Piła Główna Towarowa
Piła Główna Towarowa
Na wstępie chciałbym przywitać wszystkich forumowiczów, nie pochodzę z Piły, jednak uważam wasze miasto za co najmniej intrygujące :)
Zbieram materiały do artykułu nt. Piły dla polskiej Wikipedii, który aktualnie przebudowuję (postęp prac można zobaczyć tutaj) i, poza oczywistym zaproszeniem do współpracy, chciałbym zwrócić się do forumowej społeczności z pytaniem, na które nie mogę znaleźć odpowiedzi w internecie.
Czy stacja towarowa w Pile jeszcze w jakikolwiek sposób funkcjonuje? Z tego co pamiętam, kiedyś istniała stacja rozrządowa Piła Główna Towarowa, ale nie mogę znaleźć żadnej wzmianki o tym, kiedy ją zlikwidowano. Będę wdzięczny za każdą odpowiedź, mile widziane są też linki do źródeł, skanów, czegokolwiek na ten temat.
Zbieram materiały do artykułu nt. Piły dla polskiej Wikipedii, który aktualnie przebudowuję (postęp prac można zobaczyć tutaj) i, poza oczywistym zaproszeniem do współpracy, chciałbym zwrócić się do forumowej społeczności z pytaniem, na które nie mogę znaleźć odpowiedzi w internecie.
Czy stacja towarowa w Pile jeszcze w jakikolwiek sposób funkcjonuje? Z tego co pamiętam, kiedyś istniała stacja rozrządowa Piła Główna Towarowa, ale nie mogę znaleźć żadnej wzmianki o tym, kiedy ją zlikwidowano. Będę wdzięczny za każdą odpowiedź, mile widziane są też linki do źródeł, skanów, czegokolwiek na ten temat.
- Mateusz 24
- Posty: 369
- Rejestracja: 25 gru 2009, 20:47
- Lokalizacja: Piła
- Kontakt:
Re: Piła Główna Towarowa
Piła Towarowa istnieje, ale na niej formowane są wagony do składów i odbywa się wyładunek węgla na pobliski plac.
Re: Piła Główna Towarowa
Stację rozrządową zlikwidowano na początku lat dziewięćdziesiątych XX w. Dokładnie nie pamiętam roku. Rozebrano całą grupę niemal świeżo zelektryfikowanych (!) torów przyjazdowych (od strony Krzyża), górkę rozrządową oraz grupę torów kierunkowych a także łącznice z podg. Piła Północ. Pozostała tylko grupa torów odjazdowych, na której dziś odbywa się obsługa składów towarowych przyjeżdżających i odjeżdżających z Piły. Natomiast tory, o których pisze Mateusz to tory ładunkowe przy ulicy Towarowej.
Re: Piła Główna Towarowa
A dlaczego toru 999 od Piły Północ nie wykorzystuje się do rozkładowych przewozów pasażerskich ze strony Szczecinka? Korzystam z tego połączenia dosyć często i zawsze dziwiło mnie, dlaczego pociąg jedzie na około, dwa razy zdarzyło się, że jechałem tym torem i było szybciej!
- Mateusz 24
- Posty: 369
- Rejestracja: 25 gru 2009, 20:47
- Lokalizacja: Piła
- Kontakt:
Re: Piła Główna Towarowa
Po zmianie rozkładu jazdy jadący z Gdyni "Gwarek" musi korzystać z tej łącznicy, bo wyjeżdżający z Piły pociąg tej samej relacji jest właśnie puszczany "na około".
Re: Piła Główna Towarowa
Moim zdaniem z kilku powodów:
1. To jest łącznica dworca towarowego z podg Piła Północ. Tor prowadzi przez głowicę rozjazdów i wyjazd jest z Vmax 40 km/h. Podobnie jest w głowicy łączącej dworzec osobowy z towarowym.
Poza tym tam odbywają się dość często manewry towarowe i ruch osobowy powodowałby zakłócenia w pracy stacji towarowej.
2. Wjazd na PPn też odbywa się z Vmax 40 km/h a z toru linii 405 z max dozwoloną w kierunku Szczecinka, nie powoduje to konieczności zwalniania i ponownego rozruchu.
3. Umożliwia to przygotowanie dwóch przebiegów z dworca osobowego np. w kierunku Szczecinka i Krzyża jednocześnie i były takie sytuacje, że pociągi wyjeżdżały np. z toru 15 do Krzyża i z toru 4 do Wałcza.
Czasem ten tor jest wykorzystywany do pociągów pasażerskich. W tym rozkładzie jeździ tamtędy Gwarek, który w ten sposób mija się ze swym bliźniakiem w przeciwnym kierunku, choć dla mnie to dziwne, że ktoś tak rozkład ułożył, że nie mogą minąć się w peronach. Jeździły też tak szynobusy, które z Wałcza miały jechać dalej do Chojnic.
1. To jest łącznica dworca towarowego z podg Piła Północ. Tor prowadzi przez głowicę rozjazdów i wyjazd jest z Vmax 40 km/h. Podobnie jest w głowicy łączącej dworzec osobowy z towarowym.
Poza tym tam odbywają się dość często manewry towarowe i ruch osobowy powodowałby zakłócenia w pracy stacji towarowej.
2. Wjazd na PPn też odbywa się z Vmax 40 km/h a z toru linii 405 z max dozwoloną w kierunku Szczecinka, nie powoduje to konieczności zwalniania i ponownego rozruchu.
3. Umożliwia to przygotowanie dwóch przebiegów z dworca osobowego np. w kierunku Szczecinka i Krzyża jednocześnie i były takie sytuacje, że pociągi wyjeżdżały np. z toru 15 do Krzyża i z toru 4 do Wałcza.
Czasem ten tor jest wykorzystywany do pociągów pasażerskich. W tym rozkładzie jeździ tamtędy Gwarek, który w ten sposób mija się ze swym bliźniakiem w przeciwnym kierunku, choć dla mnie to dziwne, że ktoś tak rozkład ułożył, że nie mogą minąć się w peronach. Jeździły też tak szynobusy, które z Wałcza miały jechać dalej do Chojnic.
Utwórz konto lub zaloguj się, aby dołączyć do dyskusji..
Musisz być zarejestrowanym użytkownikiem, aby móc opublikować odpowiedź.
Utwórz konto
Zarejestruj się, aby dołączyć do Nas!
Zarejestrowani użytkownicy, mają dużo więcej przywilejów, związanych z użytkowaniem forum.
Rejestracja i korzystanie z forum jest całkowicie bezpłatne.