Dworzec Kolejowy
- mariusz1983
- PRZYJACIEL
- Posty: 218
- Rejestracja: 01 sie 2009, 23:14
Re: Dworzec Kolejowy
Nie widzę sensu przenoszenia torów. Po 1 przejazd można zapewnić od strony parowozowni gdzie tory biegną w kierunku Chojnic a tam ruchu nie ma aż tak dużego. Po 2 jeśli już bym musi być skrzyżowanie bezkolizyjne z torami to niech wybudują jakiś wiadukcik.
-
- PRZYJACIEL
- Posty: 2009
- Rejestracja: 14 maja 2006, 17:32
- Lokalizacja: Piła
- Podziękowano: 2 razy
- Kontakt:
Re: Dworzec Kolejowy
Zatem jest nadzieja dla pilskiego dworca i pilskiej parowozowni. To cieszy. Dodam, że obecnie w UM trwają przygotowania do przyjęcia programu rewitalizacji umożliwiającego pozyskiwanie korzystnych pożyczek z europejskiego funduszu Jessica. To cieszy również. Oby tylko nikogo nie zniechęciła kwestia konieczności usunięcia peronów północnych, bądź usunięcie ich nie przesuneło w czasie nowego zagospodarowania parowozowni i dworca. W każdym razie trzymam kciuki za obie inicjatywy. Zarówno inicjatywę przeprowadzaną obecnie przez UM jak i inicjatywę poliyków PO. Życzymy sobie, że na przeciw potrzebie ratowania nielicznych pilskich zabytków nie staną podziały polityczne i życzmy również, że całe przedsiewzięcie zachęci do działań ponad podziałami. To takie moje marzenia towarzyszące mi niemal od początku zainteresowania się pilskim węzłem kolejowym i wydaje mi się, że Piła warta jest tego by marzenia te się spełniły. :)
Pozdrawiam.
Pozdrawiam.
Re: Dworzec Kolejowy
Oto co myślą politycy na temat pilskiego dworca: http://www.zycie.pila.pl/informacje/201 ... /index.php
Martwi mnie ta likwidacja torów. Nie wiem na jaką skalę. Oby dworzec nie stracił swojego charakteru wyspowego, bo coś mi tu pachnie likwidacją całej północnej strony torowiska. Czy jest możliwa taka likwidacja jeśli cały dworzec jest wpisany do rejestru zabytków?
Martwi mnie ta likwidacja torów. Nie wiem na jaką skalę. Oby dworzec nie stracił swojego charakteru wyspowego, bo coś mi tu pachnie likwidacją całej północnej strony torowiska. Czy jest możliwa taka likwidacja jeśli cały dworzec jest wpisany do rejestru zabytków?
Re: Dworzec Kolejowy
Dobry pomysł, przebudować, zrezygnować z tunelu, w którym niezbyt przyjemne zapachy się gromadzą i który nie był remontowany od czasu wojny. Taki tunel to smutna wizytówka dla miasta. Zrobić bezpośrednie dojście do Dworca.
Tom
Tom
Re: Dworzec Kolejowy
Ale najlepszym rozwiązaniem by było zburzyć budynek dworca, rozebrać większość torów, postawić wiatę i Pipidówa Główna gotowa. Ile to kosztów by odpadło..... Pozdro
Re: Dworzec Kolejowy
Układ dworca wyspowego został już zaburzony przez likwidację dojazdu przed główne wejście między peronami piątym i pierwszym. Mam pomysł, jak zachować wyspowość dworca, jednocześnie otwierając go na miasto. Można zostawić peron szósty i wykorzystać go jako dworzec autobusowy.
-
- PRZYJACIEL
- Posty: 2009
- Rejestracja: 14 maja 2006, 17:32
- Lokalizacja: Piła
- Podziękowano: 2 razy
- Kontakt:
Re: Dworzec Kolejowy
Z tym pomysłem na peron VI Bocianie mnie uprzedziłeś. Ale trudno się dziwić skoro ostatni czasy nie wyrwywam się już do pisania na forum. :)
No cóż. Kolei życzę jak najlepiej, również tej w Pile, ale być może faktem jest że nie ma potrzeby utrzymywać tzw. torów północnych. Wydawało mi się, że warto zachować pewne rezerwy z myślą o rozwoju przyszłej kolei, ale skoro sami zainteresowani nie czują takiej potrzeby. Trudno. Niech będzie kompromis. :)
A co przez niego rozumiem.
Po pierwsze zachowanie wiaty przy peronie VI i V, acz zachowanie tej ostatniej na ile się orientuje jest konieczne ze względu na wpis do rejestru zabytków. Niech obie wiaty stanowią zadaszenie peronów autbusowych naszych pliskich przewoźników. Ale... :) Co do peronu V to upierałbym się przy częściowym zachowaniu jego kolejowego charakteru. W jaki sposób? Poprzez zachowanie torów w poziomie jezdni. Mamy tego przykład w Kołobrzegu. Ponadto niech peron V od święta nawiązuje do pomysłu dworca letniego w Poznaniu mającemu służyć turystyce kolejowej. Pilski peron na codzień niech służy komunikacji autobusowej, a od święta niech będzie miejscem postoju pociągów turystycznych. Nadto plac powstały w miejscu północnych torów wraz z peronem VI od świeta mógłby być miejscem festynów związanych z przejazdem takiego turystycznego pociągu.
No cóż. Kolei życzę jak najlepiej, również tej w Pile, ale być może faktem jest że nie ma potrzeby utrzymywać tzw. torów północnych. Wydawało mi się, że warto zachować pewne rezerwy z myślą o rozwoju przyszłej kolei, ale skoro sami zainteresowani nie czują takiej potrzeby. Trudno. Niech będzie kompromis. :)
A co przez niego rozumiem.
Po pierwsze zachowanie wiaty przy peronie VI i V, acz zachowanie tej ostatniej na ile się orientuje jest konieczne ze względu na wpis do rejestru zabytków. Niech obie wiaty stanowią zadaszenie peronów autbusowych naszych pliskich przewoźników. Ale... :) Co do peronu V to upierałbym się przy częściowym zachowaniu jego kolejowego charakteru. W jaki sposób? Poprzez zachowanie torów w poziomie jezdni. Mamy tego przykład w Kołobrzegu. Ponadto niech peron V od święta nawiązuje do pomysłu dworca letniego w Poznaniu mającemu służyć turystyce kolejowej. Pilski peron na codzień niech służy komunikacji autobusowej, a od święta niech będzie miejscem postoju pociągów turystycznych. Nadto plac powstały w miejscu północnych torów wraz z peronem VI od świeta mógłby być miejscem festynów związanych z przejazdem takiego turystycznego pociągu.
Re: Dworzec Kolejowy
Jak zwykle małostka, czy zlikwiduje się część dworca - co na to konerwator zabytków? (toż to zabytek - czyżby taka sama decyzja jak w sprawie kasyna WOSS/LIDL). Najważniejszym tematem na dzień dzisiejszy to OKRĄGLAK (za chwilę szklak go trafi - jak go nie będzie to reszta się również nie liczy). Czy o nim zapomnieliście???!!! - nowe władze mają super plany, a kiedy ich realizacja. Jak będziemy tak planować to za chwilę nie będzie co ratować.
Re: Dworzec Kolejowy
A ja mam nadzieję, że jednak perony 5 i 6 należą do dworca wraz z torowiskiem, więc nie mają prawa być zniszczone w myśl wpisu do rejestru zabytków. Chyba, że dworzec to tylko budynki, co nie jest zgodne z definicją dworca. (choćby za wikipedią: http://pl.wikipedia.org/wiki/Dworzec_kolejowy ) Dla mnie charakter dworca wiele by stracił, gdyby wpuścić tam autobusy. Może jednak nie likwidować wszystkich torów, czego jestem zagorzałym zwolennikiem. Poza tym nie wierzę, że pomysł przełożenia torów do Chojnic na stronę południową jest realny, bo koszty...
Dla mnie część torów na której stoją obecnie wagony osobowe można by zlikwidować. Natomiast tory 101, 103, 105 i 107 powinny zostać, aby umożliwić np. odjazdy do Krzyża i Chojnic (prawidłowy przebieg Ostbahnu po wybudowaniu odcinka przez Złotów). Za nimi można by wybudować cokolwiek. I jeszcze tunel do miasta. On też jest zabytkiem. Co wtedy z tunelem?
Dla mnie część torów na której stoją obecnie wagony osobowe można by zlikwidować. Natomiast tory 101, 103, 105 i 107 powinny zostać, aby umożliwić np. odjazdy do Krzyża i Chojnic (prawidłowy przebieg Ostbahnu po wybudowaniu odcinka przez Złotów). Za nimi można by wybudować cokolwiek. I jeszcze tunel do miasta. On też jest zabytkiem. Co wtedy z tunelem?
-
- PRZYJACIEL
- Posty: 2009
- Rejestracja: 14 maja 2006, 17:32
- Lokalizacja: Piła
- Podziękowano: 2 razy
- Kontakt:
Re: Dworzec Kolejowy
Teraz nie jestem już pewien czy wpisem nie jest objęty budynek stacyjny i peron I i V, a tylko przyjeło się mawiać że wpisem jest objęty dworzec. Przy tym pamiętajmy, że pierwotnie miał to być cały węzeł.
To nieporozumienie i nieścisłość obecnie się niestety mści. Sam długo byłem przekonany o wpisie całego dworca wraz z wszystkimi peronami. Później uzyskałem pełniejszą informacje. :)
Jarek63 -> tak masz racje. Dlatego m.in. wspomniałem o zagospodarowaniu peronu V na cele kolejowej turystyki by dać uzasadnienie dla rewitalizacji okrąglaka, by przekonać tych jeszcze nieprzekonanych.
A tych przekonanych, jak i nieprzekonanych zapraszam na najbliższe spotkanie stowarzyszenia Parowozownia Pilska Okrąglak, które odbędzie się o godz. 19:00 dnia 11 lutego (piątek) w Galerii Na Piętrze PDK.
Jeśli znowu coś pokićkałem wybaczcie. :)
To nieporozumienie i nieścisłość obecnie się niestety mści. Sam długo byłem przekonany o wpisie całego dworca wraz z wszystkimi peronami. Później uzyskałem pełniejszą informacje. :)
Jarek63 -> tak masz racje. Dlatego m.in. wspomniałem o zagospodarowaniu peronu V na cele kolejowej turystyki by dać uzasadnienie dla rewitalizacji okrąglaka, by przekonać tych jeszcze nieprzekonanych.
A tych przekonanych, jak i nieprzekonanych zapraszam na najbliższe spotkanie stowarzyszenia Parowozownia Pilska Okrąglak, które odbędzie się o godz. 19:00 dnia 11 lutego (piątek) w Galerii Na Piętrze PDK.
Jeśli znowu coś pokićkałem wybaczcie. :)
Re: Dworzec Kolejowy
Mi pomysł z likwidacja części dworca się podoba. Po co nam taki moloch jak teraz, logistycznie można wszystko rozegrać na pozostałych peronach. Będzie bezpośredni dostęp do budynku, mam nadzieje jakiś większy parking, zniknie koszmarne przejście podziemne.
Re: Dworzec Kolejowy
Podoba mi się Twój pomysł, Ziółek.
Jakoś Wrocław Główny radzi sobie z pięcioma peronami i dziewięcioma krawędziami z wielokrotnie większym ruchem (Piła Gł ma 6 peronów i 10 krawędzi).
Postaram się wpaść na spotkanie w piątek.
Jakoś Wrocław Główny radzi sobie z pięcioma peronami i dziewięcioma krawędziami z wielokrotnie większym ruchem (Piła Gł ma 6 peronów i 10 krawędzi).
Postaram się wpaść na spotkanie w piątek.
Re: Dworzec Kolejowy
Jeszcze jedno - niestety w przypadku zabytków jest tak, że czasem trzeba wybierać - albo zmienić funkcję i coś przebudować albo pozwolić na dalsze niszczenie.
Re: Dworzec Kolejowy
Zadałem pytanie Jackowi Prześludze (dyrektorowi Dworca Polskiego) na temat dworca w Pile:
Mam jedno proste pytanie. Czy w najbliższym czasie można liczyć na remont któregoś z dworców: Piła, Wałcz, Stargard Szczeciński? O dworzec w Wałczu pytam bo nie długo otworzona zostanie linia kolejowa Piła - Wałcz - Stargard, a na dworcu w Wałczu siedzibę ma firma busowa należąca do posła, będąca konkurencją dla kolei na tej linii.
W 2012 roku powinniśmy rozpocząć modernizację dworca w Pile, ale jednocześnie szykujemy duży projekt zmniejszenia stacji otwarcia północnej części dworca na miasto. Pozostałe – poczekają. Stargard chyba nie jest taki najgorszy…
Mam jedno proste pytanie. Czy w najbliższym czasie można liczyć na remont któregoś z dworców: Piła, Wałcz, Stargard Szczeciński? O dworzec w Wałczu pytam bo nie długo otworzona zostanie linia kolejowa Piła - Wałcz - Stargard, a na dworcu w Wałczu siedzibę ma firma busowa należąca do posła, będąca konkurencją dla kolei na tej linii.
W 2012 roku powinniśmy rozpocząć modernizację dworca w Pile, ale jednocześnie szykujemy duży projekt zmniejszenia stacji otwarcia północnej części dworca na miasto. Pozostałe – poczekają. Stargard chyba nie jest taki najgorszy…
Re: Dworzec Kolejowy
Ciekawe. Jacek Przesluga zarządza Dworcem Polskim. Tory należą do PLK. Czy te dwie spółki dogadają się i zlikwidują tory z jednoczesną przebudową węzła? Przecież to są koszty. PLK nie ma na remonty linii w opłakanym stanie (Piła - Poznań) a będzie pakowac kasę w przekładanie torowiska w Pile. Naprawdę ciekawa sprawa.
Re: Dworzec Kolejowy
Dziś w Kurierze Pilskim w TV Asta będzie materiał o dworcu w Pile. Nie żebym reklamował, po prostu będzie można zobaczyc co czeka nasz dworzec, a przynajmniej co się planuje w jego sprawie.
Re: Dworzec Kolejowy
20 listopada 2011 r. będzie możliwość zwiedzenia pilskiego dworca z przewodnikiem :)
Wszyscy chętni powinni zgłosić się do pilskiego PTTK do piątku 18 listopada (ul. Śródmiejska 12/1, wejście od Ossolińskich, tel. 67 212-44-30). Trzeba się spieszyć, bo w wycieczce może wziąć udział maksymalnie 50 osób.
http://asta24.pl/news-news-1253-Dwudziestego_na_dworcu
Wszyscy chętni powinni zgłosić się do pilskiego PTTK do piątku 18 listopada (ul. Śródmiejska 12/1, wejście od Ossolińskich, tel. 67 212-44-30). Trzeba się spieszyć, bo w wycieczce może wziąć udział maksymalnie 50 osób.
http://asta24.pl/news-news-1253-Dwudziestego_na_dworcu
Re: Dworzec Kolejowy
Ci, którzy byli na zeszłotygodniowym wykładzie R. Chwaliszewskiego o Okrąglaku mogli zobaczyć unikatowy widok pierwszego dworca w Pile, istniejącego w latach 1851-73.
Re: Dworzec Kolejowy
Czy posiada ktoś zdjęcie z widokiem na stary wiadukt? Jakoś nigdy nie widziałem takiego ujęcia i nie wiem jak on wyglądał.
- Mateusz 24
- Posty: 369
- Rejestracja: 25 gru 2009, 20:47
- Lokalizacja: Piła
- Kontakt:
- Mateusz 24
- Posty: 369
- Rejestracja: 25 gru 2009, 20:47
- Lokalizacja: Piła
- Kontakt:
Utwórz konto lub zaloguj się, aby dołączyć do dyskusji..
Musisz być zarejestrowanym użytkownikiem, aby móc opublikować odpowiedź.
Utwórz konto
Zarejestruj się, aby dołączyć do Nas!
Zarejestrowani użytkownicy, mają dużo więcej przywilejów, związanych z użytkowaniem forum.
Rejestracja i korzystanie z forum jest całkowicie bezpłatne.