asta24.pl pisze:
Fatalne wyniki kontroli na dworcu w Pile
Najwyższa Izba Kontroli sprawdziła dworce PKP w całym kraju. Kontrola miała ujawnić, czy placówki są dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych. Jak wypadł dworzec w Pile?
Przypomnijmy, że przebudowa dworca kolejowego Piła Główna trwała od 2014 do 2015 roku, a jednym z jej celów była poprawa jakości obsługi pasażerów, w tym również osób niepełnosprawnych lub o ograniczonej zdolności poruszania się.
Kontrola przeprowadzona niedawno przez NIK stwierdziła jednak cały szereg uchybień w tym zakresie. Okazało się np., że wejście do budynku dworca od strony parkingu, ze względu na znajdujące się tam dwa stopnie, jest niedostępne dla osób poruszających się na wózku inwalidzkim. W czterech miejscach utrudnione jest wyjście z budynku dworca na perony. Wyjścia te są wyposażone w dwuskrzydłowe drzwi wahadłowe, a ich otwarcie sprawia trudność osobie poruszającej się na wózku inwalidzkim.
Kolejne utrudnienie, na jakie natrafili kontrolerzy, to zamknięte Wejście do budynku dworca, zlokalizowane najbliżej parkingu z miejscami dla pojazdów osób z niepełnosprawnością. Niedostosowane do potrzeb osób poruszających się na wózkach inwalidzkich są również automaty do sprzedaży biletów. Stwierdzono także brak części ścieżek prowadzących na perony, a w tych istniejących liczne istotne ubytki i uszkodzenia.
Według NIK na dworcu w Pile brakuje właściwego oznakowania przeszkód przezroczystych, urządzenia wzmacniające słuch nie działają, nie zapewniono również spójnych i zgodnych ze stanem faktycznym informacji pasażerskich na planach dworca z wypukłą grafiką dla niewidomych.
Co więcej kontrolerzy przekonali się, że rzeczywisty układ ścieżek prowadzących nie odpowiada układowi wskazanemu na planach, a wśród informacji zawartych na planach brakuje oznaczenia miejsca toalety dla osób z niepełnosprawnością. Rozkłady jazdy i informacje skierowane do pasażerów zawieszone są na wysokości uniemożliwiającej ich odczytanie osobom poruszającym się na wózku inwalidzkim. Oznaczenia dróg ewakuacyjnych w budynku dworca rozmieszczono w sposób niegwarantujący ich pełnej widoczności dla osób niedowidzących oraz osób poruszających się na wózku inwalidzkim.
Źródło: inforail.pl
Źródło: www.asta24.pl
Data wydania: 21 marca 2019
Dworzec Kolejowy
- Krzysztof Ju
- MODERATOR
- Posty: 3162
- Rejestracja: 23 sie 2012, 18:40
Re: Dworzec Kolejowy
- Krzysztof Ju
- MODERATOR
- Posty: 3162
- Rejestracja: 23 sie 2012, 18:40
Re: Dworzec Kolejowy
Niedawno otrzymaliśmy taką wiadomość:
Witam, realizuję projekt DlaKolei, którego celem jest popularyzacja i utrwalenie historii kolejnictwa w Poznaniu. Ostatnio otrzymałem okno z kasy biletowej w Złotnikach. Po zdarciu farby pojawił się pewien ciekawy stempel. Nie jest jakoś super czytelny, ale wg mnie jest tam napisane Schneidemuhl i powyżej nazwa producenta jednego z elementów okna. Czy kojarzycie może takiego przemysłowca w mieście? Pozdrawiam i zapraszam do mnie na facebook.com/DlaKolei/
A to całe okno
Re: Dworzec Kolejowy
Po nieco dokładniejszych poszukiwaniach wiadomo już, że pan Pfeiler był właścicielem trzech kamienic przy Alte Bahnhofstr. - numery 14, 15 i 16.
Poniżej ta z numerem 14 (widoczny szyld z jego nazwiskiem i adnotacją Jalouse-Fabrik) i jej stan z 2011 r.
Poniżej ta z numerem 14 (widoczny szyld z jego nazwiskiem i adnotacją Jalouse-Fabrik) i jej stan z 2011 r.
Utwórz konto lub zaloguj się, aby dołączyć do dyskusji..
Musisz być zarejestrowanym użytkownikiem, aby móc opublikować odpowiedź.
Utwórz konto
Zarejestruj się, aby dołączyć do Nas!
Zarejestrowani użytkownicy, mają dużo więcej przywilejów, związanych z użytkowaniem forum.
Rejestracja i korzystanie z forum jest całkowicie bezpłatne.