Funkcjonowanie komunikacji MZK w Pile -problemy i propozycje zmian
Funkcjonowanie komunikacji MZK w Pile -problemy i propozycje zmian
Witam wszystkich mieszkańców Piły jak i użytkowników strony Forum o dawnej historii naszego miasta . Tematem który chciałbym poruszyć i który moim zdaniem jest ważny dla mieszkańców jak i kierownictwa firmy MZK piła a mianowicie jak w tytule chciałbym abyście Wy mieszkańcy Piły i okolic w komentarzach pisali jakie są aktualne problemy w komunikacji miejskiej jak również co można by poprawić w lepszej organizacji Naszej komunikacji .
Re: Funkcjonowanie komunikacji MZK w Pile -problemy i propozycje zmian
Głownym tematem mojego posta są propozycje zmian w funkcjonowaniu MZK w pile . Ewentualne komentarze pozostawione w tym poście mają na celu pokierować ZARZĄD KOMUNIKACJI MZK i pomoc w realizacji pomysłów w zapewnieniu komfortu oraz wyeliminowaniu dotychczasowych problemów przedstawionych przez mieszkańców i użytkowników komunikacji w naszym mieście . WAŻNE !!! KOMENTARZE O TREŚCI WULGARNEJ BĄDŹ OBRAŻAJĄCE INNYCH UŻYTKOWNIKÓW FORUM LUB POSTA BĘDĄ USUWANE !Zapraszam
Re: Funkcjonowanie komunikacji MZK w Pile -problemy i propozycje zmian
Wielu z Was z pewnością korzysta komunikacji miejskiej w różnym stopniu , jedni częściej drugi rzadziej ale każdy miał chociaż raz styczności z Naszymi autobusami i z różnymi sytuacjami się spotkał Jedni mieli mile inni natomieru i niestety przykre ,Bardzo serdecznie zachęcam do pozostawienia komentarza . i mam nadzieję ze najbliższym czasie każdy z nas będzie z biegiem lat w komfortowych zastójłach dojeżdżał do pracy czy na zakupy do miasta
Re: Funkcjonowanie komunikacji MZK w Pile -problemy i propozycje zmian
MZK ma wiele do poprawy. Szkoda że to my, forumowicze mamy o tym pisać. W MZK pracują ludzie i za to otrzymują wynagrodzenia. Znam takie metody w wielu korporacjach " Ty nam mów, my poprawimy i oczywiście w ramach usprawnień otrzymamy premie, oceny roczne, awanse"
Re: Funkcjonowanie komunikacji MZK w Pile -problemy i propozycje zmian
moim zdaniem największym bodźcem rozwojowym MZK była by konkurencja (a nie pytania na forum) ale widać, że władze miasta nie pozwolą na konkurencję i MZK upada i jest STATUS QUO
Re: Funkcjonowanie komunikacji MZK w Pile -problemy i propozycje zmian
Jak sobie wyobrażasz taką konkurencję?
Dla mnie największym problemem w temacie pilskiej komunikacji miejskiej jest coś poza kompetencjami MZK czyli urbanistyka. Przykłady:
1. Jeśli ktoś buduje zamiejscowy ośrodek UAM pośrodku niczego, musi to oznaczać nieopłacalność kursów w tym kierunku, bo autobus pokonuje 2 km bez przystanku. Nie zabiera pasażerów ale zużywa zasoby, które przydałyby się w innym miejscu.
Gdyby UAM zlokalizować choćby w miejscu obecnego Lidla na Wojska Polskiego, linia 4 nie musiałaby zmieniać trasy i zmniejszać oferty dla osiedla Górnego, a studenci mieliby do dyspozycji bezpośredni dojazd na WF oraz dodatkowo linie 1, 9, 10 i w odległości spaceru linię 3.
2. Układ komunikacyjny miasta jest konsekwentnie, przez lata budowany wyłącznie pod komunikację samochodową. Brak myślenia o komunikacji zbiorowej objawia się tym, że trudno poprowadzić trasy autobusów optymalnie. Przez to autobusy jeżdżą stadami, nieregularnie i trudno o sensowne przesiadki.
3. Z tego też powodu zasięg komunikacji publicznej jest niezadowalający. Przykładem jest nowa strefa przemysłowa na Wawelskiej. Tam autobus powinien podwozić ludzi pod samą bramę fabryki, najlepiej zachaczajac o jakiś nowy przystanek kolejowy w okolicach Dworca Celnego (przesiadki). W rzeczywistości ludzie będą musieli iść pieszo 500-1000 metrów z Wawelskiej.
4. Pieniądze wydawane są bez sensu na zatoki autobusowe nawet w miejscach, gdzie jedzie jeden autobus na godzinę np. na ulicy Piłsudskiego. Czemu ma służyć taka zatoka? Potem ten sam autobus zatrzymuje się 50 metrów dalej na placu Konstytucji.
Z innych uwag: brakuje sensownej taryfy biletowej.
Dla mnie największym problemem w temacie pilskiej komunikacji miejskiej jest coś poza kompetencjami MZK czyli urbanistyka. Przykłady:
1. Jeśli ktoś buduje zamiejscowy ośrodek UAM pośrodku niczego, musi to oznaczać nieopłacalność kursów w tym kierunku, bo autobus pokonuje 2 km bez przystanku. Nie zabiera pasażerów ale zużywa zasoby, które przydałyby się w innym miejscu.
Gdyby UAM zlokalizować choćby w miejscu obecnego Lidla na Wojska Polskiego, linia 4 nie musiałaby zmieniać trasy i zmniejszać oferty dla osiedla Górnego, a studenci mieliby do dyspozycji bezpośredni dojazd na WF oraz dodatkowo linie 1, 9, 10 i w odległości spaceru linię 3.
2. Układ komunikacyjny miasta jest konsekwentnie, przez lata budowany wyłącznie pod komunikację samochodową. Brak myślenia o komunikacji zbiorowej objawia się tym, że trudno poprowadzić trasy autobusów optymalnie. Przez to autobusy jeżdżą stadami, nieregularnie i trudno o sensowne przesiadki.
3. Z tego też powodu zasięg komunikacji publicznej jest niezadowalający. Przykładem jest nowa strefa przemysłowa na Wawelskiej. Tam autobus powinien podwozić ludzi pod samą bramę fabryki, najlepiej zachaczajac o jakiś nowy przystanek kolejowy w okolicach Dworca Celnego (przesiadki). W rzeczywistości ludzie będą musieli iść pieszo 500-1000 metrów z Wawelskiej.
4. Pieniądze wydawane są bez sensu na zatoki autobusowe nawet w miejscach, gdzie jedzie jeden autobus na godzinę np. na ulicy Piłsudskiego. Czemu ma służyć taka zatoka? Potem ten sam autobus zatrzymuje się 50 metrów dalej na placu Konstytucji.
Z innych uwag: brakuje sensownej taryfy biletowej.
Re: Funkcjonowanie komunikacji MZK w Pile -problemy i propozycje zmian
https://www.youtube.com/watch?v=QJvLcA03cA8Bocian pisze:Jak sobie wyobrażasz taką konkurencję?
Dla mnie największym problemem w temacie pilskiej komunikacji miejskiej jest coś poza kompetencjami MZK czyli urbanistyka. Przykłady:
1. Jeśli ktoś buduje zamiejscowy ośrodek UAM pośrodku niczego, musi to oznaczać nieopłacalność kursów w tym kierunku, bo autobus pokonuje 2 km bez przystanku. Nie zabiera pasażerów ale zużywa zasoby, które przydałyby się w innym miejscu.
Gdyby UAM zlokalizować choćby w miejscu obecnego Lidla na Wojska Polskiego, linia 4 nie musiałaby zmieniać trasy i zmniejszać oferty dla osiedla Górnego, a studenci mieliby do dyspozycji bezpośredni dojazd na WF oraz dodatkowo linie 1, 9, 10 i w odległości spaceru linię 3.
2. Układ komunikacyjny miasta jest konsekwentnie, przez lata budowany wyłącznie pod komunikację samochodową. Brak myślenia o komunikacji zbiorowej objawia się tym, że trudno poprowadzić trasy autobusów optymalnie. Przez to autobusy jeżdżą stadami, nieregularnie i trudno o sensowne przesiadki.
3. Z tego też powodu zasięg komunikacji publicznej jest niezadowalający. Przykładem jest nowa strefa przemysłowa na Wawelskiej. Tam autobus powinien podwozić ludzi pod samą bramę fabryki, najlepiej zachaczajac o jakiś nowy przystanek kolejowy w okolicach Dworca Celnego (przesiadki). W rzeczywistości ludzie będą musieli iść pieszo 500-1000 metrów z Wawelskiej.
4. Pieniądze wydawane są bez sensu na zatoki autobusowe nawet w miejscach, gdzie jedzie jeden autobus na godzinę np. na ulicy Piłsudskiego. Czemu ma służyć taka zatoka? Potem ten sam autobus zatrzymuje się 50 metrów dalej na placu Konstytucji.
Z innych uwag: brakuje sensownej taryfy biletowej.
Re: Funkcjonowanie komunikacji MZK w Pile -problemy i propozycje zmian
To już jest polityka, czyli nie ten dział.
Podpowiem Ci, że żaden z wymienionych przeze mnie problemów nie da się rozwiązać wprowadzając konkurencję.
Podpowiem Ci, że żaden z wymienionych przeze mnie problemów nie da się rozwiązać wprowadzając konkurencję.
Re: Funkcjonowanie komunikacji MZK w Pile -problemy i propozycje zmian
No tak typowe w Polsce "NIE DA SIĘ!!!"Bocian pisze:To już jest polityka, czyli nie ten dział.
Podpowiem Ci, że żaden z wymienionych przeze mnie problemów nie da się rozwiązać wprowadzając konkurencję.
Jeżeli czegoś nie da się zrobić potrzebna jest osoba, która tego nie wie. Przyjdzie i to zrobi.
To proszę się zapoznać z firmą UBER i dlaczego ludzie wybierają UBERA zamiast zwyczajne taxi (UWAGA to nie jest reklama firmy). Pozdrawiam 123456 :D
Re: Funkcjonowanie komunikacji MZK w Pile -problemy i propozycje zmian
Aby Uber mógł się pojawić, musiały zaistnieć pewne uwarunkowania zewnętrzne. Na przykład upowszechnienie się smartfonów (10 lat temu Uber nie miał by racji bytu).
Rzeczy, które wypisałem kilka postów wyżej to są właśnie uwarunkowania. Niekorzystne uwarunkowania. Kilku konkurujących przewoźników nie przemebluje nam urbanistyki.
Rzeczy, które wypisałem kilka postów wyżej to są właśnie uwarunkowania. Niekorzystne uwarunkowania. Kilku konkurujących przewoźników nie przemebluje nam urbanistyki.
Utwórz konto lub zaloguj się, aby dołączyć do dyskusji..
Musisz być zarejestrowanym użytkownikiem, aby móc opublikować odpowiedź.
Utwórz konto
Zarejestruj się, aby dołączyć do Nas!
Zarejestrowani użytkownicy, mają dużo więcej przywilejów, związanych z użytkowaniem forum.
Rejestracja i korzystanie z forum jest całkowicie bezpłatne.