Archiwalne zdjęcia
-
- PRZYJACIEL
- Posty: 2009
- Rejestracja: 14 maja 2006, 17:32
- Lokalizacja: Piła
- Podziękowano: 2 razy
- Kontakt:
Re: Archiwalne zdjęcia
Wyszła wypadkowa z polskiej ZSRR i angielskiej USSR. :D
Acz można też spotkać nazwę ZSRS, a niektórzy autorzy używają ZSSR. Więc skrót ten użyłem co prawda nieumyślnie, to jednak poprawnie. :)
Acz można też spotkać nazwę ZSRS, a niektórzy autorzy używają ZSSR. Więc skrót ten użyłem co prawda nieumyślnie, to jednak poprawnie. :)
Re: Archiwalne zdjęcia
Czyli z tego wynika jak dobrze widzę, że dworzec miał podobną budowę jak ten w Chojnicach? Do środkowego peron 1-5 można było dojechać autem bezpośrednio?
Czy nie było w ogóle wtedy peronu nr. 6?
Re: Archiwalne zdjęcia
Dokładnie.No11 pisze:Czyli z tego wynika jak dobrze widzę, że dworzec miał podobną budowę jak ten w Chojnicach? Do środkowego peron 1-5 można było dojechać autem bezpośrednio?
Peron szósty oczywiście istniał.
-
- PRZYJACIEL
- Posty: 2009
- Rejestracja: 14 maja 2006, 17:32
- Lokalizacja: Piła
- Podziękowano: 2 razy
- Kontakt:
Re: Archiwalne zdjęcia
Co prawda niedawno, ale jakby nie patrzeć to już historia:
http://stud.pam.szczecin.pl/~wizard/det ... ge_id=3706
http://stud.pam.szczecin.pl/~wizard/det ... ge_id=3706
Re: Archiwalne zdjęcia
W tym czasie następowała wymiana semaforów kształtowych na świetlne. Widać również wymianę innych elementów jak np. rozjazdów. Po prawej leży już wymieniony lub przygotowany do wymiany anglik.
Swoja drogą to ciekaw jestem przyczyn, dla których zrezygnowano z pozostawienia możliwości dojazdu do dworca z poziomu wiaduktu. Ułatwiłoby to zdecydowanie dotarcie do peronów np osobom niepełnosprawnym. Oczekiwanie na otwarcie przejazdu przy nastawni Pł5 to czasem nawet 10 minut stania.
Re: Archiwalne zdjęcia
Powaliło mnie to zdjęcie... http://www.st43.pl/4galery/details.php? ... ode=search :shock:
Dla porównania widok z 30 czerwca 2006 http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... f3691.html
Dla porównania widok z 30 czerwca 2006 http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... f3691.html
-
- PRZYJACIEL
- Posty: 2009
- Rejestracja: 14 maja 2006, 17:32
- Lokalizacja: Piła
- Podziękowano: 2 razy
- Kontakt:
Re: Archiwalne zdjęcia
Może nie zdjęcie a skan schematu, a okłdanie schematu sieci kolejowej z zimy 1952/1953. Zwrócie uwage na linie przebiegającą przez Ujście. Wnioskuje, że w tym czasie nie był jeszcze czynny most na Noteci.
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... 952-53.jpg
Jak wynika ze schematu w tym czasie w Pile nie kursowały pociągi pośpieszne.
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... 952-53.jpg
Jak wynika ze schematu w tym czasie w Pile nie kursowały pociągi pośpieszne.
-
- PRZYJACIEL
- Posty: 2009
- Rejestracja: 14 maja 2006, 17:32
- Lokalizacja: Piła
- Podziękowano: 2 razy
- Kontakt:
Re: Archiwalne zdjęcia
Kilka perełek:
http://www.flickr.com/photos/42309484@N03/4021576939/
http://www.flickr.com/photos/42309484@N03/4021197203/
http://www.flickr.com/photos/42309484@N03/4021722335/
http://www.flickr.com/photos/42309484@N03/4021722341/
http://www.flickr.com/photos/42309484@N03/4022236438/
Pod tym adresem http://www.flickr.com/photos/42309484@N03/tags/polen/ Polecam obejrzenie pokazu slajdów (w górnym prawym rogu slideshow) wraz z opisem zdjęć (u góry po prawej show info). Sporo ciekawych fotografi dobrej jakości w tym także z Białośliwia. :)
I przy okazji pytanie czy ktoś jest zarejestrowany na tym portalu?
http://www.flickr.com/photos/42309484@N03/4021576939/
http://www.flickr.com/photos/42309484@N03/4021197203/
http://www.flickr.com/photos/42309484@N03/4021722335/
http://www.flickr.com/photos/42309484@N03/4021722341/
http://www.flickr.com/photos/42309484@N03/4022236438/
Pod tym adresem http://www.flickr.com/photos/42309484@N03/tags/polen/ Polecam obejrzenie pokazu slajdów (w górnym prawym rogu slideshow) wraz z opisem zdjęć (u góry po prawej show info). Sporo ciekawych fotografi dobrej jakości w tym także z Białośliwia. :)
I przy okazji pytanie czy ktoś jest zarejestrowany na tym portalu?
Re: Archiwalne zdjęcia
Jeśli chodzi o ten schemat http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... 952-53.jpg, to wydaje się, że nie jest on do konca prawdziwy. Te schematy nigdy nie były dość dokładne. Na jednym z późniejszych odcinek Piła - Krzyż był zaznaczony jako zelektryfikowany, po którym nie kursują pociągi pospieszne, a jak wiadomo było odwrotnie. A ZTCW to przez Piłę kursowały w latach pięćdziesiątych pociągi pospieszne zarówno na trasie Kołobrzeg - Poznań jak i na trasie w kierunku Bydgoszczy.
Te schematy wisiały dawniej na ścianach korytarzy wagonów osobowych w formie naklejki.
Te schematy wisiały dawniej na ścianach korytarzy wagonów osobowych w formie naklejki.
Re: Archiwalne zdjęcia
Najsmutniejsze, że te piękne machiny już nie powrócą - przynajmniej nie na taką skalę :(
@ziolek Dzięki za zdjęcia :)
@ziolek Dzięki za zdjęcia :)
-
- PRZYJACIEL
- Posty: 2009
- Rejestracja: 14 maja 2006, 17:32
- Lokalizacja: Piła
- Podziękowano: 2 razy
- Kontakt:
Re: Archiwalne zdjęcia
2 zdjęcia z naszych okolic zaleziono w internecie:
Ty43 56 okolice Damaslawka 17.08.84
Ty43-123 stacja Wapno maj 1989
I być może nasze okolice.
ST43-21 z poc. zdawczym rel. Gniezno - Gołańcz
Pozdrawiam. :)
Ty43 56 okolice Damaslawka 17.08.84
Ty43-123 stacja Wapno maj 1989
I być może nasze okolice.
ST43-21 z poc. zdawczym rel. Gniezno - Gołańcz
Pozdrawiam. :)
Re: Archiwalne zdjęcia
Znalazłem na forum WMTMK z Olsztyna taką oto fotę:
Nie wiem czy było więc zamieszczam. Most na Noteci w Ujściu. Wtedy jeszcze graniczny. Widoczne zasieki i zdemontowany tor.
Źródło: http://www.ruciane-nida.org/kmk/viewtop ... %3D509&usg
Nie wiem czy było więc zamieszczam. Most na Noteci w Ujściu. Wtedy jeszcze graniczny. Widoczne zasieki i zdemontowany tor.
Źródło: http://www.ruciane-nida.org/kmk/viewtop ... %3D509&usg
Re: Archiwalne zdjęcia
Zwracam się z ramienia Stowarzyszenia Przedmoście Piła z pilną prośbą.
Poszukujemy archiwalnych zdjęć pilskich peronów, na których widnieją niemieckie obiekty wartownicze typu BWS. Obiekty te były budowane jako gotowe żelbetowe prefabrykaty przez firmę DYWIDAG BWS. Sprawa dotyczy pozyskania jak największej liczby informacji, materiałów, zdjęć, itp. Materiały docelowo posłużą jako materiał do niedużej monografii o tychże obiektach.
Poszukujemy archiwalnych zdjęć pilskich peronów, na których widnieją niemieckie obiekty wartownicze typu BWS. Obiekty te były budowane jako gotowe żelbetowe prefabrykaty przez firmę DYWIDAG BWS. Sprawa dotyczy pozyskania jak największej liczby informacji, materiałów, zdjęć, itp. Materiały docelowo posłużą jako materiał do niedużej monografii o tychże obiektach.
Utwórz konto lub zaloguj się, aby dołączyć do dyskusji..
Musisz być zarejestrowanym użytkownikiem, aby móc opublikować odpowiedź.
Utwórz konto
Zarejestruj się, aby dołączyć do Nas!
Zarejestrowani użytkownicy, mają dużo więcej przywilejów, związanych z użytkowaniem forum.
Rejestracja i korzystanie z forum jest całkowicie bezpłatne.