Projekt rozkładu jazdy 2010
Projekt rozkładu jazdy 2010
Jakoś nie zauważyłem, by ktoś o tym informował, ale pojawił się wstępny projekt funkcjonowania komunikacji kolejowej w Wielkopolsce.
Link: http://infokolej.pl/viewtopic.php?p=89635#89635
Po pobieżnym przejrzeniu nie zauważyłem wielkich zmian w rejonie pilskim - no, może oprócz dodatkowej pary na linii Piła - Poznań (zamiast likwidowanego "Delfina").
Link: http://infokolej.pl/viewtopic.php?p=89635#89635
Po pobieżnym przejrzeniu nie zauważyłem wielkich zmian w rejonie pilskim - no, może oprócz dodatkowej pary na linii Piła - Poznań (zamiast likwidowanego "Delfina").
Re: Projekt rozkładu jazdy 2010
IC ogłosiło projekt nowego rozkładu. Dla naszego regionu główna zmiana to fakt, że pociągi z Katowic i Przemyśla pojada nie do Kołobrzegu a przez Koszalin i Słupsk do Gdyni, dzięki czemu uzyskamy połączenie bezpośrednie z Trójmiastem dość okrężną trasą. W drodze powrotnej sytuacja podobna.
Zgodnie z polityką IC wszystkie pociągi pospieszne zmienią nazwę na TLK. Nie będzie obowiązkowych miejscówek w drugiej klasie, a w pierwszej będzie obowiązywać miejscówka na życzenie, czyli chcesz mieć miejsce siedzące - kup miejscówkę.
Czekamy teraz na ruch ze strony PR.
Zgodnie z polityką IC wszystkie pociągi pospieszne zmienią nazwę na TLK. Nie będzie obowiązkowych miejscówek w drugiej klasie, a w pierwszej będzie obowiązywać miejscówka na życzenie, czyli chcesz mieć miejsce siedzące - kup miejscówkę.
Czekamy teraz na ruch ze strony PR.
Re: Projekt rozkładu jazdy 2010
W projekcie nie ma tego pociagu, więc raczej go nie zobaczymy od grudnia. Tu jest projekt: http://www.intercity.pl/pubfile/rj_2010.pdf
- mariusz1983
- PRZYJACIEL
- Posty: 218
- Rejestracja: 01 sie 2009, 23:14
Re: Projekt rozkładu jazdy 2010
Czy ktoś się orientuje czy pociągi InterREGIO w nowym rozkładzie jadące do Kołobrzegu pojadą przez Piłę?
Re: Projekt rozkładu jazdy 2010
Te z Poznania na pewno. Tutaj jest nieco więcej http://www.pr.pkp.pl/aktualnosci,s,0,296.html
I ciekawostka: pociągi osobowe będą się nazywać Regio a międzywojewódzkie InterRegio http://www.rynek-kolejowy.pl/13568/1356 ... Okarta.htm
A nowy rozkład jazdy jest już dość dawno na stronie DB http://reiseauskunft.bahn.de/bin/query. ... equest=yes&
I jest po polsku! :shock:
I ciekawostka: pociągi osobowe będą się nazywać Regio a międzywojewódzkie InterRegio http://www.rynek-kolejowy.pl/13568/1356 ... Okarta.htm
A nowy rozkład jazdy jest już dość dawno na stronie DB http://reiseauskunft.bahn.de/bin/query. ... equest=yes&
I jest po polsku! :shock:
Re: Projekt rozkładu jazdy 2010
Znów zmiana. Pociąg z Gorzowa do Warszawy nie pojedzie przez Piłę tylko przez Poznań. http://gorzow.gazeta.pl/gorzow/1,35211, ... lwiek.html
Zatem z bezpośrednich połączeń ze stolica zostanie nam tylko TLK83104 Szczecin/Kostrzyn - Przemyśl
Zatem z bezpośrednich połączeń ze stolica zostanie nam tylko TLK83104 Szczecin/Kostrzyn - Przemyśl
Re: Projekt rozkładu jazdy 2010
Sprostowanie, jest jeszcze TLK82510 Z Kołobrzegu do Lublina - to jest nowość :)
- mariusz1983
- PRZYJACIEL
- Posty: 218
- Rejestracja: 01 sie 2009, 23:14
- mariusz1983
- PRZYJACIEL
- Posty: 218
- Rejestracja: 01 sie 2009, 23:14
Re: Projekt rozkładu jazdy 2010
Pokonałem w dzisiejszy dzień kolejny raz trasę Piła-Poznań-Piła (oczywiście wybaczam dzisiejsze tylko 10 min. spóźniania obu pociągów ze względów atmosferycznych i tak dobrze, że nie 240 lub więcej wie). Ale do meritum... orientuje się ktoś dlaczego pociąg mniej więcej od Obornik Wlkp. do Poznania jedzie może max. 20 km/h. Dedukuje, że tory na tym odcinku są w fatalnym stanie. Ludzie 96 km jechać ponad 2h??!!! Czy naprawdę Piła to już margines koleinowy, że nie da się tedy puścić szybciej pociągu? Przecież wiele tras przez Pilę jest krótszych... ale widać PKP woli na około...
Re: Projekt rozkładu jazdy 2010
Co ciekawe, jeśli jedzie się z Piły do Poznania (bądź odwrotnie) przez Krzyż i trafi się na szybka przesiadkę, to podróż trwa tylko o kilka minut dłużej niż bezpośrednio.
W planach jest podobno remont trasy Poznań-Krzyż, więc po tym remoncie przez Krzyż będzie pewnie jeszcze szybciej...
W planach jest podobno remont trasy Poznań-Krzyż, więc po tym remoncie przez Krzyż będzie pewnie jeszcze szybciej...
Re: Projekt rozkładu jazdy 2010
Między Wargowem a Złotnikami podkłady dosłownie się rozsypują, a pociąg jedzie całe 30 km/h. PLK chciała zamknąć tor w stronę Poznania (ten bardziej zniszczony), ale centrala się nie zgodziła. Planowany remont tego odcinka to gdzieś w okolicach 2013-2015, więc jeszcze trochę poczekamy.
Co do dojazdu do Piły, to już w tej chwili jest połączenie wieczorne (TLK do Krzyża i dalej osobowy), którym podróż wraz z przesiadką trwa 2h 04min :!:
Podrawiam
Co do dojazdu do Piły, to już w tej chwili jest połączenie wieczorne (TLK do Krzyża i dalej osobowy), którym podróż wraz z przesiadką trwa 2h 04min :!:
Podrawiam
-
- PRZYJACIEL
- Posty: 2009
- Rejestracja: 14 maja 2006, 17:32
- Lokalizacja: Piła
- Podziękowano: 2 razy
- Kontakt:
Re: Projekt rozkładu jazdy 2010
Czyli przepłacisz tylko z faktu, że podróż odbywać się będzie pociągami dwóch przewoźników.karpil pisze:(TLK do Krzyża i dalej osobowy)
- mariusz1983
- PRZYJACIEL
- Posty: 218
- Rejestracja: 01 sie 2009, 23:14
Re: Projekt rozkładu jazdy 2010
Nie chcę zakładać nowego wątku. Jak myślicie drodzy sympatycy kolei czy istniała by jakaś logiczna możliwość uruchomienia trasy Piła - Ujście i oczywiście opłacalna? Kompletnie nie wiem jak wygląda infrastruktura na tej linii? może ktoś z Was zna jakieś informacje o dworcach, krawędziach peronowych ew. stacjach pośrednich.
Re: Projekt rozkładu jazdy 2010
Tak, na przesiadkę w Krzyżu jest 6 minut. Ostatnio skusiłem się na podróż z Wrocławia tą trasą i niestety po nieplanowanym godzinnym postoju w Lesznie zdążyłem na osobowy z Poznania do Piły 20.45, przy okazji zaliczając 2 rekordy - 6 godzin w podróży za rewelacyjną cenę 57 zł (cała trasa pospiesznym = 48 zł). Chyba nieprędko się skuszę na powtókę, ale jeśli ktoś lubi emocje, to polecam ;-)karpil pisze:w tej chwili jest połączenie wieczorne (TLK do Krzyża i dalej osobowy), którym podróż wraz z przesiadką trwa 2h 04min
Re: Projekt rozkładu jazdy 2010
Niestety możliwość taka istnieje jedynie w teorii - prędkość szlakowa wynosi w porywach 40 km/h, a poza tym przystanek w Ujściu jest stosunkowo daleko od centrum. Poza tym - ani Ujście, ani Motylewo nie są w stanie wytworzyć odpowiednich potoków podróżnych.
Podsumowując - pomarzyć można, ale oprócz okazjonalnych przejazdów raczej na nic więcej nie ma co liczyc.
Podsumowując - pomarzyć można, ale oprócz okazjonalnych przejazdów raczej na nic więcej nie ma co liczyc.
-
- PRZYJACIEL
- Posty: 2009
- Rejestracja: 14 maja 2006, 17:32
- Lokalizacja: Piła
- Podziękowano: 2 razy
- Kontakt:
Re: Projekt rozkładu jazdy 2010
Faktycznie dworzec kolejowy w Ujściu nie ma szcześliwego położenia. Trzeba byłoby zorganizować postój pociągów w sąsiedztwie huty, tak jak miało to już dawniej miejsce.
A pomyślność pociągu chyba mogłaby mieć miejsce w przypadku przedłużenia relacji przynajemniej do Czarnkowa. Przy tak rozwiniętej komunikacji drogowej i przy takiej małej skali miejscowości połączenie Piła-Ujście chyba zdane byłoby na klęske.
A jeśli już mówimy o krótkim połączeniu to rozsądniejszym byłoby uruchamianie pociągów do Mirosławia Ujskiego.
A pomyślność pociągu chyba mogłaby mieć miejsce w przypadku przedłużenia relacji przynajemniej do Czarnkowa. Przy tak rozwiniętej komunikacji drogowej i przy takiej małej skali miejscowości połączenie Piła-Ujście chyba zdane byłoby na klęske.
A jeśli już mówimy o krótkim połączeniu to rozsądniejszym byłoby uruchamianie pociągów do Mirosławia Ujskiego.
Re: Projekt rozkładu jazdy 2010
Cóż, brzmi to jak fantastyka kolejowa :mryellow:
Gdyby Piła była większym ośrodkiem miejskim, a do huty ujskiej dojeżdżałoby sporo osób z Naszego miasta, to pewnie takie połączenie miałoby jakikolwiek sens. Jednak chodząc twardo po ziemi można spokojnie przewdzieć, że w bliskiej przyszłości nie ma najmniejszych szans na regularny ruch pasażerski (zwłaszcza, że linia za Mirosławiem jest już rozebrana aż do "bram" Czarnkowa).
Pozdrawiam
Gdyby Piła była większym ośrodkiem miejskim, a do huty ujskiej dojeżdżałoby sporo osób z Naszego miasta, to pewnie takie połączenie miałoby jakikolwiek sens. Jednak chodząc twardo po ziemi można spokojnie przewdzieć, że w bliskiej przyszłości nie ma najmniejszych szans na regularny ruch pasażerski (zwłaszcza, że linia za Mirosławiem jest już rozebrana aż do "bram" Czarnkowa).
Pozdrawiam
-
- PRZYJACIEL
- Posty: 2009
- Rejestracja: 14 maja 2006, 17:32
- Lokalizacja: Piła
- Podziękowano: 2 razy
- Kontakt:
Re: Projekt rozkładu jazdy 2010
Są co prawda w naszym kraju różne pomsyły funkcjonowania kolei agloremacyjnej, ale Piła i Ujście to chyba za mała skala na takie przedsięwzięcie. Cóż... Można zatem mieć tylko nadzieje na przywrócenie ruchu przynajmniej do Czarnkowa.
Re: Projekt rozkładu jazdy 2010
Szanowny Przedmówco - to również fantastyka :mryellow:
Ruch do Czarnkowa może zostac wznowiony jedynie na linii Rogoźno Wlkp. - Bzowo Goraj - Czarnków. Szlakowa prędkość na tym odcinku to 40 km/h. Trasa (zwłaszcza na odcniku Bzowo-Czarnków) jest niezwykle malownicza, jednak to za mało na regularny ruch pasażerski. Zwłaszcza, że w porównaniu z połączeniem autobusowym pociąg jest bez szans. Ratunkiem byłby remont linii, ale ze względu na jej marginalne znaczenie raczej nigdy do tego nie dojdzie.
Jak pisałem wyżej - pomarzyć można :rolleyes:
Ruch do Czarnkowa może zostac wznowiony jedynie na linii Rogoźno Wlkp. - Bzowo Goraj - Czarnków. Szlakowa prędkość na tym odcinku to 40 km/h. Trasa (zwłaszcza na odcniku Bzowo-Czarnków) jest niezwykle malownicza, jednak to za mało na regularny ruch pasażerski. Zwłaszcza, że w porównaniu z połączeniem autobusowym pociąg jest bez szans. Ratunkiem byłby remont linii, ale ze względu na jej marginalne znaczenie raczej nigdy do tego nie dojdzie.
Jak pisałem wyżej - pomarzyć można :rolleyes:
-
- PRZYJACIEL
- Posty: 2009
- Rejestracja: 14 maja 2006, 17:32
- Lokalizacja: Piła
- Podziękowano: 2 razy
- Kontakt:
Re: Projekt rozkładu jazdy 2010
Za dużo kolejowego pesymizmu u Ciebie widze karpil. ;) Myślę, że z czasem wiele lokalnych linii zostanie wyremontowanych/odtworzonych. Powoli staje się to już faktem. Może też szczęście uśmiechnie się i do tej linii. :)
Re: Projekt rozkładu jazdy 2010
Cóż, to na razie raczej kolejowy realizm niż pesymizm :wink:.
Z jednej strony nieco żałuję, że urodziłem się za późno, by przejechać się np. z Chodzieży do Gołańczy, ze Złotowa do Pruszcza-Bagienicy, z Chojnic do Gniezna czy z Piły do Czarnkowa (choć to ostatnie - nieco okrężną drogą udało mi się dzięki zeszłorocznej imprezie z Ol49). Z drugiej jednak strony staram się przejechać to, co jeszcze zostało i za jakiś czas ruszam na przejażdżkę po resztkach kolei na Roztoczu :mryellow: .
Pozdrawiam
Z jednej strony nieco żałuję, że urodziłem się za późno, by przejechać się np. z Chodzieży do Gołańczy, ze Złotowa do Pruszcza-Bagienicy, z Chojnic do Gniezna czy z Piły do Czarnkowa (choć to ostatnie - nieco okrężną drogą udało mi się dzięki zeszłorocznej imprezie z Ol49). Z drugiej jednak strony staram się przejechać to, co jeszcze zostało i za jakiś czas ruszam na przejażdżkę po resztkach kolei na Roztoczu :mryellow: .
Pozdrawiam
Re: Projekt rozkładu jazdy 2010
Zanosi się na to, że kolejny pociąg zniknie z Piły :( Dziś na liście IC pociągów do likwidacji znalazł się TLK 83104 relacji Szczecin Główny - Przemyśl na odcinku Szczecin - Bydgoszcz i Lublin Przemyśl. To oznacza stratę kolejnego pociągu "pospiesznego" w naszym mieście i na tej części Ostbahnu, nie mówiąc już o bezpośrednim połączeniu Piły z Warszawą. Światełkiem w tunelu jest jednak informacja, że IC o PR nie muszą już likwidować lub zawieszać pociągów, gdyż zaczęły regulować swoje zobowiązania. Znając jednak beton w IC to pewnie nie wycofają się z planów likwidacji tego połączenia. Obym się mylił.
Utwórz konto lub zaloguj się, aby dołączyć do dyskusji..
Musisz być zarejestrowanym użytkownikiem, aby móc opublikować odpowiedź.
Utwórz konto
Zarejestruj się, aby dołączyć do Nas!
Zarejestrowani użytkownicy, mają dużo więcej przywilejów, związanych z użytkowaniem forum.
Rejestracja i korzystanie z forum jest całkowicie bezpłatne.