Sklep papierniczy i księgarnia Johannes Semrau

wojtaq
MODERATOR
Posty: 318
Rejestracja: 13 gru 2008, 22:30
Lokalizacja: Piła
Kontakt:

Sklep papierniczy i księgarnia Johannes Semrau

Post autor: wojtaq »

Zamieszczam zdjęcie sklepu, jak w temacie. Czy kto mógłby podać jego dokładną lokalizację? Prawdopodobnie znajdował się przy Friedrichstrasse 30, ale tego nie jestem pewien i dlatego proszę o pomoc lub potwierdzenie.

Obrazek
Awatar użytkownika
jester001
PRZYJACIEL
Posty: 67
Rejestracja: 24 lis 2010, 20:06

Re: Sklep papierniczy i księgarnia Johannes Semrau

Post autor: jester001 »

Wcześniej mieszkał przy Kleine Kirchenstraße nr 7. Patrząc na zabudowę południowej części Kleine Kirchenstraße ta lokalizacja bardziej mi pasuje do zamieszczonej fotografii. Friedrichstraße nr 30 to lata późniejsze, z całą pewnością rok 1938 (Adreßbuch der Stadt Schneidemühl mit den Orten der Umgebung. 1938. Schneidemühl, 1938.). Sam jestem ciekawy czy ma ktoś fotografię, która rozwieje moje wątpliwości co do lokalizacji omawianej fotki. Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
RR
PRZYJACIEL
Posty: 457
Rejestracja: 21 sie 2005, 15:46
Lokalizacja: Piła/Wrocław

Re: Sklep papierniczy i księgarnia Johannes Semrau

Post autor: RR »

Również skłaniam się ku Małej Kościelnej. Na załączonym zdjęciu to trzecia kamienica od lewej:

Obrazek

Ciekaw jestem źródła fotografii - to jakiś druk reklamowy?
wojtaq
MODERATOR
Posty: 318
Rejestracja: 13 gru 2008, 22:30
Lokalizacja: Piła
Kontakt:

Re: Sklep papierniczy i księgarnia Johannes Semrau

Post autor: wojtaq »

Zamieszczona fotografia pochodzi z ogłoszenia w którymś Schneidemühler Heimatbrief, gdzie zadano pytanie o lokalizację sklepu papierniczego Semrau.