Pilskie kolejowe klimaty

Awatar użytkownika
Mateusz 24
Posty: 369
Rejestracja: 25 gru 2009, 20:47
Lokalizacja: Piła
Kontakt:

Re: Pilskie kolejowe klimaty

Post autor: Mateusz 24 »

Dla fanów pociągów - wczoraj wieczorem do Piły wraz z TLK Niemen przybyła do Piły EP09 - pierwszy raz w historii. Dzisiaj rano odprowadziła TLK Lublinianina.
Awatar użytkownika
mariusz1983
PRZYJACIEL
Posty: 218
Rejestracja: 01 sie 2009, 23:14

Re: Pilskie kolejowe klimaty

Post autor: mariusz1983 »

TLK Niemien w Pile? z tego co wiem to pociąg relacji Bydgoszcz - Białystok - Bydgoszcz???
Awatar użytkownika
Mateusz 24
Posty: 369
Rejestracja: 25 gru 2009, 20:47
Lokalizacja: Piła
Kontakt:

Re: Pilskie kolejowe klimaty

Post autor: Mateusz 24 »

Białystok - Bydgoszcz - Piła - Gorzów.
adam
PRZYJACIEL
Posty: 1379
Rejestracja: 22 wrz 2006, 18:58
Lokalizacja: Niemcy

Re: Pilskie kolejowe klimaty

Post autor: adam »

"Niemenem" wracałem ostatnio z Warszawy przez Toruń, Bydgoszcz do Piły, pociąg ten kończył trasę w Gorzowie.
Awatar użytkownika
d-t-x
Posty: 79
Rejestracja: 11 mar 2007, 11:47
Lokalizacja: Poznań/ Piła

Re: Pilskie kolejowe klimaty

Post autor: d-t-x »

Nie widzę tego pociągu w rozkładzie.
adam
PRZYJACIEL
Posty: 1379
Rejestracja: 22 wrz 2006, 18:58
Lokalizacja: Niemcy

Re: Pilskie kolejowe klimaty

Post autor: adam »

Z Warszawy wyjeżdżał o 16.30 a w Pile był jeśli dobrze pamiętam o 21.50.
Awatar użytkownika
Mateusz 24
Posty: 369
Rejestracja: 25 gru 2009, 20:47
Lokalizacja: Piła
Kontakt:

Re: Pilskie kolejowe klimaty

Post autor: Mateusz 24 »

22.03 :) zmiana lokomotywy na spalinową i heyah do Gorzowa po Ostbahnie :)
Awatar użytkownika
Piterek
PRZYJACIEL
Posty: 491
Rejestracja: 05 maja 2006, 20:35
Lokalizacja: Piła
Kontakt:

Re: Pilskie kolejowe klimaty

Post autor: Piterek »

Mateusz 24 pisze:Dla fanów pociągów - wczoraj wieczorem do Piły wraz z TLK Niemen przybyła do Piły EP09 - pierwszy raz w historii. Dzisiaj rano odprowadziła TLK Lublinianina.
Pierwszy raz to może była w planie. EP09 widywana była na objazdowych pociągach IC podczas zamknięć odcinka Poznań-Krzyż po wypadkach. Do Piły samodzielnie a potem na haku spalinówki do Krzyża. Ot choćby tutaj: http://www.st43.pl/4galery/details.php?image_id=858
Swoją drogą jaki numer i czy była oklejona na Euro?
Awatar użytkownika
Mateusz 24
Posty: 369
Rejestracja: 25 gru 2009, 20:47
Lokalizacja: Piła
Kontakt:

Re: Pilskie kolejowe klimaty

Post autor: Mateusz 24 »

No jechała pierwszy raz planowo ze składem. Nawet dowiadywałem się u innych MK i jechał pierwszy raz z Niemenen. Nie miała żadnych naklejek, a numer EP09-019.
Awatar użytkownika
Piterek
PRZYJACIEL
Posty: 491
Rejestracja: 05 maja 2006, 20:35
Lokalizacja: Piła
Kontakt:

Re: Pilskie kolejowe klimaty

Post autor: Piterek »

Focenie jutro od 7:00 w rejonie dawnej rozrządowej do... Jak ktoś chętny to zapraszam.
Awatar użytkownika
mariusz1983
PRZYJACIEL
Posty: 218
Rejestracja: 01 sie 2009, 23:14

Re: Pilskie kolejowe klimaty

Post autor: mariusz1983 »

POWAŻNE UTRUDNIENIA TAKŻE DLA PASAŻERÓW MZK. We wtorek pisaliśmy, że od najbliższego poniedziałku przez tydzień wyłączony dla ruchu będzie przejazd przez tory kolejowe na al. Wojska Polskiego (droga na Gorzów) » http://asta24.pl/news-news-2730

Czytał ktoś wcześniej gdzieś o takim remoncie???
Awatar użytkownika
Mateusz 24
Posty: 369
Rejestracja: 25 gru 2009, 20:47
Lokalizacja: Piła
Kontakt:

Re: Pilskie kolejowe klimaty

Post autor: Mateusz 24 »

Oznacza to, że Gwarek, Zefir będą kończyły swój bieg w Pile tak? Później zmiana lokomotywy stronami i powrót?
Awatar użytkownika
Piterek
PRZYJACIEL
Posty: 491
Rejestracja: 05 maja 2006, 20:35
Lokalizacja: Piła
Kontakt:

Re: Pilskie kolejowe klimaty

Post autor: Piterek »

Tak. Na trasie Piła - Stara Łubianka KKA zarówno dla PR jak IC. Ciekawostka może być odjazd składów TLK ze Starej Łubianki :)
Awatar użytkownika
Mateusz 24
Posty: 369
Rejestracja: 25 gru 2009, 20:47
Lokalizacja: Piła
Kontakt:

Re: Pilskie kolejowe klimaty

Post autor: Mateusz 24 »

Ja jestem ciekaw jak u nas będzie to wyglądało wszystko :D To będzie dopiero jazda :D
Awatar użytkownika
Piterek
PRZYJACIEL
Posty: 491
Rejestracja: 05 maja 2006, 20:35
Lokalizacja: Piła
Kontakt:

Re: Pilskie kolejowe klimaty

Post autor: Piterek »

Po prostu. TLK przyjadą do Starej Łubianki a pasażerowie przesiądą się do autobusu i pojadą do Piły, gdzie będzie czekać TLK dalej. Odwrotnie podobnie. Ze Starej Łubianki pojadą te składy, co skończą na tej stacji bieg. Stara Łubianka stanie się stacją początkową i końcową dla składów.
Awatar użytkownika
Mateusz 24
Posty: 369
Rejestracja: 25 gru 2009, 20:47
Lokalizacja: Piła
Kontakt:

Re: Pilskie kolejowe klimaty

Post autor: Mateusz 24 »

I towary przez tydzień też nie pojeżdżą :(
Awatar użytkownika
Mateusz 24
Posty: 369
Rejestracja: 25 gru 2009, 20:47
Lokalizacja: Piła
Kontakt:

Re: Pilskie kolejowe klimaty

Post autor: Mateusz 24 »

http://www.youtube.com/watch?v=v2QsWGLbxsU

Filmik z przyjazdu "Zefira". Cała "wymiana" ludzi trwała z 10 minut, oczywiście ludzie zbulwersowani takim stanem rzeczy. Najdziwniejsze, że mechu też opuścił lokomotywę i udał się autobusem do Starej Łubianki. Cały skład został bez nadzoru :| jedynie posprzątany i sprawdzony technicznie.
Awatar użytkownika
mariusz1983
PRZYJACIEL
Posty: 218
Rejestracja: 01 sie 2009, 23:14

Re: Pilskie kolejowe klimaty

Post autor: mariusz1983 »

POŻAR NA PILSKIM DWORCU KOLEJOWYM. Pali się piętrowy wagon osobowy » http://asta24.pl/news-news-3054
Awatar użytkownika
Piterek
PRZYJACIEL
Posty: 491
Rejestracja: 05 maja 2006, 20:35
Lokalizacja: Piła
Kontakt:

Re: Pilskie kolejowe klimaty

Post autor: Piterek »

Znów wykolejenie we Wronkach, w tym samym miejscu co z zeszłym roku. Objazdy IR, TLK i EIC będą przez Piłę!
Rav74
Posty: 95
Rejestracja: 01 lip 2007, 17:12
Lokalizacja: Piła

Re: Pilskie kolejowe klimaty

Post autor: Rav74 »

To teraz z Krzyża do Piły i dalej na Szczecinek- Białogard do Szczecina?
Już dziś jadąc do Kołobrzegu prawie nie ma różnicy czy jedziemy PR, czy IC. 3 godziny trwa podróż bo trasa na 90 km/h oraz mijanki bo linia jednotorowa, teraz to dopiero musi być masakra. Faktycznie potrzebna jest linia Piła- Wałcz- Szczecin jeśli chodzi o takie atrakcje.
Linia Piła- Białogard to jednak powinna być dwutorowa. Pewnie się zgodzicie.
Rav74
Posty: 95
Rejestracja: 01 lip 2007, 17:12
Lokalizacja: Piła

Re: Pilskie kolejowe klimaty

Post autor: Rav74 »

Sory teraz się pokapowałem.
Nie Krzyż Piła Szczecinek tylko teraz jest Poznań Piła Krzyż. Jeszcze raz przepraszam.
Awatar użytkownika
EREN
Posty: 506
Rejestracja: 09 lut 2006, 23:35
Lokalizacja: Wlkp, Zach-pom...

Re: Pilskie kolejowe klimaty

Post autor: EREN »

Jutro w Czwartek tj. 23 sierpnia na linii 403 będzie kursował kilkakrotnie pomiędzy Piła, a Kaliszem Pomorskim SA136 z obsługą zaznajamiającą się ze szlakiem.
Poniżej przesyłam rozkład w/w pociągów.

Obrazek

Obrazek

Ktoś się wybiera?
Jak coś to pisać na priv.
Ja będę polował w odcinkach Wałcz/ Tuczno - Most w Krępie.
Mam dwa miejsca w samochodzie z Wałcza jak ktoś chętny.

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
EREN
Posty: 506
Rejestracja: 09 lut 2006, 23:35
Lokalizacja: Wlkp, Zach-pom...

Re: Pilskie kolejowe klimaty

Post autor: EREN »

Witam. Jutro miedzy 9:40 a 11:00 z Piły wahadło do Wałcza.
Relacja Braniewo - Wałcz. Węgiel. 2x 17 węglarek. Prowadzi PKP Cargo. W planie ST44+SM31. Długość 700 metrów. 2100 ton.
Do Piły powinien wjechac lada moment. Prowadzi ET22.

W nocy jeszcze Lotos Kolej relacja Gdańsk - Piła - Wałcz. Lok. nie znany.
Matey#24
Posty: 267
Rejestracja: 17 sty 2013, 00:53

Re: Pilskie kolejowe klimaty

Post autor: Matey#24 »

Witam wszystkich! Od pewnego czasu chodzą już pierwsze słuchy na temat nowego rozkładu jazdy, który wejdzie do życia w lutym 2013. Z Piły zostanie usunięty TLK "Niemen" oraz poranny TLK "Solina". Co to oznacza? Piła pozbędzie się jedynego BEZPOŚREDNIEGO połączenia kolejowego na wschód kraju m.in. do Warszawy, Lublina. Oczywiście nikt sobie nie zdaje sprawy co niesie ze sobą taka decyzja władz PKP IC, ale dzięki takiemu "pomysłowi" Piła stanie się jeszcze większą "dziurą" na kolejowej mapie Polski, a w Pile zatrzymywać będą się jedynie 3 pary pociągów TLK z południa na północ kraju. Wraz z kolegą poczyniliśmy pewne kroki w celu nagłośnienia sprawy w pilskich mediach niezależnych, sami także rozesłaliśmy list z apelem do władz Piły, radnych, posłów i senatorów jednak bez większego echa. Są także wśród użytkowników tego forum miłośnicy kolei, którzy z tego co mi wiadomo są obojętni wobec takiej decyzji władz PKP IC tłumacząc to tym, że PKP IC nie ma pieniędzy na noclegi dla drużyn konduktorskich, a także tym, że lepiej jechać do Poznania (około 100 km = 2 godziny samochodem, prawie 3 zwykłym pociągiem) i stamtąd do Warszawy i dalej, co dla zwykłego Kowalskiego jest nonsensem i totalnie nie opłaca się ekonomicznie, no ale cóż. Nie wszystkim kolej kojarzy się z połączeniami bezpośrednimi i nie wszyscy mamy odpowiednią ilość pieniędzy na "wojaże" po Polsce. Z informacji jakie otrzymuję od innych miłośników kolei, pociąg TLK "Solina", który obecnie z Piły wyjeżdża o 5:19 (przesunięty z 7:11), wozi duchy. Oczywiście taka decyzja władz PKP IC automatycznie generuje to, że połączenie zniknie z rozkładu, a wraz z nim wieczorny powrót TLK "Niemen". Poniżej prezentuję pełną treść listu jaki został rozesłany.
Apel!!!

Do: władz samorządowych, Prezydenta Piły, Starosty pilskiego, Radnych Rady Miasta Piły, Radnych Rady powiatu, polityków, senatorów i posłów.

Piszemy do Państwa w imieniu osób zainteresowanych ruchem pociągów w regionie pilskim w sprawie nowego Rozkładu Jazdy Pociągów 2012/2013, ale także zwykłych mieszkańców Piły i okolic.
Powodem do powstania tego listu jest pogarszająca się sytuacja połączeń kolejowych ze stacji Piła Główna – Bydgoszcz Główna i dalej na linii D29-18 w kierunku Kutna i Warszawy. Chodzi tu przede wszystkim o połączenia Twoich Linii Kolejowych, które nie mają ugruntowanej i pewnej pozycji w zakresie wyżej wymienionego odcinka.
Kilkanaście lat temu przez Piłę Główną, a także z Piły Głównej bezpośrednimi pociągami na wschód kraju można było odjechać 3-4 parami pociągów. Z roku na rok ta sytuacja stopniowo się pogarsza i sprawia, że ruch pasażerski na stacji zaczyna zamierać, a co za tym idzie podróżni zmuszeni są korzystać z innych środków transportu, szczególnie w przypadku relacji dalekobieżnych w kierunku wschodnim.
W maju 2012 roku skrócono pociąg TLK „Niemen” jadący z Białegostoku do Gorzowa Wielkopolskiego przez Piłę. Pociąg obecnie kończy swój bieg w grodzie Staszica, a w samej Bydgoszczy skład pociągu „Niemen” jest rozczepiany na „Niemena” - jadącą do Piły Głównej oraz „Lubuszanina” - jadącą przez Poznań do Gorzowa Wielkopolskiego. Już w tamtym czasie ta decyzja budziła wiele kontrowersji, gdyż pociąg przed zmianą rozkładu w szybki sposób (po zmianie lokomotywy na spalinową w Pile, gdyż odcinek Piła – Krzyż nie jest zelektryfikowany) docierał do Gorzowa, po zmianach czas podróży wydłużył się.
Skład przyjeżdżał do Piły i rano o godzinie 7:11 wracał jako TLK „Lublinianin” zazwyczaj w dosyć sporym obłożeniu pasażerskim.
Od nowego rozkładu jazdy (09.12.2012) pociąg „Lublinianin” został zastąpiony TLK „Solina”, który z Piły wyjeżdża o godzinie 5:19(!). Jest to swoisty przykład braku logistycznego i ekonomicznego podejścia. Naszym zdaniem jest to działanie celowe mające po kolejnej zmianie rozkładu jazdy w lutym 2013 wycofać absolutnie pociąg z obiegu. I niestety wg naszych prywatnych informacji ze źródeł kolejowych wiemy, że jest to przesądzone, gdyż już w rozkładzie od 09.12 miało nie być pociągu „Solina” i powrotnego „Niemen”.
W obliczu takich informacji apelujemy o zainteresowanie się sprawą połączeń kolejowych z Piły Głównej w kierunku wschodnim naszego kraju. Szczególny nacisk nakładamy na PKP InterCity, które są jedynymi operatorami bezpośrednich połączeń kolejowych między dużymi miastami, a które poprzez swoją politykę pozbawią mieszkańców regionu pilskiego ważnych i jedynych bezpośrednich skomunikowań ze wschodnią częścią Polski!

Przybliżana ilość mieszkańców największych miejscowości w regionie pilskim:

Piła - 80 tysięcy mieszkańców
Wałcz - 26 tysięcy mieszkańców
Chodzież - 19 tysięcy mieszkańców
Złotów - 18 tysięcy mieszkańców
Trzcianka - 17 tysięcy mieszkańców
Jastrowie - 8 tysięcy mieszkańców

(Dodajmy także studentów i innych pasażerów z zachodniopomorskiego jadących np. do Torunia lub Warszawy)

Takie zachowanie władz kolejowych spowoduje, że Piła Główna stanie się stacją na której zatrzymywać się będą jedynie trzy pary pociągów TLK znad morza na południe kraju przez Poznań Główny! Jako mieszkańcy i pasażerowie jesteśmy zaniepokojeni takim stanem rzeczy! Automatycznie pozbawia się Piłę – jako jeden z głównych węzłów kolejowych w tej części Polski, ważnych skomunikowań bezpośrednich z miastami na wschodzie Polski! Oczywiście nie wspominamy tutaj o pociągach InterREGIO, które uruchamiane są jedynie PODCZAS WAKACJI! mieszkańcom regionu stanowczo potrzebne są pociągi w tą część Polski dostępne cały rok!
W związku z tym zabiegamy aby w możliwie dostępny sposób zapoznać się z planami likwidacji pociągów bezpośrednich spółki Twoich Linii Kolejowych przebiegających z/przez Piłę na wschód Polski. Pragniemy aby zapobiec pozbawienia Piły kolejnych połączeń kolejowych, gdyż to doprowadzi to kompletnej agonii stacji Piła Główna! Widząc ruch pasażerski w Pile jesteśmy pewni, że bezpośredni pociąg z Piły Głównej w kierunku Warszawy i dalej, jadący o rozsądnych godzinach byłby w ponad 60% obłożony pasażerami z Piły, ale także z województwa zachodniopomorskiego, czy też lubuskiego! Wiele osób w Pile znajduje jedyne miejsce przesiadki jadąc w dalszą podróż lub do miejsc odbywania zajęć.
Apelujemy tym samym by zapoznać się z planami, a także koniecznie zapobiec kompletnemu „zabiciu” bezpośrednich połączeń z i do oraz przez Piłę Główną ze wschodniej części Polski!

Z poważaniem: mieszkańcy Piły i regionu pilskiego
ODPOWIEDZ

Utwórz konto lub zaloguj się, aby dołączyć do dyskusji..

Musisz być zarejestrowanym użytkownikiem, aby móc opublikować odpowiedź.

Utwórz konto

Zarejestruj się, aby dołączyć do Nas!
Zarejestrowani użytkownicy, mają dużo więcej przywilejów, związanych z użytkowaniem forum.
Rejestracja i korzystanie z forum jest całkowicie bezpłatne.

Zarejestruj się

Zaloguj się