możliwości ratunku tego miejsca!
Bocian pisze:Jeśli masz pomysł, jak stowarzyszenie ma przekonać osoby decyzyjne do remontu, to sam z wypiekami na twarzy się z nim zapoznam. Bo ja pomysłu nie mam. I dlatego nikogo nie pouczam.
Od 10 lat nikt nie wpadł na pomysł? Przecież Niemcy byli zainteresowani współpracą, Rosjanie, Jaworzyna Śląska i gdzie oni wszyscy teraz są? Zrzucisz winę na PKP, tak, masz rację, zgadzam się, ale to miasto, stowarzyszenie i wiele innych podmiotów, nawet tych chętnych powinno naciskać z całych sił na PKP by zajęło się tematem, ale wróć (kolejna przytaczana wielokrotnie na forach sytuacja) przecież poprzedni rząd był rządem PO i mimo prezydenta (miasta i kraju [który zyskał nawet miano honorowego obywatela Piły]) z tego ugrupowania, mimo ministrów z PO, mimo europosłów... nic nie dało się zrobić i wywrzeć nacisku na PKP. Przekonanie osób decyzyjnych do remontu? Pan Augustyn, Szejnfeld i inni z PO w sejmie swego czasu organizowali wystawy o Pile, czy północnej Wielkopolsce, Pan Szejnfeld zapewne ma kontakty takie w Brukseli, to nie dali rady załatwić niczego ze swojej strony? To też jest strasznie głupie, nie Bocian? Mówienie o czymkolwiek co jest prawdą i smutną rzeczywistością, to głupota dla Ciebie. A dla mnie jest głupotą to jak się wszyscy bronią przed realnymi wnioskami dotyczącymi stanu okrąglaka. I czepianiem się wszystkich, którzy mówią o tym głośno, w tym mnie! Zresztą na ten temat pisałem wcześniej i nie mam zamiaru tego po raz kolejny wałkować. Nie pouczam nikogo, bo to nie moja rola, powód komentarza w TP podałem także wcześniej. Denerwuje mnie jednak fakt, że wcześniej nikt nie umiał nic załatwić, albo może nie chciał, prezydent Głowski atakował w TV Asta ministra Glińskiego oraz posłów z PiS i KUKIZ, że mają teraz wykazać się, a raptem w marcu przychodzi list i w lipcu zaczyna się remont dachu obu obiektów. Powtórzę to drugi raz. Nie jestem za PiSem, ani za PO, ale fakty mówią same za siebie.
Bocian pisze:Politycy mogą sobie apelować i jest to działanie głównie medialne. Mam podejrzenie graniczące z pewnością, w jakiej części ciała pan Gliński ma apel pana Głowskiego.
No i ten wpis, Kamil :) Strzeliłeś w 10. Skoro Twoim zdaniem minister kultury i dziedzictwa narodowego ma w poważaniu Głowskiego, to gdzie musieli mieć go jego partyjni koledzy za władzy PO? Strzeliłeś idealnie w tym tekście, szacunek.

Tym samym zakończyłem wątek okrąglaka i tłumaczenia. Nie napisałem/powiedziałem czegokolwiek innego niż to co piszą ludzie na forach internetowych, portalach miejskich. Jedynie jest to powiedziane ciutkę głośniej. Nikogo nie obraziłem, nie skłamałem, tyle.
ziolek
PRZYJACIEL
Posty: 2009
Rejestracja: 14 maja 2006, 17:32
Lokalizacja: Piła
Podziękowano: 1 raz
Kontakt:

Re: Stowarzyszenie na rzecz ratowania "Okrąglaka"

Post autor: ziolek »

Plucia ciąg dalszy, a wszystko za sprawą ogromnych braków w wiedzy i złośliwości. Przykro to czytać, ale mimo wszystko nie życzę Ci Mateuszu by ktoś potraktował Ciebie jak Ty potraktowałeś innych. Nawet pewnie nie przypuszczasz jak bardzo w tym co publicznie piszesz jesteś w błędzie. Mieszasz pewne fakty, coś dopowiadasz, a wszystko to polewasz ostrą złośliwością. Potraktuje to jako internetowy hejt i w dyskusje wdawać się nie będę.

Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
Aragorn
MODERATOR
Posty: 1358
Rejestracja: 14 kwie 2005, 17:22
Lokalizacja: Piła- Ringstraße

Re: Stowarzyszenie na rzecz ratowania "Okrąglaka"

Post autor: Aragorn »

Rusztowania już poznikały czyli remont dachu wieży ciśnień zakończony, czekać teraz na najważniejszy etap, czyli remont Okrąglaka.

Obrazek Obrazek Obrazek

Stan na 01.08.2016
Awatar użytkownika
Aragorn
MODERATOR
Posty: 1358
Rejestracja: 14 kwie 2005, 17:22
Lokalizacja: Piła- Ringstraße

Re: Stowarzyszenie na rzecz ratowania "Okrąglaka"

Post autor: Aragorn »

W dniu 06.09.2016 na terenie Okrąglaka odbyło się spotkanie dotyczące dalszych losów pilskiej parowozowni. W spotkaniu wzięli udział członek zarządu PKP S.A. Michał Beim oraz prezydent Piły Piotr Głowski.
http://poznan.onet.pl pisze:W parowozowni w Pile ma powstać muzeum historii kolejnictwa

Muzeum historii kolejnictwa ma powstać w zabytkowej parowozowni w Pile. Obecnie unikatowy w skali Europy obiekt jest w bardzo złym stanie technicznym i wymaga pilnego remontu.

Według wstępnych wyliczeń, na rewitalizację obiektu i realizację przedsięwzięcia potrzeba ok. 9 mln zł. Niewykluczone, że większość tych środków pochodzić będzie z funduszy unijnych. Podmiotem odpowiedzialnym za realizację projektu byłaby Fundacja Ochrony Dziedzictwa Przemysłowego Śląska z Wrocławia.

Przedsięwzięcie o nazwie "Muzeum historii kolejnictwa w Pile, na terenie zabytkowego zespołu stacji kolejowej w Pile" zgłosiła do Kontraktu Terytorialnego dla Województwa Wielkopolskiego, jako zadanie priorytetowe w sektorze kultury Gmina Piła, w porozumieniu z PKP S.A. oraz wrocławską fundacją.

Kontrakt Terytorialny to umowa pomiędzy rządem a samorządem, określająca inwestycje istotne dla rozwoju kraju i województwa. W sierpniu zarząd województwa zarekomendował pilski projekt do włączenia do realizacji w ramach Kontraktu. Teraz zarekomendowane projekty zostaną zweryfikowane przez stronę rządową.

- Liczymy bardzo na PKP, że będzie lobbować, by ten wniosek znalazł finansowanie. Na tej liście jest też parowozownia w Wolsztynie. Moglibyśmy nawiązać współpracę między tymi dwoma obiektami – powiedział prezydent Piły Piotr Głowski. Jak dodał, projekt przewiduje ścisłą współpracę pilskiego muzeum z Muzeum Przemysłu i Kolejnictwa na Śląsku w Jaworzynie Śląskiej.

Członek zarządu PKP S.A. Michał Beim podkreślił, że obiekt w Pile jest wyjątkowy nie tylko na krajową skalę.

- Na terenie kraju jest bardzo wiele miejsc, gdzie są cenne zabytki kolejowe. Piła jest o tyle szczególna, że jest tu jedna z nielicznych, zachowanych w Europie tzw. parowozowni kolistych czy okrągłych. Ona działała od 1874 roku przez 12 dekad, obecnie kolej ma nowe rodzaje zaplecza technicznego. Bardzo nas cieszy, że samorządy są zainteresowane współdziałaniem przy takich obiektach – powiedział.

- W Wielkopolsce jest szansa na stworzenie swoistego klastra jeśli chodzi o turystykę kolejową. Gminy na wschód od Piły rozwijają sieć połączeń kolei wąskotorowych, tworzy się tam wysokiej jakości produkt turystyczny. Widzę duży efekt synergii pomiędzy planowaną pilską placówką muzealno-edukacyjną a istniejącymi po sąsiedzku kolejami wąskotorowymi. W Europie jest duży popyt na historię kolejnictwa, na parowozy, koleje wąskotorowe - to gratka, która wyróżni region pilski w walce o turystów - dodał.

Beim zapewnił, że niezależnie od powodzenia planowanego projektu, PKP chce zadbać o zrujnowany, unikatowy obiekt w Pile.

Jak podało biuro prasowe prezydenta Piły, celem projektu jest uratowanie, wyremontowanie i udostępnienie w formie muzeum obiektu dziedzictwa technicznego – zabytkowej parowozowni wraz z otoczeniem, w której powstać ma placówka muzealna. Orientacyjny całkowity koszt realizacji przedsięwzięcia to ok. 9 mln zł z czego 85 proc. miałoby zostać sfinansowane ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko, a 15 proc. z wkładu własnego wrocławskiej fundacji.


Źródło: poznan.onet.pl
Data wydania: 7 września 2016
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Awatar użytkownika
Piterek
PRZYJACIEL
Posty: 491
Rejestracja: 05 maja 2006, 20:35
Lokalizacja: Piła
Kontakt:

Re: Stowarzyszenie na rzecz ratowania "Okrąglaka"

Post autor: Piterek »

Matey#24 pisze: 1. A Pan konserwator co robił przez te wcześniejsze lata? Spał, czy może nie czuł, że musi działać, albo może nie chciał? O ile dobrze rozumiem, to mógł taki nakaz wydać zdecydowanie wcześniej i już wcześniej złożyć do sądu pozew na PKP, nie musiał czekać do końca 2015 roku.
2. Nie robili nic, bo tak jak w przypadku wielu innych obiektów kolejowych nikt się tym nie interesował! Wiadomo nie od dzisiaj, że bez nękania, łażenia ciągle, czy wręcz namolności nic się w tym kraju nie zdziała! Dlaczego Wolsztyn, Jaworzyna, Chabówka mają obecnie parowozy? Bo tam się o to walczy na stopie krajowej, a tutaj zwala winę i nagle po zmianie polityków na Wiejskiej wszystko idzie na nowy rząd, takie to polskie cebulactwo. PKP Cargo wspomogło Wolsztyn, tak samo gmina, czy powiat (małą mieścinę!), a w Pile snuje się dalej plany o pociągu do Ujścia, potem spływach kajakowych i podróży do Białośliwia na wąski tor. Więc Kamilu, nie nie musiało, musieli (nie powinni), bo samorząd nie działał.
A co zrobił Mateusz Kaczmarek w sprawie Okrąglaka? Nie liczę tu oczywiście obrażania ludzi, krytykowania wszystkich i wszystkiego? Ile razy zaproponował rozwiązania problemu? Do kogo napisał choć jedno pismo w tej sprawie? Z iloma ludźmi się spotkał, by porozmawiać o problemie Okrąglaka? Mateusz pokaz dowody na to, że Ty jesteś lepszy od stowarzyszeń, polityków itd. Czekam na to.

A co do artykułu w Tygodniku Nowym - To jest wywiad z Mateuszem Kaczmarkiem i będę oczekiwał sprostowania, bo ten artykuł jest niezgodny z prawem prasowym, gdyż nie ma odniesienia innych stron sprawy.
ziolek
PRZYJACIEL
Posty: 2009
Rejestracja: 14 maja 2006, 17:32
Lokalizacja: Piła
Podziękowano: 1 raz
Kontakt:

Re: Stowarzyszenie na rzecz ratowania "Okrąglaka"

Post autor: ziolek »

Prób sprzedaży ciąg dalszy:

http://pkpsa.pl/nieruchomosci/sprzedaz/ ... rowozownia

Tym razem z niższą ceną, bo 540 000,00 zł
ODPOWIEDZ

Utwórz konto lub zaloguj się, aby dołączyć do dyskusji..

Musisz być zarejestrowanym użytkownikiem, aby móc opublikować odpowiedź.

Utwórz konto

Zarejestruj się, aby dołączyć do Nas!
Zarejestrowani użytkownicy, mają dużo więcej przywilejów, związanych z użytkowaniem forum.
Rejestracja i korzystanie z forum jest całkowicie bezpłatne.

Zarejestruj się

Zaloguj się