Projekt rozkładu jazdy 2010

Awatar użytkownika
mariusz1983
PRZYJACIEL
Posty: 218
Rejestracja: 01 sie 2009, 23:14

Re: Projekt rozkładu jazdy 2010

Post autor: mariusz1983 »

Muszą zlikwidować aby obniżyć moc przewozową o 20% ze względu na długi w stosunku do PKP PLK
Awatar użytkownika
karpil
Posty: 193
Rejestracja: 24 sty 2006, 22:15
Lokalizacja: Środa Wielkopolska

Re: Projekt rozkładu jazdy 2010

Post autor: karpil »

Niestety jest to też sposób na wyrównanie bilansu finansowego, gdyż jak wynika z nieoficjalnych informacji IC wykorzystały już niemal 3/4 dotacji do pociągów międzywojewódzkich na ten rok, więc im likwidacja akurat jest jak najbardziej na rękę :(
Awatar użytkownika
Piterek
PRZYJACIEL
Posty: 491
Rejestracja: 05 maja 2006, 20:35
Lokalizacja: Piła
Kontakt:

Re: Projekt rozkładu jazdy 2010

Post autor: Piterek »

Do tego okazuje się, że na odcinku Ostbahnu z Kostrzyna do Krzyża również wypadają wszystkie pociągi TLK, zatem od 1 czerwca cała Królewska Kolej Wschodnia, po raz pierwszy w swej długiej historii będzie pozbawiona pociągów dalekobieżnych.
drstein
PRZYJACIEL
Posty: 272
Rejestracja: 30 kwie 2006, 20:45
Lokalizacja: Piła - Górne

Re: Projekt rozkładu jazdy 2010

Post autor: drstein »

Wycofanie pociągów TLK z Ostbahnu skutkuje tym, że do Bydgoszczy można się obecnie dostać tylko pociągiem osobowym (Regio), ale być może wkrótce będzie jeszcze gorzej. Z dniem 16 czerwca 2010 r. Przewozy Regionalne zamierzają wycofać z rozkładu wszystkie pociągi z terenu woj. kujawsko-pomorskiego. To oznacza, że Piła nie będzie miała ŻADNEGO połączenia kolejowego z Bydgoszczą!
Dopiero po 26 czerwca pojawią się w rozkładzie sezonowe pociągi TLK (bodajże 4 składy na dobę).

Więcej na stronie PR: http://www.przewozyregionalne.pl/aktual ... 0,358.html
Awatar użytkownika
Piterek
PRZYJACIEL
Posty: 491
Rejestracja: 05 maja 2006, 20:35
Lokalizacja: Piła
Kontakt:

Re: Projekt rozkładu jazdy 2010

Post autor: Piterek »

Sam to podsunąłem redakcji :) Wyobrażacie sobie, aby w roku wyborów samorządowych dopuściliby do takiej sytuacji? To celowe działanie PR aby dostać większą dotację niż ta z przetargu (to był dumping w stosunku do Arriva PCC). Natomiast urząd marszałkowski kuj-pom uległ, bo nie może sobie pozwolić na taką wpadkę przed wyborami.
ziolek
PRZYJACIEL
Posty: 2009
Rejestracja: 14 maja 2006, 17:32
Lokalizacja: Piła
Podziękowano: 2 razy
Kontakt:

Re: Projekt rozkładu jazdy 2010

Post autor: ziolek »

Dumping do którego przystąpiła również Ariva PCC zarzucano PKP PR w przypadku przetargu na spalinową Bydgoszcz-Chełmżę. Czy w innych przypadkach miało miejsce coś podobnego?
Awatar użytkownika
Piterek
PRZYJACIEL
Posty: 491
Rejestracja: 05 maja 2006, 20:35
Lokalizacja: Piła
Kontakt:

Re: Projekt rozkładu jazdy 2010

Post autor: Piterek »

Mniej więcej. Przetarg był organizowany bodajże w 2007 roku na rok 2008. PR-y wygrały przetarg na obsługę elektrycznych połączeń w kuj-pom. po podejrzanie niskich stawkach dotacji za pociagokilometr. A w połowie roku już piszczeli, ze nie dają rady i chcieli podwyżkę, mimo, że przetarg dotyczył 3 lat. Arriva wtedy dostała połączenia spalinowe.
Awatar użytkownika
mariusz1983
PRZYJACIEL
Posty: 218
Rejestracja: 01 sie 2009, 23:14

Re: Projekt rozkładu jazdy 2010

Post autor: mariusz1983 »

O tym, jak uatrakcyjnić turystycznie gminę Ujście

Docelowo planuje się też wykorzystać majątek przejęty od PKP – gminy wystąpiły o budowę na odcinku dawnej linii kolejowej Czarnków-Ujście ścieżki rowerowej.

Tak więc cześć linii szlag trafi...
ziolek
PRZYJACIEL
Posty: 2009
Rejestracja: 14 maja 2006, 17:32
Lokalizacja: Piła
Podziękowano: 2 razy
Kontakt:

Re: Projekt rozkładu jazdy 2010

Post autor: ziolek »

A coś wiesz może Mariuszu o odcinku Ujście-Mirosław Ujski?
Awatar użytkownika
Piterek
PRZYJACIEL
Posty: 491
Rejestracja: 05 maja 2006, 20:35
Lokalizacja: Piła
Kontakt:

Re: Projekt rozkładu jazdy 2010

Post autor: Piterek »

Ujście - Mirosław Ujski zostanie i to jeszcze bardzo długo. Fabryka podkładów ponoć ma spore kontrakty z wykonawcami remontów torów i na pewno będą one (tj. podkłady) transportowane koleją.
Na razie będzie impreza na odcinku Krzyż - Piła - Ujście - Mirosław i spowrotem. Szczegóły tu: http://www.drezyny.org.pl/
Awatar użytkownika
Piterek
PRZYJACIEL
Posty: 491
Rejestracja: 05 maja 2006, 20:35
Lokalizacja: Piła
Kontakt:

Re: Projekt rozkładu jazdy 2010

Post autor: Piterek »

Za Rynkien Kolejowym: "Z kolei „Brda” codziennie dojeżdżająca ze stolicy Polski do Bydgoszczy, w weekendy będzie docierać do Piły." Konkretnie w pt i nd Warszawa - Piła a w so i pn Piła - Warszawa. http://www.przewozyregionalne.pl/img_in ... tepna1.pdf
ziolek
PRZYJACIEL
Posty: 2009
Rejestracja: 14 maja 2006, 17:32
Lokalizacja: Piła
Podziękowano: 2 razy
Kontakt:

Re: Projekt rozkładu jazdy 2010

Post autor: ziolek »

Awatar użytkownika
Piterek
PRZYJACIEL
Posty: 491
Rejestracja: 05 maja 2006, 20:35
Lokalizacja: Piła
Kontakt:

Re: Projekt rozkładu jazdy 2010

Post autor: Piterek »

Czyli na "nasz" odcinek Ostabhnu wraca pociąg dalekobieżny. Zatem SU45 z Krzyża jednak będą miały co robić, chyba, że IC skorzysta z usług Cargo, a wtedy Gagariny będą ciągać pociągi jak za dawnych lat :)
Awatar użytkownika
Mateusz 24
Posty: 369
Rejestracja: 25 gru 2009, 20:47
Lokalizacja: Piła
Kontakt:

Re: Projekt rozkładu jazdy 2010

Post autor: Mateusz 24 »

Witam po przerwie wszystkich. Moi drodzy. Chciałbym od was uzyskać jakiekolwiek informacje na temat stanu technicznego i prawnego trasy Piła - Czarnków, przez Ujście. Chodzi mi przede wszystkim o to do kogo należy cały szlak oraz w jakim stanie technicznym są tory, podkłady, mosty na Noteci, sygnalizacja (o ile taka jest). Byłbym uradowany jeżeli ktoś z was przykleił tutaj zdjęcia aktualne z tego szlaku. Powiem tyle, że jest aktualnie pewien plan w celu ożywienia tej trasy - Piła, Motylewo, Ujście, Czarnków, ale nie chce zapeszać. Więc jeśli możecie to pomóżcie :)
Awatar użytkownika
Piterek
PRZYJACIEL
Posty: 491
Rejestracja: 05 maja 2006, 20:35
Lokalizacja: Piła
Kontakt:

Re: Projekt rozkładu jazdy 2010

Post autor: Piterek »

Obecnie trasa jest (istnieje) z Piły do Mirosławia Ujskiego. Dalej niestety tory już dawno reozebrane, z wiauktem kolejowym w Czarnkowie włącznie zatem nie ma szans na dojazd dalej niż do Mirosłwawia. Trasa do Mirosławia należy do PKP PLK i wzjazd na nią odbywa się na zasadzie obsługi bocznicy (jedna lokomotywa w obrębie manewrowym). Stan techniczny umożliwia jazde o ile się nie mylę 40 km/h. Most na Noteci w Ujściu jest przejezdny.
Nie sądzę jednak, aby komuś przyszło do głowy odbudować tę linię, więc ożywienie na odcinku Mirosław - Czarnków raczej jest niemożliwe.
Trochę zdjęć znajdziesz u mnie: http://www.piterekpila.fotosik.pl oraz filmy na http://www.youtube.com/user/StudioP75
Polecam też stronę http://www.kolej.one.pl gdzie jest stale aktualizowana baza informacji o liniach kolejowych w Polsce.
Awatar użytkownika
Mateusz 24
Posty: 369
Rejestracja: 25 gru 2009, 20:47
Lokalizacja: Piła
Kontakt:

Re: Projekt rozkładu jazdy 2010

Post autor: Mateusz 24 »

W jakim stopniu jest ta linia rozebrana? Całkowitym? Brak podkładów, szyn itp? Na zdjęciach satelitarnych z zeszłego roku tj. wakacji widzę, że linia istnieje, tory leżą.
Awatar użytkownika
Piterek
PRZYJACIEL
Posty: 491
Rejestracja: 05 maja 2006, 20:35
Lokalizacja: Piła
Kontakt:

Re: Projekt rozkładu jazdy 2010

Post autor: Piterek »

Linia jest rozebrana całkowicie. Nie ma szyn, podkładów, ani żadnych innych elementów infrastruktury. Nie wiem gdzie kolega patrzał, ale na Googlach nie widać już infrastruktury. Przejazd na drodze 182 w okolicach Jabłonowa zaasfaltowany. W Czarnkowie nad ulicą Pocztową rozebrano wiadukt. Tory prowadzą jedynie ze stacji Czarnków do tego rozebranego wiaduktu. Tak to wyglądało jesienią 2006 r.
Obrazek
Awatar użytkownika
Mateusz 24
Posty: 369
Rejestracja: 25 gru 2009, 20:47
Lokalizacja: Piła
Kontakt:

Re: Projekt rozkładu jazdy 2010

Post autor: Mateusz 24 »

Czyli tory prowadzą do samego Mirosławia i ani kilometra dalej? Czy jest jeszcze kilka km linii w dobrym stanie?
Awatar użytkownika
mariusz1983
PRZYJACIEL
Posty: 218
Rejestracja: 01 sie 2009, 23:14

Re: Projekt rozkładu jazdy 2010

Post autor: mariusz1983 »

Drodzy miłośnicy kolei czy ja dobrze widzę pociąg relacji Piła - Warszawa jako InteRegio zaczynający bieg w Pile? Jechał ktoś tym pociągiem??
Awatar użytkownika
rudylis
Posty: 24
Rejestracja: 14 lis 2006, 02:04
Lokalizacja: London-Piła

Re: Projekt rozkładu jazdy 2010

Post autor: rudylis »

mariusz1983 pisze:Drodzy miłośnicy kolei czy ja dobrze widzę pociąg relacji Piła - Warszawa jako InteRegio zaczynający bieg w Pile? Jechał ktoś tym pociągiem??
Z rozkładu wynika, że tymczasowy od 17-24 stycznia w poniedziałek i sobotę jako IR 81128. Chyba na próbę zrobiony, żeby sprawdzić obłożenie, albo test "nowego" taboru.
Awatar użytkownika
mariusz1983
PRZYJACIEL
Posty: 218
Rejestracja: 01 sie 2009, 23:14

Re: Projekt rozkładu jazdy 2010

Post autor: mariusz1983 »

Forumowicze orientujecie się czy w internetowym rozkładzie jazdy są już uwzględnione pociągi kursujące w wakacje???
Awatar użytkownika
Piterek
PRZYJACIEL
Posty: 491
Rejestracja: 05 maja 2006, 20:35
Lokalizacja: Piła
Kontakt:

Re: Projekt rozkładu jazdy 2010

Post autor: Piterek »

mariusz1983 pisze:Forumowicze orientujecie się czy w internetowym rozkładzie jazdy są już uwzględnione pociągi kursujące w wakacje???
Na Sitkolu są.
http://www.rozklad.sitkol.pl
Awatar użytkownika
mariusz1983
PRZYJACIEL
Posty: 218
Rejestracja: 01 sie 2009, 23:14

Re: Projekt rozkładu jazdy 2010

Post autor: mariusz1983 »

Witajcie forumowicze. Czy ktoś próbował jechać połączeniem do Wrocławia z Piły przez Poznań z przesiadką 3 minutową (19:27-19:30) w Poznaniu. Wyjazd z Piły o 17:15. Czy ten drugi pociąg ew. czeka? dodam, że to 2 x REGIO :)
Awatar użytkownika
RR
PRZYJACIEL
Posty: 457
Rejestracja: 21 sie 2005, 15:46
Lokalizacja: Piła/Wrocław

Re: Projekt rozkładu jazdy 2010

Post autor: RR »

Jechałem raz, choć nie wierząc, że to połączenie może działać, od razu kupiłem bilet na TLK z Poznania do Wrocławia. Okazało się, że sporo osób planowało podróż całą trasą pociągami REGIO, a ten w Poznaniu był poinformowany o przesiadających się osobach, mimo że nie mieliśmy opóźnienia. Trzeba być gotowym na daleki spacer - z peronu 4b na 4a.
ODPOWIEDZ

Utwórz konto lub zaloguj się, aby dołączyć do dyskusji..

Musisz być zarejestrowanym użytkownikiem, aby móc opublikować odpowiedź.

Utwórz konto

Zarejestruj się, aby dołączyć do Nas!
Zarejestrowani użytkownicy, mają dużo więcej przywilejów, związanych z użytkowaniem forum.
Rejestracja i korzystanie z forum jest całkowicie bezpłatne.

Zarejestruj się

Zaloguj się