Pilskie kolejowe klimaty
Ja niestety z przyczyn technicznych (awaria blachosmroda) byłem zmuszony pojechać w sobotę do Poznania pociągiem. Mam za to krótki filmik z przejazdu Pirata przez Chodzież. Niestety kręcony z okna kibelka :)
http://video.google.pl/videoplay?docid= ... 7587&hl=pl
Przy tej okazji odbyłem podróż Pociągiem Papieskim na trasie Poznań-Gniezno-Poznań, który w tym dniu kursował na tej trasie w związku ze spotkaniami na polach lednickich.
Kilka fotek "kremówkazugu" jest tu:
http://piterekpila.fotosik.pl/albumy/203710.html
A to fotka na zachętę ;)
http://video.google.pl/videoplay?docid= ... 7587&hl=pl
Przy tej okazji odbyłem podróż Pociągiem Papieskim na trasie Poznań-Gniezno-Poznań, który w tym dniu kursował na tej trasie w związku ze spotkaniami na polach lednickich.
Kilka fotek "kremówkazugu" jest tu:
http://piterekpila.fotosik.pl/albumy/203710.html
A to fotka na zachętę ;)
A o której godzinie Szanowny Pan jechał Pociągiem Papieskim? Pytam, bo także nim jechałem (co prawda kursem "najwcześniejszym", czyli o 10 z Poznania). Podsumowując moje wrażenia - standard naprawdę o niebo wyższy niż w normalnych pociągach PR (ale to z wiadomych względów), jazda przyjemna, słyszałem od maszynisty, że i prowadzenie bezproblemowe, przyspieszenie w porządku. W sumie super, ale... pociąg był nieumyty (a to naprawdę nieprzyjemny widok - nie wiem, czy na późniejszy kurs został chociaż trochę odszykowany), poza tym nabita szybka na jednym z reflektorów (powtarzając za maszynistą: "i tak już od lutego jeździ").
Wnioski końcowe ;) nie ma tak dobrze, by nie mogło być lepiej 8)
Pozdrawiam
Wnioski końcowe ;) nie ma tak dobrze, by nie mogło być lepiej 8)
Pozdrawiam
Ja też o 10:00 z Poznania. Jechałem z żoną. Siedzieliśmy w wagonie rb, czyli patrząc od czoła to w ostatnim :)
Tu jest widok z mojego miejsca:
Wsiadałem na styk, bo kibel z Piły przyjechał z opóźnieniem. Miałem kamerę i jechałem do Gniezna a potem od razu spowrotem.
W drodze powrotnej porozmawiałem z przedstawicielem Newagu, producenta pociągu o różnych jego szczegółach. Informacje bardzo mnie zaskoczyły, niestety na minus :( Ale może o tym kiedy indziej...
Tu jest widok z mojego miejsca:
Wsiadałem na styk, bo kibel z Piły przyjechał z opóźnieniem. Miałem kamerę i jechałem do Gniezna a potem od razu spowrotem.
W drodze powrotnej porozmawiałem z przedstawicielem Newagu, producenta pociągu o różnych jego szczegółach. Informacje bardzo mnie zaskoczyły, niestety na minus :( Ale może o tym kiedy indziej...
Ale zdjęcie było już chyba robione podczas podróży powrotnej, gdyż ja siedziałem również pod "końcówkę" na miejscu nr 23, ale zostałem w Gnieźnie, by trochę pozwiedzac zabytki (nie tylko kolejowe).
A kibelek z Piły rzeczywiście na kilka minut przed odjazdem wpadł w perony (zresztą i tak ruszyliśmy z opóźnieniem).
Ciekawe, że zaskoczenie na minus... czy dotyczyło to parametrów technicznych, czy ogólnej sytuacji Pociągu Papieskiego? (która, jak wiadomo, poza sezonem nie jest najlepsza).
Pozdrawiam
A kibelek z Piły rzeczywiście na kilka minut przed odjazdem wpadł w perony (zresztą i tak ruszyliśmy z opóźnieniem).
Ciekawe, że zaskoczenie na minus... czy dotyczyło to parametrów technicznych, czy ogólnej sytuacji Pociągu Papieskiego? (która, jak wiadomo, poza sezonem nie jest najlepsza).
Pozdrawiam
Zdjęcie zrobione było podczas jazdy do Gniezna. Musieliśmy siedzieć blisko siebie. :)karpil pisze:Ale zdjęcie było już chyba robione podczas podróży powrotnej, gdyż ja siedziałem również pod "końcówkę" na miejscu nr 23
Jest to tylko zmodyfikowana wersja 14WE jakie kursują w SKM Warszawa. Prędkość max to 110 km/h. Silniki trakcyjne i wózki z EN57. Tylko nieco zmodernizowane zawieszenie. Ukrotnione sterowanie max 2 jednostek. Sprzęg identyczny jak w EN57 ale zamontowany na innej wysokości i nie da się połaczyć z "kibelkiem". Zero kompatybilności z innymi producentami np. PESA.karpil pisze:Ciekawe, że zaskoczenie na minus... czy dotyczyło to parametrów technicznych, czy ogólnej sytuacji Pociągu Papieskiego? (która, jak wiadomo, poza sezonem nie jest najlepsza).
Oczywiście są też plusy. Klimatyzacja oddzielna dla kabin i przedziału pasażerskiego. Nowoczesny system sterowania. Efektowny design. Generalnie robi wrażenie, ale widza z zewnątrz. Dla fanów są szczegóły a te mnie nieco rozczarowały :(
Rzeczywiście, coś mi zaczęło świtać - to Pan siedział przede mną, miał Pan chyba kamerę (o ile mnie pamięć nie myli) i kupował Pan bilet w czasie jazdy ;)
Co do spraw technicznych - myślałem, że konstrukcja 14WE trochę bardziej odbiega od EN57, a co do niekompatybilności z pesopociągami to akurat nie pierwszy przypadek (patrz ciekawe historie zmodernizowanych EN w PESIE i NEWAGU, które nie miały kompatybilnych sprzęgów i stąd np. zachodniopomorskie musiało wymieniać się kibelkami z innymi województwami).
Co do spraw technicznych - myślałem, że konstrukcja 14WE trochę bardziej odbiega od EN57, a co do niekompatybilności z pesopociągami to akurat nie pierwszy przypadek (patrz ciekawe historie zmodernizowanych EN w PESIE i NEWAGU, które nie miały kompatybilnych sprzęgów i stąd np. zachodniopomorskie musiało wymieniać się kibelkami z innymi województwami).
Oto wyniki fotograficzne długiego weekendu czerwcowego:
Nasyp na pilskiej obwodnicy i przypadkiem złapany skład CTL'u. Swoją drogą to całkiem fajny motyw fotograficzny jak dla mnie ;)
oraz planowo łapane Gwarek i Krakowianka:
Kolejny ciekawy motyw (że ja na to nie wpadłem wcześniej):
Kilka sztuk :lol: SA108-008 w okolicach Dolaszewa:
Zainspirowany fotkami znalezionymi na WRP pojechałem też do Skrzatusza i oto efekt:
W drodze powrotnej udało mi się strzelić coś takiego:
I jeszcze motywik panoramiczny :) :
Nasyp na pilskiej obwodnicy i przypadkiem złapany skład CTL'u. Swoją drogą to całkiem fajny motyw fotograficzny jak dla mnie ;)
oraz planowo łapane Gwarek i Krakowianka:
Kolejny ciekawy motyw (że ja na to nie wpadłem wcześniej):
Kilka sztuk :lol: SA108-008 w okolicach Dolaszewa:
Zainspirowany fotkami znalezionymi na WRP pojechałem też do Skrzatusza i oto efekt:
W drodze powrotnej udało mi się strzelić coś takiego:
I jeszcze motywik panoramiczny :) :
Nie wiadomo Wam może coś na temat składów CTL'u na Ostbahnie, a dokładnie odcinku Piła Gł-Złotów-Chojnice?
Ostatnio widziałem właśnie skład CTL'u manewrujący na dworcu w Złotowie, po czym następnie pojechał do Chojnic.
Czy to tylko obiegi spowodowane objazdami w Szcecinku/Człuchowie/Chojnicach? Czy tak raczej na stałe ;]??
Ostatnio widziałem właśnie skład CTL'u manewrujący na dworcu w Złotowie, po czym następnie pojechał do Chojnic.
Czy to tylko obiegi spowodowane objazdami w Szcecinku/Człuchowie/Chojnicach? Czy tak raczej na stałe ;]??
Moje obserwacje prywaciarzy w ciągu trwających wakacji:
(wrzucam "suche" linki bez miniaturek, żeby pop-upy z imageshacka nie wyskakiwały
182 037-2
24.06.07
http://img262.imageshack.us/img262/9640/65094540bl0.jpg
http://img505.imageshack.us/img505/194/86213205ld3.jpg
Fajne to nowe malowanko CTL :)
182 121-4
7.07.07
http://img404.imageshack.us/img404/1218 ... 182wg6.jpg
ST44-008R
9.07.07
http://img408.imageshack.us/img408/1518 ... 555yl9.jpg
Piękna maszyna...
Pozdrawiam
(wrzucam "suche" linki bez miniaturek, żeby pop-upy z imageshacka nie wyskakiwały
182 037-2
24.06.07
http://img262.imageshack.us/img262/9640/65094540bl0.jpg
http://img505.imageshack.us/img505/194/86213205ld3.jpg
Fajne to nowe malowanko CTL :)
182 121-4
7.07.07
http://img404.imageshack.us/img404/1218 ... 182wg6.jpg
ST44-008R
9.07.07
http://img408.imageshack.us/img408/1518 ... 555yl9.jpg
Piękna maszyna...
Pozdrawiam
Witam. Z tym typem lokomotywy ME 2-M 62 to po pierwsze krótka pamięć :oops: (widziałem ją na żywo) a dwa to niewyraźne zdjęcie :cry: Co do częstości kursowania widziałem skład 3 razy z czego dwa udało się uchwycić, pierwszy z "koziołkiem" na końcu składu przejeżdżał 1.07ok 8:50 a wracał 2.07 ok.20:30. Skład z M 62 najpierw manewrował i wyjechał z Piły 10.07 ok. 21.40. Pierwszy skład ciągnęły 2 lokomotywy (nie zdążyłem) z przodu i "koziołek" z tyłu, drugi skład M 62 z przodu a T448P z tyłu... a czy kursują regularnie - trudno powiedzieć te 2 transporty były w odstępie ok. 9 dni... pozdr.
Utwórz konto lub zaloguj się, aby dołączyć do dyskusji..
Musisz być zarejestrowanym użytkownikiem, aby móc opublikować odpowiedź.
Utwórz konto
Zarejestruj się, aby dołączyć do Nas!
Zarejestrowani użytkownicy, mają dużo więcej przywilejów, związanych z użytkowaniem forum.
Rejestracja i korzystanie z forum jest całkowicie bezpłatne.