Pilski parowóz

Przeszłość i teraźniejszość kolei w naszym mieście.
ziolek
PRZYJACIEL
Posty: 2009
Rejestracja: 14 maja 2006, 17:32
Lokalizacja: Piła
Podziękowano: 2 razy
Kontakt:

Post autor: ziolek »

W sąsiednim Śmiłowie w Bacutilu(?)/Farmutilu pojawiły się "grzejki". Komuś coś o tym bliżej wiadomo?
p. Z
PRZYJACIEL
Posty: 44
Rejestracja: 08 sty 2007, 22:30
Lokalizacja: Piła

Pilski parawóz

Post autor: p. Z »

Na początku działalności zakładów P. H. Stokłosy kupił on kilka kotłów parowozowych do potrzeb swoich zakładów w ZNTK Piła. Kotły te ze względu na nie spełnienie warunków KDT zostały skasowane (skreślone z ewidencji kolei). Natomiast po remoncie i obniżeniu wytwarzania ciśnienia pary, kotły te nadal nadawały się do dalszej eksploatacji.
ziolek
PRZYJACIEL
Posty: 2009
Rejestracja: 14 maja 2006, 17:32
Lokalizacja: Piła
Podziękowano: 2 razy
Kontakt:

Post autor: ziolek »

Ooo. Dziękuje za informacje. :)

Witam na forum i zapraszam do dalszych dyskusji. :)
makrok
Posty: 30
Rejestracja: 27 maja 2007, 20:43
Lokalizacja: Podlasie

Post autor: makrok »

W latach 1985-86 pracowałem w Lokomotywowni 1 kl w Pile. Byłem mechanikiem; pracowałem przy naprawach lokomotyw spalinowych, a dorywczo (niechętnie) przy parowozach. Czekałem wówczas na rozpoczęcie kursu na maszynistę. W 1982 r. pracowałem w ZNTK (zakłady naprawcze telewizorów kolorowych - żart z moich czasów) jako dyspozytor pracy przy tendrach. Wśród nas jest dużo ludzi którzy całe życie spędzili na kolei (ja to tylko epizod) i może warto ich poszukać, aby posłuchać ciekawych opowieści jak według pociągów (przed wojną) można było regulować zegarki i nie tylko.
Jerzyk
PRZYJACIEL
Posty: 499
Rejestracja: 08 gru 2006, 22:20
Lokalizacja: mazowsze

Post autor: Jerzyk »

Widzisz "makrok" to, że w okresie międzywojennym "na przejazd" pociągu można było regulować zegarek to wcale nie kwestia "warsztatowców" bo to trochę złożony temat. I ja byłem kolejarzem (ale takim prawdziwym a nie warsztatowcem, byłem - adiunktem służby przewozów a w praktyce dyżurnym ruchu. I jeśli pracowałeś w lokomotywowni to powinieneś znać Jerzego Szulca, do którego często zachodziłem). A żeby było śmieszniej to i mój ojczym był w ZNTK (ustawiaczem) a jego ojciec a mój dziadek (z powinowactwa - bo nie rodzony) w "przedwojniu" czy w okresie międzywojennym był kierownikiem pociągu w ... Bydgoszczy i jeździł jako "pan. kierownik" w PONSZACH na trasie Bydgoszcz-Miasteczko Krajeńskie (a czy wiesz kogo ten PONSZE woziły? i czy wiesz co to są wogóle PONSZE???) a także bywał kierownikiem międzynarodowych "sznelcugów" z (Paryża) - Berlina do Warszawy, które podobno jeździły przez Piłę. Nie sprawdzałem tego w annałach, po prostu przyjąłem na wiarę z opowieści dziadka.
Ale znam również opowieści o tym, że mechanik wchodził na "parowiec" w białych rękawiczkach!!!???
Poręcze do białości czyścili pomocnik i palacz!!! SIC, chętnie o tym popiszę! A jak będzie trzeba przypomnę Ci i pewne nazwiska choćby z historii powojennej stacji pilskiej PKP!!! czy ZNTK!!!
makrok
Posty: 30
Rejestracja: 27 maja 2007, 20:43
Lokalizacja: Podlasie

Post autor: makrok »

Cześć Jerzyk. Kolej mnie aż tak nie fascynuje. Chciałem tylko podpowiedzieć niektórym kolegom, że w mieście są jeszcze kolejarze (nie ja) którzy chętnie opowiedzą np. o parowozach. Dla mnie osobiście ta praca była ciężka i bardzo brudna.
Jerzyk
PRZYJACIEL
Posty: 499
Rejestracja: 08 gru 2006, 22:20
Lokalizacja: mazowsze

Post autor: Jerzyk »

Ciężka to chyba za mało powiedziane!!! Trudno mi sobie (oczywiście po pracy górników) wyobrazić coś gorszego niż szlakowanie parowozu czy oporządzanie go na kanale i praca pod parowozem!
Awatar użytkownika
Bogumil
Posty: 12
Rejestracja: 03 cze 2008, 17:08
Lokalizacja: Trzcianka

Post autor: Bogumil »

W Interloku na ukończeniu jest wolsztyńska Ol49-59. W tym tygodniu może będzie rozpalona, a Piłę powinna opuścić jeszcze w czerwcu. A tak toto wygląda:

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
skinspila
PRZYJACIEL
Posty: 358
Rejestracja: 04 lut 2006, 16:12
Lokalizacja: Piła
Podziękowano: 1 raz
Kontakt:

Post autor: skinspila »

kurwde zawsze byłem zafascynowany kolejom moi dziadkowie mieszkali przy samy wejściu jedynie ich kwiaciarnia dzielila od tego super jak wagony sie przetacały mi przed nose a ja zielonego pojęcia o tym nie mam ale szacunek dla was Panowie miło czytać
Awatar użytkownika
Mały
Posty: 47
Rejestracja: 04 lut 2006, 17:32
Lokalizacja: PIŁA

Post autor: Mały »

No proszę dawno nie byłem w Interloku i nawet nie wiedziałem, że jest tam takie cacko do oglądania, ale dzisiaj to nadrobię :lol: :lol: :lol:
ziolek
PRZYJACIEL
Posty: 2009
Rejestracja: 14 maja 2006, 17:32
Lokalizacja: Piła
Podziękowano: 2 razy
Kontakt:

Re: Pilski parowóz

Post autor: ziolek »

Trochę fotek z 2004 roku: http://parowozy.net/zdjecie/1406
ziolek
PRZYJACIEL
Posty: 2009
Rejestracja: 14 maja 2006, 17:32
Lokalizacja: Piła
Podziękowano: 2 razy
Kontakt:

Re: Pilski parowóz

Post autor: ziolek »

ziolek
PRZYJACIEL
Posty: 2009
Rejestracja: 14 maja 2006, 17:32
Lokalizacja: Piła
Podziękowano: 2 razy
Kontakt:

Re: Pilski parowóz

Post autor: ziolek »

Awatar użytkownika
Aragorn
MODERATOR
Posty: 1358
Rejestracja: 14 kwie 2005, 17:22
Lokalizacja: Piła- Ringstraße

Re: Pilski parowóz

Post autor: Aragorn »

Obrazek
Złota jedenastka :)
Awatar użytkownika
Piterek
PRZYJACIEL
Posty: 491
Rejestracja: 05 maja 2006, 20:35
Lokalizacja: Piła
Kontakt:

Re: Pilski parowóz

Post autor: Piterek »

Dostałem fotkę:

Obrazek
http://www.st43.pl/4galery/details.php?image_id=7521

Na zdjęciu parowozy Ty2-265 oraz Ty43-112. Niestey data zrobienia zdjęcia nieznana, na pewno w Pile. Kto ma pomysł gdzie było zrobione to zdjęcie? Gdzie w Pile było takie skrzyżowanie torów?
Awatar użytkownika
Mateusz 24
Posty: 369
Rejestracja: 25 gru 2009, 20:47
Lokalizacja: Piła
Kontakt:

Re: Pilski parowóz

Post autor: Mateusz 24 »

Piterek.. mi się zdaje, że to przy nastawni PŁ3. Skąd ten pomysł? Może dlatego, że ten nasyp po lewej stronie z wejściem do bunkra.. i jakoś układ torów mi przypomina ten co jest teraz.
Awatar użytkownika
Piterek
PRZYJACIEL
Posty: 491
Rejestracja: 05 maja 2006, 20:35
Lokalizacja: Piła
Kontakt:

Re: Pilski parowóz

Post autor: Piterek »

Zgadza się. Na st43.pl odpowiedź padła wcześniej ;)
Niestety nie znam daty zrobienia zdjęcia. Autor też niestety nie. Ma ktoś pomysł?
Czy wie ktoś gdzie można znaleźć ilostany pilskich parowozów?
martiii
Posty: 16
Rejestracja: 20 lut 2010, 00:09
Lokalizacja: Piła

Re: Pilski parowóz

Post autor: martiii »

Piterek pisze:Dostałem fotkę:

Obrazek
http://www.st43.pl/4galery/details.php?image_id=7521

Na zdjęciu parowozy Ty2-265 oraz Ty43-112. Niestey data zrobienia zdjęcia nieznana, na pewno w Pile. Kto ma pomysł gdzie było zrobione to zdjęcie? Gdzie w Pile było takie skrzyżowanie torów?
Pomyśleć teraz, że któryś z nich mógł prowadzić mój Dziadek :) ahhh szkoda, że zdrowie mu nie pozwoliło do opowieści o tym. Pozdrawiam. Nadal szukam jakiś zdjęć zakładowych jak tam pracował :(
martiii
Posty: 16
Rejestracja: 20 lut 2010, 00:09
Lokalizacja: Piła

Re: Pilski parowóz

Post autor: martiii »

Witam Koledzy. Udało mi się odnaleźć Dziadka zdjęcie z Parowozu ten po lewej na zdjęciu. Nie wiem jednak czy wtedy pracował jako pomocnik czy już jako Maszynista. Pozdrawiam

Obrazek
dudi
Posty: 215
Rejestracja: 27 lis 2010, 17:54

Re: Pilski parowóz

Post autor: dudi »

Koło okrąglaka została ściągnięta plandeka z lokomotywy. Stan jej jest tragiczny i widać, że dobierają się do niej złomiarze. RATUNKU!!!
Awatar użytkownika
123456
Posty: 100
Rejestracja: 02 kwie 2012, 21:38

Re: Ciekawostki z eBay.de

Post autor: 123456 »

ODPOWIEDZ

Utwórz konto lub zaloguj się, aby dołączyć do dyskusji..

Musisz być zarejestrowanym użytkownikiem, aby móc opublikować odpowiedź.

Utwórz konto

Zarejestruj się, aby dołączyć do Nas!
Zarejestrowani użytkownicy, mają dużo więcej przywilejów, związanych z użytkowaniem forum.
Rejestracja i korzystanie z forum jest całkowicie bezpłatne.

Zarejestruj się

Zaloguj się