Tak się kiedyś jeździło...
- BOGDAN
- PRZYJACIEL
- Posty: 1001
- Rejestracja: 11 lut 2006, 22:25
- Lokalizacja: Piła - Staszyce
- Podziękowano: 1 raz
Tak się kiedyś jeździło...
24.05.1939
Po raz pierwszy jechał pociąg przez Schneidemühl z szybkością 130 km/h z Berlina do Królewca, w czasie 2½ godziny z Schneidemühl do Berlina i w 4 godziny do Królewca.
A dzisiaj nie wiem czy doba by starczyła???
Pozdrawiam
Po raz pierwszy jechał pociąg przez Schneidemühl z szybkością 130 km/h z Berlina do Królewca, w czasie 2½ godziny z Schneidemühl do Berlina i w 4 godziny do Królewca.
A dzisiaj nie wiem czy doba by starczyła???
Pozdrawiam
Na CMK pociągi rozkładowo jeżdżą z prędkością 160 km/h. Cała trasa przebiega od Zawiercia do Grodziska Mazowieckiego. Linia ta została budowana w latach 1971-77, a w 1994 włoski pociąg Pendolino pobił na niej rekord prękości na polskich torach 250,4 km/h. Polska dysponuje taborem, a dokładnie lokomotywami (EP09), których V-max wynosi tylko 160km/h.
Pojawiły się na krótko w Polsce szybkie, nowoczesne loki EU11 i EU43, z prędkością konstrukcyjną ponad 200km/h, ale PKP nie miało pieniędzy na ich zakup.
Co do pilskich torów, obecnie nie da rady wyjechać z naszego miasta z prędkością większą niż 100 km/h. I to też nie na wszystkich trasach (Chojnice 90km/h), a przy wylocie na Ujście 20 km/h. Tory w kierunku Wałcza też na pewno nie są w stanie wytrzymać prędkości 100 km/h Nie licząc wielu ograniczeń prędkości na szlaku np. Podborsko - Tychowo 50km/h to nie jest aż tak najgorzej.
Ale na pewno przy CMK jesteśmy wolni jak żółwie ;)
Obecnie najbardziej niezawodną lokomotywą jest EU07 V-max 125 km/h. W Pile często gości.
P.S. Co do większych szczegółów i ciekawostek kolejowych zapraszam do tematu "Dla MK" ;)
Pozdrawiam
Pojawiły się na krótko w Polsce szybkie, nowoczesne loki EU11 i EU43, z prędkością konstrukcyjną ponad 200km/h, ale PKP nie miało pieniędzy na ich zakup.
Co do pilskich torów, obecnie nie da rady wyjechać z naszego miasta z prędkością większą niż 100 km/h. I to też nie na wszystkich trasach (Chojnice 90km/h), a przy wylocie na Ujście 20 km/h. Tory w kierunku Wałcza też na pewno nie są w stanie wytrzymać prędkości 100 km/h Nie licząc wielu ograniczeń prędkości na szlaku np. Podborsko - Tychowo 50km/h to nie jest aż tak najgorzej.
Ale na pewno przy CMK jesteśmy wolni jak żółwie ;)
Obecnie najbardziej niezawodną lokomotywą jest EU07 V-max 125 km/h. W Pile często gości.
P.S. Co do większych szczegółów i ciekawostek kolejowych zapraszam do tematu "Dla MK" ;)
Pozdrawiam
Na tej stronie: http://pkjs.de/bahn/Kursbuch1944/Kursbuchtitel.html jest cały niemiecki rozkład jazdy z 1944 r. Rozkłady z linii wokół Piły najprościej ściągnąć z mapki Pomorza (wystarczy kliknąć na wybraną linię): http://pkjs.de/bahn/Kursbuch1944/Teil1/map-pom.html
Oto porównanie niektórych pociągów na Ostbahnie:
http://gmfk.cal.pl/cpg144/displayimage. ... =75&pos=11
Widać różnicę ;)
Pozdrawiam
http://gmfk.cal.pl/cpg144/displayimage. ... =75&pos=11
Widać różnicę ;)
Pozdrawiam
Według mnie pokazano jak dbano kiedyś o tą linię (dalekobieżne pociągi pośpieszne i ekspresy), a jak teraz (kilka par osobowych i to w większości szynobusy). Ostatni "porządniejszy" pociąg "Tur" w tym SRJP już nie jeździ...
Pierwsze zostały porównane pociąg pośpieszny z dawnym expressem, potem obecny IC z dawnym pospiesznym, następnie osobowe.
Czyli rozbieżności w klasach pociągów osobowy - pośpieszny nie było.
Pozdrawiam
Pierwsze zostały porównane pociąg pośpieszny z dawnym expressem, potem obecny IC z dawnym pospiesznym, następnie osobowe.
Czyli rozbieżności w klasach pociągów osobowy - pośpieszny nie było.
Pozdrawiam
Utwórz konto lub zaloguj się, aby dołączyć do dyskusji..
Musisz być zarejestrowanym użytkownikiem, aby móc opublikować odpowiedź.
Utwórz konto
Zarejestruj się, aby dołączyć do Nas!
Zarejestrowani użytkownicy, mają dużo więcej przywilejów, związanych z użytkowaniem forum.
Rejestracja i korzystanie z forum jest całkowicie bezpłatne.