Parowozy stacjonujące w Pile
Parowozy stacjonujące w Pile
Ostatnio sporo szukałem w internecie informacji nt. ilostanów parowozów stacjonujących w Pile. Niestety mało takich informacji. Zatem prośba, jeśli ktoś ma jakieś info to proszę pisać.
Na pewno stacjonowały następujące serie:
- BR03/Pm2 - jezcze w czasach Schneidemuhl - do 1939 r
- G8/Tp3 - po II wojnie
- Tw1 - po 1955 r
- BR50/Ty5 - lata 60/70
- BR42/Ty3/Ty43 - lata 60 do końca służby (27 sztuk)
Tu jeszcze mam wątpliwości, czy Ty2 nie stacjonowały czasem w Pile, ale nie doszukałem sie takich informacji.
Poza tym można było spotkać w różnych okresach:
- Ok22
- Ol49
- TKt48
- Tr5
- Ty2/Ty23
- Ty37
- Ty51
Tyle udało mi się ustalić. Proszę o ew. dalsze informacje.
Na pewno stacjonowały następujące serie:
- BR03/Pm2 - jezcze w czasach Schneidemuhl - do 1939 r
- G8/Tp3 - po II wojnie
- Tw1 - po 1955 r
- BR50/Ty5 - lata 60/70
- BR42/Ty3/Ty43 - lata 60 do końca służby (27 sztuk)
Tu jeszcze mam wątpliwości, czy Ty2 nie stacjonowały czasem w Pile, ale nie doszukałem sie takich informacji.
Poza tym można było spotkać w różnych okresach:
- Ok22
- Ol49
- TKt48
- Tr5
- Ty2/Ty23
- Ty37
- Ty51
Tyle udało mi się ustalić. Proszę o ew. dalsze informacje.
Wg stanu z 1.01.1980 r. w MD Piła i MDp Wągrowiec stacjonowały (podaję za "Atlasem Parowozów"):
Ol49: 36, 66, 70, 76, 87, 93, 95, 96, 108
Ty43: 6, 8, 24, 25, 32, 33, 53, 55, 57, 62, 71, 72, 77, 88, 94, 97, 107, 114, 115, 116, 117, 118, 121, 122, 124, 125, 127 (ex Ty3-3).
W latach 60. w Pile stacjonowała Pm36-1 (ex Pm36-2), od 1966 r. służyła jako grzejka, w czerwcu 1970 r. skreślono ją z inwentarza.
Być może w latach 50. w Pile stacjonowały Pd5 (na pewno były w szopie w Wągrowcu, która podlegała pod pilską lokomotywownię).
Jak coś jeszcze znajdę, to napiszę.
Pozdrawiam
Ol49: 36, 66, 70, 76, 87, 93, 95, 96, 108
Ty43: 6, 8, 24, 25, 32, 33, 53, 55, 57, 62, 71, 72, 77, 88, 94, 97, 107, 114, 115, 116, 117, 118, 121, 122, 124, 125, 127 (ex Ty3-3).
W latach 60. w Pile stacjonowała Pm36-1 (ex Pm36-2), od 1966 r. służyła jako grzejka, w czerwcu 1970 r. skreślono ją z inwentarza.
Być może w latach 50. w Pile stacjonowały Pd5 (na pewno były w szopie w Wągrowcu, która podlegała pod pilską lokomotywownię).
Jak coś jeszcze znajdę, to napiszę.
Pozdrawiam
Cały czas byłem przekonany, że Ol-ki były u nas z Krzyża, Poznania i Bydgoszczy. SA108 - jesteś wielki :D
Natomiast info, że Pm36-1 stał kiedyś w Pile to coś mi nie gra. Podczas wojny Niemcy zabrali parowóz do Rzeszy i tam po jakichś eksperymentach zezłomowali. Natomiast obecna Pm36-2 była w dyrekcji poznańskiej od 1965 roku i miała nr 1, ale to był błędny numer. Obecnie ma prawidłowy nr 2 i znana jest jako "Piękna Helena" lub "Żaba".
Znalazłem też info na stronie Doctora (parowozy.best.net.pl), że w 1995 roku była odbudowana w ZNTK w Pile. Ciekawe czy są jakieś fotki z napraw w ZNTK.
Natomiast info, że Pm36-1 stał kiedyś w Pile to coś mi nie gra. Podczas wojny Niemcy zabrali parowóz do Rzeszy i tam po jakichś eksperymentach zezłomowali. Natomiast obecna Pm36-2 była w dyrekcji poznańskiej od 1965 roku i miała nr 1, ale to był błędny numer. Obecnie ma prawidłowy nr 2 i znana jest jako "Piękna Helena" lub "Żaba".
Znalazłem też info na stronie Doctora (parowozy.best.net.pl), że w 1995 roku była odbudowana w ZNTK w Pile. Ciekawe czy są jakieś fotki z napraw w ZNTK.
Są dwie fotografie w albumie "Parowozy w Polsce" stanowiący dodatek do edycji kolekcjonerskiej gry Trainz Simulator 2006.Piterek pisze:Ciekawe czy są jakieś fotki z napraw w ZNTK.
Fotki przedstawiają Pm36 w zapalarni przed próbną jazdą oraz w czasie owej jazdy na szlaku Piła - Krzyż. Fotografie są Pana Andrzeja Paszke.
Pozdrawiam
Przed 1945 r. w Pile stacjonowały parowozy serii 41 (na PKP Ot1). Oto dotyczące Piły fragmenty z artykułu na stronie http://www.kolej.one.pl/_fervojoj/BIBLI ... /OT1_1.HTM :
Poza tym w pilskiej lokomotywowni stacjonowały wówczas m.in. parowozy pospieszne serii 01 (brak odpowiednika na PKP) i 03 (Pm2).Dwa prototypowe egzemplarze serii 41 opuściły zakłady Schwartzkopffa już w 1936 roku. Prototypowa lokomotywa 41 001 poddana była badaniom w ośrodku doświadczalnym (LVA) w Grunewald. Na początku maja obie lokomotywy zostały skierowane do obserwowanej eksploatacji w lokomotywowni w Pile (Bw Schneidemühl). Prowadząc pospieszne pociągi towarowe z bydłem w kierunku Berlina zyskały przy okazji mało atrakcyjny przydomek „Ochsenlok” (dosł. „wołowa lokomotywa”).[...]Stosunkowo wiele lokomotyw serii 41 trafiło z wytwórni wprost do lokomotywowni znajdujących się w granicach obecnej sieci PKP. Otrzymały je parowozownie w Pile (Bw Schneidemühl Pbf: 41 001, 002, 137…146)[...]W latach wojny seria 41 stacjonowała też na inwentarzu parowozowni Piła Towarowa (Schneidemühl Vbf).[...]Zasadniczymi odcinkami obsługi trakcyjnej były trasy: Berlin/Frankfurt — Kostrzyń — Piła — Bydgoszcz — Toruń, Piła — Tczew — Gdańsk/Iława.
-
- Posty: 1
- Rejestracja: 03 paź 2007, 23:52
- Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Witam, chodzi mi tu o Płociczno? czy są to nasze Płotki? jak tak to gdzie były tory no i gdzie była zlokalizowana sama wieś? POZDRAWIAM!SA108 pisze:Wprawdzie nie dotyczy to parowozów, ale myślę, że też jest ciekawe. W okresie międzywojennym (a może i wcześniej) w Pile stacjonowały akumulatorowe "Wittfeldy". Jeździły na trasach podmiejskich, np. do Ujścia, Kaliny i Płociczna.
Pozdrawiam
Tak, to Płotki. Przed wojną przystanek nosił nazwę Albersruh. Trochę napisano o nim w różnych tematach, radzę użyć wyszukiwarki. Wsi tam nigdy nie było, przystanek znajdujący się przy torach do Złotowa był przeznaczony dla przyjeżdżających nad jezioro Płotki. Tutaj jest zdjęcie:
viewtopic.php?p=2349#2349
viewtopic.php?p=2349#2349
Utwórz konto lub zaloguj się, aby dołączyć do dyskusji..
Musisz być zarejestrowanym użytkownikiem, aby móc opublikować odpowiedź.
Utwórz konto
Zarejestruj się, aby dołączyć do Nas!
Zarejestrowani użytkownicy, mają dużo więcej przywilejów, związanych z użytkowaniem forum.
Rejestracja i korzystanie z forum jest całkowicie bezpłatne.