Komunikacja miejska w Pile

Współczesne sprawy naszego miasta.
Awatar użytkownika
witek
Posty: 35
Rejestracja: 20 lut 2010, 19:09

Re: Komunikacja miejska w Pile

Post autor: witek »

Więc możliwe, że koło mojego ojca bo pamiętam że obsługiwał wyjazdy na basen tym autobusem a siedzieć koło kierowcy na samym przodzie to dla młodziaka musiała być frajda, bynajmniej dla mnie była :)
Maksiu
Posty: 126
Rejestracja: 05 mar 2012, 15:31

Re: Komunikacja miejska w Pile

Post autor: Maksiu »

Wituś pomyłka, one wcale nie miały numerów 351 tylko 327-330 i były ich cztery. Tak zgadza się, że jeździły na basen dla podstawówki. Były w czasach 1992-2005. W 2005 istniały tylko 329 i 330. Z tych wcześniejszych 327 i 328 zrezygnowano w 1996 roku z powodu zbyt dużego tłoku w "Melonach".
Bocian
PRZYJACIEL
Posty: 829
Rejestracja: 20 lip 2006, 23:20
Lokalizacja: Piła/Wrocław

Re: Komunikacja miejska w Pile

Post autor: Bocian »

Matey#24 pisze:Z tego co mówiono kilka lat temu, nasz rozkład jazdy układali... studenci ze Słupska! Już wtedy były wielkie "kłótnie" o to jak mają jeździć autobusy. Moim zdaniem takie coś powinno się sprawdzać poprzez badania odpowiednie. W końcu kontrolerzy jeżdżą autobusami od rana do nocy, mogą przy okazji zobaczyć ile osób jeździ na danej linii o danej godzinie... Proste...
Jak sprawdzisz na podstawie samego wskazania kasownika, czy nie warto zrobić autobusu na zupełnie nowej trasie? Albo, że trzeba przestawić przystanek?
Matey#24
Posty: 267
Rejestracja: 17 sty 2013, 00:53

Re: Komunikacja miejska w Pile

Post autor: Matey#24 »

Tu nie chodzi o kasowniki, a po prostu o spostrzegawczość :) Wystarczy, że taki kontroler widzi też jaka ilość osób jeździ w danych autobusach i w danych godzinach :) Zresztą oni wszystko mają zapisywane tak jak właśnie mówisz poprzez karty miejskie i ich sprawdzanie! Właśnie mi się też przypomniało, że karta miejska i dane z "kasowania" biletu w tych czytnikach, miały być przyczynkiem do zmian kursowania autobusów. Nawet głośno o tym było jak wprowadzano PKM.
Awatar użytkownika
witek
Posty: 35
Rejestracja: 20 lut 2010, 19:09

Re: Komunikacja miejska w Pile

Post autor: witek »

Maksiu pisze:Wituś pomyłka, one wcale nie miały numerów 351 tylko 327-330 i były ich cztery. Tak zgadza się, że jeździły na basen dla podstawówki. Były w czasach 1992-2005. W 2005 istniały tylko 329 i 330. Z tych wcześniejszych 327 i 328 zrezygnowano w 1996 roku z powodu zbyt dużego tłoku w "Melonach".
Źle mnie zrozumiałeś mówiąc o numerze 351, miałem na myśli neoplana małego dwu drzwiowego i tak to wyraźnie opisałem więc nie wiem jak mogłeś mnie nie zrozumieć.

Mój ojciec był pierwszą osobą jeżdżącą/obsługującą 351, pamiętam że był tym bardzo podekscytowany.

A co do tych Autosanów posiadam gdzieś zdjęcia jak zostały pomalowane z koloru żółtego na barwy obecne MZK. Mam też fotki z wypadów tego autobusu w różne regiony polski. Postaram się je dodać będąc w Pile ponieważ od 2 lat mieszkam w Grodzisku Wlkp a fotki są w Pile.
Maksiu
Posty: 126
Rejestracja: 05 mar 2012, 15:31

Re: Komunikacja miejska w Pile

Post autor: Maksiu »

Ach.. Szkoda, że teraz nie dasz... No a co myślicie o naszych ostatnich 120-stkach? To super wozy. Jestem ich wielkim fanem. Zostały tylko 362, 363 (nie jeździ, raczej stoi) 364, 365. Szkoda bo kiedyś to było "Miasto Jelczy"...
Maksiu
Posty: 126
Rejestracja: 05 mar 2012, 15:31

Re: Komunikacja miejska w Pile

Post autor: Maksiu »

Znacie ten wóz? Było ich dwa i miały numerki #375 i 376. Pochodziły jako używki chyba z niemczech. Ostatniego 375 skasowali w grudniu zeszłego roku a 376 w lecie 2011 roku.

Obrazek Obrazek
ziolek
PRZYJACIEL
Posty: 2009
Rejestracja: 14 maja 2006, 17:32
Lokalizacja: Piła
Podziękowano: 2 razy
Kontakt:

Re: Komunikacja miejska w Pile

Post autor: ziolek »

Co do taboru to obecnie moja jedyna refleksja to czy naprawdę współczesne autobusy muszą być tak głośne?

I wracając do historii może warto przedstawić dawne położenie przystanków. Na przestrzeni lat na niektórych ulicach się to zmieniło, a nie każdy z czytelników o wszystkim pamięta, bądź mógł widzieć.

Mi na myśl przychodzi kilka.

1. Przystanek na Al. Jana Pawła II mniej więcej na wysokości Pomnika Zwycięstwa. Służył autobusom odjeżdżającym w kierunku Górnego. Jeśli dobrze pamiętam to przestawiony został na początku lat 90-tych.
2. Przystanek na wysokości dawnej Szkoły Podstawowej nr 9 i również służył autobusom odjeżdżającym w kierunku Górnego. Jeśli dobrze pamiętam to również przestawiony został na początku lat 90-tych.
3. Przystanek obecnie znajdujący się przy Merkurym jeśli dobrze pamiętam dawniej stał przed budynkiem dawnego arsenału. I chyba również przestawiony na początku lat 90-tych.
4. Przystanek na ulicy Buczka obsługujący autobusy jadące do centrum został nieznacznie przestawiony.
5. Przystanek na ul. Budowlanych. Już nie istniejący.
6. Przystanki na ul. Wiosny Ludów przy skrzyżowaniu z ulicą Sienkiewicza i Brzozową. Zlikwidowane po zmianie trasy jazdy autobusów na ul. Libelta i Trzcianecką.
7. Przestawienie przystanku przy al. Wojska Polskiego dawniej stojącego na wysokości wejścia na teren obecnego Ars Medicalu, w obecne położenie przy zatoce autobusowej niedaleko skrzyżowania z ul. Lotniczą.
8. Zlikwidowanie pętli autobusowej przy przejeździe przy ul. Wyspiańskiego.

I moje pytanie czy w okolicy dawnego Pol-Mozbytu i Drewbudu również znajdowały się przystanki?
Maksiu
Posty: 126
Rejestracja: 05 mar 2012, 15:31

Re: Komunikacja miejska w Pile

Post autor: Maksiu »

Ciekawe Ziołek. Prawdą jest to, że autobusy w tych czasach są głośnie... Ale to już wina konstruktorów silnika.
Obok Polmozbytu czy gdzieś niedaleko był przystanek i tam dojeżdża na pętle WP 1 i 9. Chyba oto chodziło..? Bo ja sam nie wiem :p
Rav74
Posty: 95
Rejestracja: 01 lip 2007, 17:12
Lokalizacja: Piła

Re: Komunikacja miejska w Pile

Post autor: Rav74 »

Był jeszcze przystanek zaraz za wjazdem na stacje Rondo. Przeniesiony jakieś 30m w tył jak oddano Przychodnie Specjalistyczna w latach 80-tych na jeszcze wtedy al. LWP.
Maksiu
Posty: 126
Rejestracja: 05 mar 2012, 15:31

Re: Komunikacja miejska w Pile

Post autor: Maksiu »

O... ciekawych rzeczy się można od was dowiedzieć... :-) A ktoś wie o nowych Solarisach które mają dotrzeć do Piły w tym roku. Mają być 2 numerki to 409 i 410...
ziolek
PRZYJACIEL
Posty: 2009
Rejestracja: 14 maja 2006, 17:32
Lokalizacja: Piła
Podziękowano: 2 razy
Kontakt:

Re: Komunikacja miejska w Pile

Post autor: ziolek »

Pewności nie mam ale wydaje mi się, że w latach 90-tych przeniesiono także jeden z przystanków przy ul. Wyspiańskiego. Przystanek przy PKO S.A. znajdował się chyba na wysokości ul. Grotgera.
Awatar użytkownika
GaWroN
Posty: 118
Rejestracja: 07 cze 2006, 18:07
Lokalizacja: PIŁA (Schneidemühl) os. Zielona Dolina (Grünthal)

Re: Komunikacja miejska w Pile

Post autor: GaWroN »

Ja ze swej strony dodam nie istniejący przystanek linii 2 - TARTACZNA na Koszycach (al. Niepodległości). Został zlikwidowany bodajże w 2005 roku i został przeniesiony na ulicę Staropolską, gdzie po dziś dzień funkcjonuje pod nazwą STAROPOLSKA.
jarek
PRZYJACIEL
Posty: 131
Rejestracja: 21 sie 2005, 21:10
Lokalizacja: Piła

Re: Komunikacja miejska w Pile

Post autor: jarek »

Tak jak pisze Ziolek na Wyspiańskiego kiedyś przystanek nie był przy PKO SA ale dalej, gdzieś tak na przeciw dzisiejszej pijalni. Patrząc w drugą stronę, był jeszcze przystanek 4-ki, zaraz tak za placem Inwalidów (z dwóch stron?).
Na Zielonej Dolinie to też się zmieniało, bo trójka jeździła coraz dalej. Na początku pętla była zaraz za mostem, przed skrętem w Kazimierza Wielkiego (ale to nie aż taka stara historia).
A na Buczka przystanek w stronę miasta nie był bliżej Pola?
Maksiu
Posty: 126
Rejestracja: 05 mar 2012, 15:31

Re: Komunikacja miejska w Pile

Post autor: Maksiu »

Jarek masz rację co do 3. Wydłużyli trasę. W okresie październik-luty były testy linii nr 3, Lotnicza-Miła. Badania wykazały... Sam nie wiem co. Ale nie zlikwidowali 3 na Miłą. Czasami jeździ tam także na przez ulicę Królewską, i wznowili trasę na pętle Ziel. Dol. Sam nie wiem już gdzie ta 3 wędruję.

Krótka historia pętel 3:
1. Lotnicza-Śniadeckich (obsługiwały te linie Berliety w latach 90)
2. Lotnicza-Zbrojna (nadal tam jeździ jak nie ma ludzi. Mogę się mylić - ale kiedyś tak jeździła)
3. Lotnicza-Zielona Dolina (jeździ tak od kilku lat)
4. Lotnicza-Miła (powstała w zeszłym roku nowa trasa wydłużając samą 3. Testy coś wykazały i okazało się, że opłacalne jest wożenie pasażerów na Miłą).
To na tyle...
milkowyj
Posty: 3
Rejestracja: 21 sty 2011, 14:14

Re: Komunikacja miejska w Pile

Post autor: milkowyj »

Był jeszcze okres kiedy pewni studenci wymyślili znakomity rozkład lini 10 i miała przystanki na ul. Żeromskiego. Mniej więcej w miejscach, gdzie niegdyś przystanki miała linia 5, ale to już daleka przeszłość.
ziolek
PRZYJACIEL
Posty: 2009
Rejestracja: 14 maja 2006, 17:32
Lokalizacja: Piła
Podziękowano: 2 razy
Kontakt:

Re: Komunikacja miejska w Pile

Post autor: ziolek »

Przed otwarciem tzw. nowego szpitala przy. ul Rydygiera, o ile pamiętam 9 kończyła swój kurs na ul. Wiosny Ludów przy pawilonie spożywczym na wysokości ul. Sienkiewicza. Ale jak rozwiązane było zawracanie tego nie pamiętam. Dodam tylko, że 9 wjeżdżała do Wiosny Ludów od strony Al. Poznańskiej.

I przy okazji pytanie. Czy ktoś kojarzy autobusy na ul. Matwiejewa?
Awatar użytkownika
kolega
Posty: 242
Rejestracja: 14 maja 2010, 10:10
Lokalizacja: Piła

Re: Komunikacja miejska w Pile

Post autor: kolega »

Na końcu Matwiejewa był kiedyś przystanek końcowy, bodajże linia 3...
Maksiu
Posty: 126
Rejestracja: 05 mar 2012, 15:31

Re: Komunikacja miejska w Pile

Post autor: Maksiu »

Wie ktoś coś o tym Jelczu? (#363) Dziwne hece się z nim dzieją. Ciągle zmienia miejsca na zajezdni... Od 2011roku nie jeździ...

Obrazek
Waldek
Posty: 116
Rejestracja: 28 kwie 2007, 14:51
Lokalizacja: Piła - Górne

Re: Komunikacja miejska w Pile

Post autor: Waldek »

ziolek pisze:7. Przestawienie przystanku przy al. Wojska Polskiego dawniej stojącego na wysokości wejścia na teren obecnego Ars Medicalu, w obecne położenie przy zatoce autobusowej niedaleko skrzyżowania z ul. Lotniczą.
Ten przystanek wrócił na swoje dawne miejsce. Z obecnego miejsca został przeniesiony w okolice wejścia do Ars Medicalu aby mieszkańcy ul. Matwiejewa mieli bliżej do domów.
ziolek pisze:I moje pytanie czy w okolicy dawnego Pol-Mozbytu i Drewbudu również znajdowały się przystanki?
Tak. Przy Drewbudzie pętlę miała "0". Dojeżdżała tam tylko w godzinach zmian pracowniczych. Natomiast na ul. Krzywej (obecnej) były trzy przystanki. Pierwszy na wysokości budynku piętrowego (adres Woj. Pol. 70), drugi kawałek za Polmozbytem a tuż przed zakrętem i trzeci przy Agorze. Jeśli dobrze pamiętam to do Agory kilka kursów miała "9".

Pozdrawiam.
ziolek
PRZYJACIEL
Posty: 2009
Rejestracja: 14 maja 2006, 17:32
Lokalizacja: Piła
Podziękowano: 2 razy
Kontakt:

Re: Komunikacja miejska w Pile

Post autor: ziolek »

Dzięki za wyjaśnienie! :)

Co do Polmozbytu to kojarzę w tym miejscu dawniej stojący przystanek dawnego typu, czyli trzy połączone ze sobą metalowe rurki, na którymi widniała metalowa litera "A". Stąd pokusiłem się o pytanie. :)
Biały
Posty: 2
Rejestracja: 01 lut 2012, 22:26

Re: Komunikacja miejska w Pile

Post autor: Biały »

Maksiu pisze:A tak w ogóle mam pytanko: czy ktoś ma zdjęcia właśnie Berlietów i Renówek, najlepiej żeby to były numerki taborowe #188 i 192 i 193?

Obrazek
(Na tym zdjęciu jest inny wóz).

Ploose ;-) Bardzo bym podziękował (jeśli ktoś ma).
Maksiu ja posiadam zdjęcia 188 i 193. Z Berlietów brakuję mi tylko 192. Renówki też mam, choć kiepskiej jakości. Jakbyś mógł to napisz do mnie na gg (44721458) bo mam kilka pytań do Ciebie.

Pozdro
Maksiu
Posty: 126
Rejestracja: 05 mar 2012, 15:31

Re: Komunikacja miejska w Pile

Post autor: Maksiu »

A masz Fejsa? Bo ja nie mam GG... Dzięki za odp. Ja znawca jestem.
Maksiu
Posty: 126
Rejestracja: 05 mar 2012, 15:31

Re: Komunikacja miejska w Pile

Post autor: Maksiu »

Witajcie!
Chciałbym wam powiedzieć, że dnia 18 lutego 2013, wyjechał na trasę autobus o numerze 363. Jest to Jelcz 120M z 2000 roku. Pytanie: Czemu on tak długo nie jeździł? Od 2011 zrobił sobie dłuuugą przerwę :) A teraz wrócił i jest często spotykany na ulicach. Oto fota:

Obrazek

I możemy się cieszyć jego przybyciem ponownie na trasy! Tak samo wyszło z 359... Dziwnie zniknął... ale się odnalazł! Wygląda heh... jak nówka?
Maksiu
Posty: 126
Rejestracja: 05 mar 2012, 15:31

Re: Komunikacja miejska w Pile

Post autor: Maksiu »

gaw 2 lata temu (dokładnie w 2011 roku) opublikował listę Jelczy PR110. Prosił o sprostowanie i poprawienie. Dokładnie się za to wziąłem.

Jelcze PR 110:
1.251 kremowo czerwony, prawdopodobny numer rejestracyjny PIA 881N;
2.252 kremowo czerwony;
3.253 kremowo czerwony;
4.254 kremowo czerwony;
5.255 kremowo czerwony;
To pierwsza dostawa, według Tygodnika Nowego (numeru nie pamiętam) pierwsze zaczęły jeździć u nas w 1981 roku.
6.256 kremowo czerwony;
7.257 kremowo czerwony, po odmalowaniu biało czerwony;
8.258 kremowo czerwony;
9.259 kremowo czerwony, po remoncie kremowo czerwony;
10.260 biało czerwony;
11.261 biało czerwony, po remoncie kremowo czerwony; o ile mnie pamięć nie myli, to został wyremontowany i jeździł w barwach kremowo czerwonych.
12.256-261 mogły stanowić 3 dostawy: 256-257; 258-259; 260-261, ale pewności nie mam.
13.262 kremowo czerwony;
14.263 kremowo czerwony;
Oba powyższe miały jednak inny odcień czerwieni, jakby przechodzący w brązowy.
15.264 biało brązowy;
16.265 brązowo beżowy;
17.266 brązowo beżowy;
18.267 brązowo beżowy, po remoncie kremowo czerwony z małą reklamą "Reklama na autobusie MZK dotrze wszędzie";
19-268 brązowo beżowy.
Schemat malowania wozów o numerach 265-268 miał jeszcze pewne odrębności: na ścianach bocznych części zwykle malowane na czerwono nosiły kolor beżowy, zasadniczo bardzo podobny do standardowego kremowego, natomiast pozostała część utrzymana była w barwie brązowej, jakby czekoladowej. Drzwi były chyba brązowe, z wyjątkiem 266, który mógł mieć beżowe. Ściana przednia była brązowa, ściana tylna również, z wyjątkiem 266, który miał ją brązowo beżową, z podziałem barw, będącym przedłużeniem ze ścian bocznych.
20-269 biało czerwony;
21-270 numer rejestracyjny PIB 120P, biało czerwony, po remoncie kremowo czerwony, po kolizji drogowej literki na ścianie przedniej zamalowane na czerwono. Zdjęcie w książce o 50-leciu komunikacji miejskiej w Pile.
23-271 prawdopodobny numer rejestracyjny PIB 121P, biało czerwony.
24-269-271 stanowiły jedną dostawę.
25-272 kremowo czerwony, tak samo po remoncie;
26-273 kremowo czerwony;
27-274 kremowo czerwony, tak samo po remoncie, z małą reklamą "Reklama na autobusie MZK dotrze wszędzie", ten wóz po wycofaniu stał gdzieś w gospodarstwie, przy drodze Piła-Poznań za Ujściem;
28-275 kremowo czerwony.
O ile dobrze pamiętam, to autobusy z przedziału 272-275, jako ostatnie nosiły na ścianie przedniej oznaczenia wynikające z licencji Berliet'a. Ponadto 273, jak i inne: prawdopodobnie 252, 263, 298 i chyba 305 nosiły wokół reflektorów przednich srebrne ramki, pochodzące najpewniej z Autosanów H9. Starsze Jelcze miały także możliwość zamontowania 4 chorągiewek na przednim zderzaku.
29-276 biało czerwony;
30-277 biało czerwony, po remoncie kremowo czerwony, później z reklamą Fotoexpress, w Tygodniku Nowym było zdjęcie tego wozu jeszcze bez reklamy choć po remoncie miał reklamę Lecha ,,Na zdrowie!”-Zielone tło żółte napisy. Złomowany prawdopodobnie w 1995.
31-278 biało czerwony;
32-276-278 pochodzą z jednej dostawy.
33-279 kremowo czerwony; Tablice: PIS 7734
34-280 kremowo czerwony.
35-279-280 pochodzą z jednej dostawy.
36-281 żółto czerwony, po wycofaniu ten wóz stał blisko rogu Roosevelta/Okólnej;
37-282 żółto czerwony;
38-283 żółto czerwony, po remoncie kremowo czerwony, później z małą reklamą "Reklama na autobusie MZK dotrze wszędzie", a następnie z reklamą Digitronik.
39-281-283 stanowiły były z jednej dostawy, co szczególnie było widać po soczystym żółtym kolorze, w przeciwieństwie do zwykłego kremowego.
40-284 kremowo czerwony;
41-285 kremowo czerwony;
42-286 kremowo czerwony, po kolizji nie miał już literek na przedniej ścianie; Reklama: Alleson – Mydła w płynie-„Najlepsze są szampony”
43-287 kremowo czerwony;
44-288 kremowo czerwony, po remoncie biało czerwony, później z jakąś reklamą.
284-288 były z jednej dostawy. Wozy o numerach bocznych 279-288 po przyjściu miały numery malowane czcionką znaną z pilskich Autosanów H9. Niektóre autobusy (chyba 280) miały część numeru bocznego malowane zwykłą dla Jelczy czcionką, a część taką, jak H9.
45-289 prawdopodobny numer rejestracyjny PIS 689R, kremowo czerwony;
46-290 prawdopodobny numer rejestracyjny PIS 690R, biało czerwony, tak samo po remoncie, potem z jakąś reklamą, być może składu węgla;
47-291 prawdopodobny numer rejestracyjny PIS 691R, biało czerwony, po remoncie kremowo czerwony, potem z małą reklamą "Reklama na autobusie MZK dotrze wszędzie", następnie z jakąś inną;
48-292 prawdopodobny numer rejestracyjny PIS 692R, biało czerwony, po remoncie kremowo czerwony,reklama nagrobków Kallak.i reklama carcade;
49-293 numer rejestracyjny PIS 693R, biało czerwony, po reklamie kremowo czerwony ,pierwszą reklamę jaką miał to ,,SONY Digitronic-centrum”, jego zdjęcie jest na phototrans.eu. Złomowany w 2003 roku.
50-289-293 pochodziły z jednej dostawy. Zostały dostarczone w 1985 roku.
51-294 kremowo czerwony;
52-295 kremowo czerwony.
53-294-295 pochodziły z jednej dostawy z roku 1985/86.
54-296 numer rejestracyjny PIB 920R, kremowo czerwony, po remoncie biało czerwony, potem z jakąś reklamą, później zamienioną na inną;
*55-297 numer rejestracyjny PIB 921R, potem PP 25165, kremowo czerwony, tak samo po remoncie, później z reklamą Met-El, potem zamieniona na reklamę sklepu No More, zdjęcia na phototrans.eu. Złomowany w 2003 roku.
296-297 pochodziły z jednej dostawy z roku 1986.
56-298 kremowo czerwony;
57-299 kremowo czerwony;
58-300 numer rejestracyjny PIB 949S, kremowo czerwony, po remoncie biało czerwony, potem z reklamą Henkel, przednia ściana malowana wówczas w barwy miejskie w najstarszej wersji, zdjęcia na phototrans.eu. Złomowany w 2004 roku.
59-301 kremowo czerwony;
60-302 kremowo czerwony.
298-302 pochodziły z jednej dostawy z roku ok.1988. Wozy z tej i kolejnych dostaw miały z tyłu dodane światło przeciwmgielne nad tylnym zderzakiem po lewej stronie.
61-303 kremowo czerwony;
62-304 kremowo czerwony;
63-305 kremowo czerwony;
64-306 kremowo czerwony;
65-307 kremowo czerwony;
66-308 kremowo czerwony;
67-309 kremowo czerwony;
68-310 kremowo czerwony;
69-311 kremowo czerwony;
70-312 kremowo czerwony; po remoncie z reklamą, przednia ściana w barwach miejskich w najstarszej wersji.
Prawdopodobnie pojazdy 303-307 pochodziły z jednej dostawy, a 308-312 z kolejnej. W każdym razie pojawiły się około 1988/89 roku.
71-313 numer rejestracyjny PIB 982S;
72-314 numer rejestracyjny PIB 981S, od roku 2003 PP 25193, biało czerwony; reklama Space Hit, początkowo mała, potem powiększona, Sklep firmowy Nike, to pierwszy wóz z reklamą w Pile, wbrew temu, co jest napisane w książce dotyczącej 50-lecia komunikacji miejskiej; był o tym pojeździe artykuł swego czasu w Tygodniku Nowym; po remoncie autobus pomalowany w aktualnie obowiązujący schemat barw miejskich, złomowany około 2010 roku;
73-315 numer rejestracyjny PIB 981S, biało czerwony, reklama Mini-max;
74-316 numer rejestracyjny PIB 980S, od roku 2003 PP 25168, biało czerwony, reklama Express pilski, potem Foto-Zaranek; po remoncie pojazd pomalowany w aktualnie obowiązujący schemat barw miejskich, złomowany w 2010 roku;
75-317 numer rejestracyjny PIB 225S, od roku 2003 PP 24708, biało czerwony; z jakąś reklamą, po remoncie pojazd pomalowany w aktualnie obowiązujący schemat barw miejskich, złomowany w 2009 roku;
76-318 numer rejestracyjny PIB 224S, od roku 2003 PP 25513, kremowo czerwony (odcień kremowego był nieco bardziej żółty, niż normalnie)pierwsza reklama ,,CLA raty”-leasing asistance; po remoncie pojazd pomalowany w aktualnie obowiązujący schemat barw miejskich, reklama Panoramy Firm ale raczej tylko po lewej stronie, złomowany około 2009 roku;
77-319 numer rejestracyjny PIB 223S, od roku 2003 PP 23367, biało czerwony, reklama Celmar, po remoncie pojazd pomalowany w najstarszy schemat barw miejskich; następnie z reklamą szkoły językowej Hello, a potem Panoramy Firm. Złomowany w 2005 roku.
313-319 pochodziły z jednej dostawy z 1989 roku. Od tych wozów począwszy, wszystkie miały światło przeciwmgielne wbudowane w zderzak z tyłu po lewej stronie, przy czym, w miarę zużywania się pojazdu zderzak, bywał wymieniany na pochodzący z wycofanych już autobusów starszych wersji tego typu. Zdjęcia tej partii PR 110 są na phototrans.eu, z wyjątkiem 313 i 315. Nowe tablice rejestracyjne pojawiły się w 2003 roku.
78-320 numer rejestracyjny PIA 929F potem PP 25115, kremowo czerwony, reklama Horus od ok. 2007 roku, miał do 2008 reklamę taśmy 3M, po remoncie pojazd pomalowany w aktualnie obowiązujący schemat barw miejskich, złomowany w 2009 roku;
79-321 numer rejestracyjny PIA 928F potem PP 25514, kremowo czerwony, Miał różową reklamę "Przeprowadzki Jadwiżyn" po remoncie reklama Jutrzenki "super wafelek zazo" następnie Petro-Oil, ściana przednia pomalowana w najstarszy schemat barw miejskich, złomowany w 2006 roku. Jako jedyny posiadał nie zmodernizowane siedzenia w środku. Pierwszy poszedł do modernizacji w 1998 rokujako jeden z pierwszych PeeR.
320-321 pochodziły z jednej partii, z roku 1989. Ich zdjęcia na phototrans.eu. Nowe tablice rejestracyjne pojawiły się w 2003 roku.
80-322 numer rejestracyjny PIA 224R potem PP 25512, kremowo czerwony, jakaś reklama, po remoncie pojazd pomalowany w aktualnie obowiązujący schemat barw miejskich, złomowany około 2009 roku;
81-323 numer rejestracyjny PIA 225R potem PP 25133, kremowo czerwony, Reklama Video Bazar w latach 90-tych, po remoncie pojazd pomalowany w aktualnie obowiązujący schemat barw miejskich, złomowany w 2009 roku;
82-324 numer rejestracyjny PIA 226R potem PP 24163, kremowo czerwony, reklama Westa-Life, później Netia, po remoncie pojazd pomalowany w aktualnie obowiązujący schemat barw miejskich oraz ze ścianą przednią stosowaną w nowszej wersji Jelcza 120M, reklama Braas. Pojazd niedawno złomowany we wrześniu 2010.
322-324 pochodziły z jednej partii z roku 1990. Ich zdjęcia na phototrans.eu. Nowe tablice rejestracyjne pojawiły się w 2003 roku.
83-325 numer rejestracyjny PIA 235R, od 2003 roku PP 25191, kremowo czerwony, reklama Monitor Polski, odmalowany w barwy miejskie „wzoru drugiego” (przyjmijmy: wzór 1: czerwono biało żółty, jak w Renault 186-198; wzór 2: jak w Neoplanach 351-360; wzór 3: obecnie obowiązujący). Zdjęcia na phototrans.eu. Pojazd z 1990 roku, złomowany w 2004 roku.
84-326 numer rejestracyjny PIT 4989, od 2003 roku PP 23261; biało czerwony, reklama (między innymi) Natura; po remoncie w 2003 roku pojazd pomalowany w aktualnie obowiązujący schemat barw miejskich oraz ze ścianą przednią stosowaną w nowszej wersji Jelcza 120M. Zdjęcia na phototrans.eu. Pojazd z 1991 roku, niedawno złomowany dokładnie we wrześniu.
84 Jelcze PR110 zawitało na pilskich ulicach wiecie?
ODPOWIEDZ

Utwórz konto lub zaloguj się, aby dołączyć do dyskusji..

Musisz być zarejestrowanym użytkownikiem, aby móc opublikować odpowiedź.

Utwórz konto

Zarejestruj się, aby dołączyć do Nas!
Zarejestrowani użytkownicy, mają dużo więcej przywilejów, związanych z użytkowaniem forum.
Rejestracja i korzystanie z forum jest całkowicie bezpłatne.

Zarejestruj się

Zaloguj się