Pilskie kolejowe klimaty

Awatar użytkownika
RR
PRZYJACIEL
Posty: 457
Rejestracja: 21 sie 2005, 15:46
Lokalizacja: Piła/Wrocław

Re: Pilskie kolejowe klimaty

Post autor: RR »

Próbowałem zrozumieć całą tę histerię dotyczącą bezpośredniego połączenia kolejowego Piły z Berlinem i niestety poległem. Przecież jedyne, co jest potrzebne w tej chwili, to skomunikowanie pociągów regio Piła-Krzyż tak, żeby sprawnie przesiadać się na pociągi z Krzyża do Berlina-Lichtenberg. Wszystko ponad to wydaje mi się politycznym biciem piany.
ziolek
PRZYJACIEL
Posty: 2009
Rejestracja: 14 maja 2006, 17:32
Lokalizacja: Piła
Podziękowano: 2 razy
Kontakt:

Re: Pilskie kolejowe klimaty

Post autor: ziolek »

Niekoniecznie. Przesiadka wielu podróżnych - w tym mnie - zniechęca do odbycia podróży pociągiem. Niestety częste jest ryzyko opóźnień pociągu i w związku z tym ryzyko, że kolejny pociąg ucieknie. Moje najgorsze doświadczenia z konduktorami PR w tym zakresie związane były z przesiadkami właśnie w Krzyżu.
Matey#24
Posty: 267
Rejestracja: 17 sty 2013, 00:53

Re: Pilskie kolejowe klimaty

Post autor: Matey#24 »

https://www.youtube.com/watch?v=GwUd33vLvUA

W nocy przez Piłę przejechał eszelon U.S. Army... Czołgi, transportery i inne ciekawostki. Zapewne jeszcze z jeden, może dwa tego typu składy pojawią się na naszej stacji, są to bowiem powroty z ANAKONDY 16.
Awatar użytkownika
karpil
Posty: 193
Rejestracja: 24 sty 2006, 22:15
Lokalizacja: Środa Wielkopolska

Re: Pilskie kolejowe klimaty

Post autor: karpil »

W piątek wieczorem z IC Malczewski przyjechała EP09-046 w klasycznym brązowo-pomarańczowym malowaniu. Byłem zaskoczony, bo do tej pory tej serii lokomotyw w Pile nie widywałem. Czy to standardowe zestawienie?
A poza tym Regio Radew Koszalin - Poznań +50 :smile3:
Matey#24
Posty: 267
Rejestracja: 17 sty 2013, 00:53

Re: Pilskie kolejowe klimaty

Post autor: Matey#24 »

Co to za trakcja? Lokomotywa taka sama jak inne EP09... tylko inny kolor.
Awatar użytkownika
karpil
Posty: 193
Rejestracja: 24 sty 2006, 22:15
Lokalizacja: Środa Wielkopolska

Re: Pilskie kolejowe klimaty

Post autor: karpil »

Rozumiem, choć chodziło mi o to, że EP09 w Pile to rzadkość ogromna, więc pytałem, czy to jest standardowe zestawienie składu IC Malczewski z tą lokomotywą na początku.
Matey#24
Posty: 267
Rejestracja: 17 sty 2013, 00:53

Re: Pilskie kolejowe klimaty

Post autor: Matey#24 »

Malczewski będzie normalnie na EP09 jeździł cały czas... Darta ani Flirta tu nie dadzą, bo na tych torach by sprzęt zaraz się rozp..dupczył
ziolek
PRZYJACIEL
Posty: 2009
Rejestracja: 14 maja 2006, 17:32
Lokalizacja: Piła
Podziękowano: 2 razy
Kontakt:

Re: Pilskie kolejowe klimaty

Post autor: ziolek »

O takim starym zdjęciu wspomniano na Facebooku, w grupie Z krawędzi peronu:

http://fs5.directupload.net/images/user ... hcxfg2.jpg
ziolek
PRZYJACIEL
Posty: 2009
Rejestracja: 14 maja 2006, 17:32
Lokalizacja: Piła
Podziękowano: 2 razy
Kontakt:

Re: Pilskie kolejowe klimaty

Post autor: ziolek »

Pod konsultację poddano projekt najbliższego rozkładu jazdy pociągów regionalnych:

https://www.umww.pl/konsultacje-projekt ... 10-12-2017
ziolek
PRZYJACIEL
Posty: 2009
Rejestracja: 14 maja 2006, 17:32
Lokalizacja: Piła
Podziękowano: 2 razy
Kontakt:

Re: Pilskie kolejowe klimaty

Post autor: ziolek »

Trochę kolejowych wiadomości dotyczących Piły:

http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci ... 83309.html

Z pkt. widzenia Piły ciekawym połączeniem może być połączenie Olsztyn-Szczecin prowadzone przez nasze miasto. Ciekawe czy odbywałoby się przez Kostrzyn czy Choszczno.

http://www.rynek-kolejowy.pl/mobile/pol ... 83305.html

Jechałem niedawno tą linią i skomentuje to w ten sposób: "nareszcie remont!".

http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci ... 83264.html

Miejmy nadzieję, że znajdą się pieniądze na zamówienie tego opracowania.
Awatar użytkownika
Krzysztof Ju
MODERATOR
Posty: 3155
Rejestracja: 23 sie 2012, 18:40

Re: Pilskie kolejowe klimaty

Post autor: Krzysztof Ju »

tetnoregionu.pl pisze:Obrazek

Krótszy czas podróży pociągiem z Poznania do Piły w 2019 roku

Bliżej krótkich komfortowych podróży koleją o znaczeniu regionalnym i międzyregionalnym na trasie Poznań – Piła? Jest na to szansa, ponieważ trwa realizacja projektu pn. „Modernizacja linii kolejowej nr 354 Poznań Gł. – Chodzież – Piła Gł.” w ramach Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2014 – 2020. Modernizacja 94 kilometrowej linii skróci czas przejazdu z Poznania do Piły nawet o 40 minut – z około 2 godzin do 1 godziny i 20 minut. Inwestycja warta 500 mln zł między stolicą Wielkopolski a Piłą zakończy się grudniu 2019 roku.

- Przez 10 lat byłem radnym Sejmiku Województwa Wielkopolskiego i długo mówiono, że linia kolejowa nr 354 Poznań – Piła musi być zmodernizowana. Dzisiaj na tej trasie pociągiem jedzie się ok. 2 godzin. Dzięki tym zmianom, po remoncie nastąpi skrócenie czasu podróży pasażerów na trasie Poznań – Piła o ponad 40 minut. Dodatkowo będą wyremontowane stacje i przystanki. Mam nadzieję, że do 2019 roku uda się ten cel osiągnąć – mówi poseł Prawa i Sprawiedliwości – Marcin Porzucek.

Od początku września PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. prowadzą prace na ponad 25 km odcinku Poznań – Oborniki Most. Pierwszy etap prac planowany jest do grudnia 2017 roku.

Od grudnia do marca 2018 r. układane będą kable telekomunikacyjne do nowego Lokalnego Centrum Sterowania (LCS) i budowane nastawnie kontenerowe. Zaplanowano prace przy sieci trakcyjnej.

W marcu 2018 r. rozpocznie się kolejny etap modernizacji. Obejmie drugi tor na odcinku Poznań – Oborniki Most, a także: remont mostu na Warcie między Obornikami Most a Obornikami Miasto, jednotorowy odcinek Oborniki – Piła. Wówczas pomiędzy Obornikami a Piłą wprowadzona zostanie (na okres 4 miesięcy) zastępcza komunikacja autobusowa.

- Obecnie prace są prowadzone w bardzo dobrym tempie. Wyprzedzamy założony przez nas harmonogram. To pozwoli, że zimą na torach nie będziemy prowadzić robót i nie ma to wpływu na ruch pociągów. Do 2019 roku na pewno zrealizujemy ten projekt. Projekt ma istotne znaczenie dla Wielkopolski i aglomeracji poznańskiej, ale zapewni także lepsze podróże w relacjach międzyregionalnych i sprawniejszy przewóz ładunków – dodaje Arnold Bresch, członek zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

Obecnie na linii kolejowej nr 354 prędkość obowiązująca z uwagi na stan techniczny wynosi od 50 do 100 km/h. Po zakończeniu prac prędkość maksymalna dla ruchu pasażerskiego – 120 km/h, dla ruchu towarowego – 80 km/h. Linia pozostanie jedno i dwutorowa jak obecnie, układy torowe stacji będą przygotowane do budowy w przyszłości drugiego toru bez robót straconych.

Na trasie wybudowane zostaną 4 nowe przystanki osobowe: Poznań Podolany, Złotniki Osiedle Grzybowe, Złotkowo i Gołaszyn (nazwy tymczasowe). Przebudowane zostaną stacje: Złotniki, Wargowo, Oborniki Wielkopolskie, Rogoźno Wielkopolskie, Budzyń, Chodzież, Dziembówko, Piła oraz przystanki: Poznań Strzeszyn, Golęczewo, Chludowo, Oborniki Miasto, Rożnowo, Parkowo, Tarnowo Rogozińskie, Sokołowo Budzyńskie, Ostrówki koło Chodzieży, Milcz, Piła Kalina.

Wszystkie obiekty będą wyposażone w nowe wiaty i siedzenia. Komfortową obsługę zapewni także czytelne oznakowane, system informacji oraz nowe oświetlenie. Dla osób o ograniczonej mobilności oraz niewidomych i niedowidzących na wszystkich stacjach i przystankach uwzględnione są udogodnienia. Będą specjalne pasy naprowadzające oraz podjazdy.

Na stacjach w Chodzieży i Pile wyremontowane będą przejścia pod torami. Tunel w Pile będzie wyposażony w windy. Wszystkie stacje i przystanki zyskają stojaki dla rowerów.

W Poznaniu powstanie Lokalne Centrum Sterowania ruchem kolejowym (LCS), które zapewni sprawny nadzór nad linią kolejową. Poziom bezpieczeństwa zwiększy także wymiana rozjazdów i modernizacja przejazdów kolejowo – drogowych. Aż 76 skrzyżowań toru z drogą będzie objętych pracami. 44 zyskają dodatkowe urządzenia zabezpieczające – sygnalizację lub rogatki.

Modernizacja linii między Poznaniem a Piłą jest finansowana w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Wielkopolskiego. Wartość projektu to około 500 mln zł netto. Wysokość dofinansowania z Unii Europejskiej to około 425 mln zł netto, tj. 85% wartości zadania.

Roboty pomiędzy stolicą Wielkopolski a Piłą zakończą się w grudniu 2019 r.


Źródło: www.tetnoregionu.pl
Data wydania: 6 listopada 2017
Witosa
PRZYJACIEL
Posty: 110
Rejestracja: 11 kwie 2009, 19:05

Re: Pilskie kolejowe klimaty

Post autor: Witosa »

Pilskie kolejowe klimaty...
To dobra nazwa dla tego, o czym chcę pisać.
A chcę przypomnieć - na pewno przypomnieć! - zupełnie zapomniane święto, którym kilkadziesiąt lat temu żyła cała Piła. Myślę o przypadającym 25 listopada Dniu Kolejarza. (Oczywiście wiem, że święto, w tym dniu, pojawiło się w 1981 roku na wniosek Solidarności. Wcześniej świętowano ten dzień we wrześniu).
W tym roku jedyną pilską uroczystością było czytanie Lokomotywy Tuwima na dworcu.

Dzień Kolejarza na dworcu PKP w Pile » http://faktypilskie.pl/pl/15_fotorelacj ... _pile.html

Byłem! Organizatorom dziękuję!!!
Coś muszę dodać.
Frekwencja - jak na miasto, w którym z koleją związanych było 4-5 tysięcy mieszkańców - była żenująca. Około 50 osób łącznie z występującymi dziećmi i ich rodzicami. Było także dwóch emerytowanych kolejarzy w mundurach.

Taką pamięć własnej historii mamy...
Takie pilskie kolejowe klimaty...
Awatar użytkownika
RR
PRZYJACIEL
Posty: 457
Rejestracja: 21 sie 2005, 15:46
Lokalizacja: Piła/Wrocław

Re: Pilskie kolejowe klimaty

Post autor: RR »

Dzisiaj rozpoczęliśmy zbiórkę środków na wydanie drugiego tomu serii "Biblioteczka Pilska". Książka będzie poświęcona 14 akwarelom Eduarda Gaertnera, które przedstawiają dworce, mosty i jeden wiadukt Królewskiej Kolei Wschodniej. Dla miłośników Piły gratką będą dwa wizerunki miasta, które można uznać za najstarsze znane przekazy ikonograficzne dotyczące Piły. Dodatkowo, w rozdziale poświęconym wczesnej kartografii Ostbahnu zamieszczamy 3 plany stacji kolejowej w Pile. Więcej informacji można znaleźć na stronie https://polakpotrafi.pl/projekt/kolej-wschodnia, można też oczywiście pytać o detale tutaj. 30 egzemplarzy książki dostępnych jest w cenach promocyjnych.
Matey#24
Posty: 267
Rejestracja: 17 sty 2013, 00:53

Re: Pilskie kolejowe klimaty

Post autor: Matey#24 »

tetnoregionu.pl pisze:Obrazek

Krótszy czas podróży pociągiem z Poznania do Piły w 2019 roku

Bliżej krótkich komfortowych podróży koleją o znaczeniu regionalnym i międzyregionalnym na trasie Poznań – Piła? Jest na to szansa, ponieważ trwa realizacja projektu pn. „Modernizacja linii kolejowej nr 354 Poznań Gł. – Chodzież – Piła Gł.” w ramach Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2014 – 2020. Modernizacja 94 kilometrowej linii skróci czas przejazdu z Poznania do Piły nawet o 40 minut – z około 2 godzin do 1 godziny i 20 minut. Inwestycja warta 500 mln zł między stolicą Wielkopolski a Piłą zakończy się grudniu 2019 roku.

- Przez 10 lat byłem radnym Sejmiku Województwa Wielkopolskiego i długo mówiono, że linia kolejowa nr 354 Poznań – Piła musi być zmodernizowana. Dzisiaj na tej trasie pociągiem jedzie się ok. 2 godzin. Dzięki tym zmianom, po remoncie nastąpi skrócenie czasu podróży pasażerów na trasie Poznań – Piła o ponad 40 minut. Dodatkowo będą wyremontowane stacje i przystanki. Mam nadzieję, że do 2019 roku uda się ten cel osiągnąć – mówi poseł Prawa i Sprawiedliwości – Marcin Porzucek.

Od początku września PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. prowadzą prace na ponad 25 km odcinku Poznań – Oborniki Most. Pierwszy etap prac planowany jest do grudnia 2017 roku.

Od grudnia do marca 2018 r. układane będą kable telekomunikacyjne do nowego Lokalnego Centrum Sterowania (LCS) i budowane nastawnie kontenerowe. Zaplanowano prace przy sieci trakcyjnej.

W marcu 2018 r. rozpocznie się kolejny etap modernizacji. Obejmie drugi tor na odcinku Poznań – Oborniki Most, a także: remont mostu na Warcie między Obornikami Most a Obornikami Miasto, jednotorowy odcinek Oborniki – Piła. Wówczas pomiędzy Obornikami a Piłą wprowadzona zostanie (na okres 4 miesięcy) zastępcza komunikacja autobusowa.

- Obecnie prace są prowadzone w bardzo dobrym tempie. Wyprzedzamy założony przez nas harmonogram. To pozwoli, że zimą na torach nie będziemy prowadzić robót i nie ma to wpływu na ruch pociągów. Do 2019 roku na pewno zrealizujemy ten projekt. Projekt ma istotne znaczenie dla Wielkopolski i aglomeracji poznańskiej, ale zapewni także lepsze podróże w relacjach międzyregionalnych i sprawniejszy przewóz ładunków – dodaje Arnold Bresch, członek zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

Obecnie na linii kolejowej nr 354 prędkość obowiązująca z uwagi na stan techniczny wynosi od 50 do 100 km/h. Po zakończeniu prac prędkość maksymalna dla ruchu pasażerskiego – 120 km/h, dla ruchu towarowego – 80 km/h. Linia pozostanie jedno i dwutorowa jak obecnie, układy torowe stacji będą przygotowane do budowy w przyszłości drugiego toru bez robót straconych.

Na trasie wybudowane zostaną 4 nowe przystanki osobowe: Poznań Podolany, Złotniki Osiedle Grzybowe, Złotkowo i Gołaszyn (nazwy tymczasowe). Przebudowane zostaną stacje: Złotniki, Wargowo, Oborniki Wielkopolskie, Rogoźno Wielkopolskie, Budzyń, Chodzież, Dziembówko, Piła oraz przystanki: Poznań Strzeszyn, Golęczewo, Chludowo, Oborniki Miasto, Rożnowo, Parkowo, Tarnowo Rogozińskie, Sokołowo Budzyńskie, Ostrówki koło Chodzieży, Milcz, Piła Kalina.

Wszystkie obiekty będą wyposażone w nowe wiaty i siedzenia. Komfortową obsługę zapewni także czytelne oznakowane, system informacji oraz nowe oświetlenie. Dla osób o ograniczonej mobilności oraz niewidomych i niedowidzących na wszystkich stacjach i przystankach uwzględnione są udogodnienia. Będą specjalne pasy naprowadzające oraz podjazdy.

Na stacjach w Chodzieży i Pile wyremontowane będą przejścia pod torami. Tunel w Pile będzie wyposażony w windy. Wszystkie stacje i przystanki zyskają stojaki dla rowerów.

W Poznaniu powstanie Lokalne Centrum Sterowania ruchem kolejowym (LCS), które zapewni sprawny nadzór nad linią kolejową. Poziom bezpieczeństwa zwiększy także wymiana rozjazdów i modernizacja przejazdów kolejowo – drogowych. Aż 76 skrzyżowań toru z drogą będzie objętych pracami. 44 zyskają dodatkowe urządzenia zabezpieczające – sygnalizację lub rogatki.

Modernizacja linii między Poznaniem a Piłą jest finansowana w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Wielkopolskiego. Wartość projektu to około 500 mln zł netto. Wysokość dofinansowania z Unii Europejskiej to około 425 mln zł netto, tj. 85% wartości zadania.

Roboty pomiędzy stolicą Wielkopolski a Piłą zakończą się w grudniu 2019 r.


Źródło: www.tetnoregionu.pl
Data wydania: 6 listopada 2017
Kolejne bicie piany z tym krótszym czasem przejazdu i mydlenie ludziom oczu. To już nudne się robi i śmieszne zarazem.
Awatar użytkownika
Krzysztof Ju
MODERATOR
Posty: 3155
Rejestracja: 23 sie 2012, 18:40

Re: Pilskie kolejowe klimaty

Post autor: Krzysztof Ju »

zycie.pila.pl pisze:Obrazek

Autobus zamiast pociągu. Kolejny etap prac na trasie do Poznania

Od soboty, 5 maja pasażerów kolei na trasie z Piły do Poznania czekać będą kolejne utrudnienia. Na odcinku Piła - Oborniki Wielkopolskie zostanie wprowadzona zastępcza komunikacja autobusowa.

To kolejny etap modernizacji linii kolejowej z Piły do Poznania. Od soboty, 5 maja na trasę wrócą pociągi Wargowo - Oborniki Wielkopolskie. Zastępcza komunikacja autobusowa zostanie za to uruchomina na długim odcinku między Piłą a Obornikami Wielkopolskimi. - Do 1 września wykonawca będzie prowadził wymianę torów i sieci trakcyjnej. Przebudowane będą przejazdy kolejowo-drogowe i zmodernizowane urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Pasażerowie składów dalekobieżnych nadal pojadą przez Krzyż lub Stargard. Szczegółowe informacje dla podróżnych dostępne są na stronach internetowych przewoźników oraz stronie www.portalpasazera.pl - informuje Zbigniew Wolny ze spółki PKP Polskie Linie Kolejowe.

- Modernizacja 94-kilometrowej linii skróci czas przejazdu z Poznania do Piły o około 40 minut - z około 2 godzin do 1 godziny i 20 minut. Wybudowane zostaną 4 przystanki: Poznań Podolany, Złotniki Grzybowe, Złotkowo i Bogdanowo. Przebudowane zostaną stacje: Złotniki, Wargowo, Oborniki Wielkopolskie, Rogoźno Wielkopolskie, Budzyń, Chodzież, Dziembówko, Piła oraz przystanki: Poznań Strzeszyn, Golęczewo, Chludowo, Oborniki Miasto, Rożnowo, Parkowo, Tarnowo Rogozińskie, Sokołowo Budzyńskie, Ostrówki koło Chodzieży, Milcz, Piła Kalina. Wszystkie obiekty będą wyposażone w nowe wiaty i siedzenia. Komfortową obsługę zapewni także czytelne oznakowane, system informacji oraz oświetlenie. Dla osób o ograniczonej mobilności na wszystkich stacjach i przystankach przewidziane są udogodnienia. Na stacjach w Chodzieży i Pile wyremontowane będą przejścia pod torami. Tunel w Pile będzie wyposażony w windy - dodaje Zbigniew Wolny.

Po oddaniu do użytku zmodernizowanej w całości trasy kolejowej Piłę z Poznaniem ma połączyć dwa razy więcej pociągów niż obecnie. - My jako samorząd województwa, organizator przewozów regionalnych, na tej linii uruchamiamy obecnie jedneaście par pociągów w ciągu dobry. To jest bardzo mało. Ta linia jest najmniej eksploatowana właśnie przez jej stan techniczny. Ale naszym zamiarem - i to mogę potwierdzić oficjalnie - jest to, że po zmodernizowaniu tej linii zamówimy tu przynajmniej podwojoną liczbę połączeń. Mówimy o dwudziestu, a nawet ponad dwudziestu parach pociągów na dobę - mówił w sierpniu 2017 roku w Pile wicemarszałek Województwa Wielkopolskiego Wojciech Jankowiak.

Remont linii kolejowej Piła - Poznań ma zakończyć się najpóźniej w grudniu 2019 roku. Modernizacja linii jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Wielkopolskiego. Wartość projektu to około 500 milionów złotych netto. Wysokość dofinansowania z Unii Europejskiej to około 425 milionów złotych netto, tj. 85% wartości zadania.

Przypomnijmy - w październiku 2015 roku zakończył się remont budynku dworca PKP Piła Główna. Polskie Koleje Państwowe przywróciły mu dawny, zabytkowy charakter. Pod nadzorem konserwatora zabytków zostały odrestaurowane elewacje i pomieszczenia wewnątrz obiektu. Pilski dworzec został też w końcu dostosowany do osób niepełnosprawnych - zainstalowano windę, a plan dworca został opisany także w języku Braile'a. Na dworcu stanęły również elektroniczne tablice informacyjne z dotykowymi ekranami. Na terenie zmodernizowanego dworca powstał też parking na kilkadziesiąt aut. ZOBACZ ZDJĘCIA: Pilski dworzec po modernizacji.


Źródło: www.zycie.pila.pl
Data wydania: 1 maja 2018
Awatar użytkownika
Aragorn
MODERATOR
Posty: 1358
Rejestracja: 14 kwie 2005, 17:22
Lokalizacja: Piła- Ringstraße

Re: Pilskie kolejowe klimaty

Post autor: Aragorn »

Już od jakiegoś czasu peron 3 został wyłączony z ruchu kolejowego, prace potrwają do końca sierpnia bieżącego roku. Tor 6 i tor 8 zostały wyłączone z eksploatacji. Związane to jest z wymianą torowiska i budową nowego peronu.

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Stan na 25.01.2019
Awatar użytkownika
Aragorn
MODERATOR
Posty: 1358
Rejestracja: 14 kwie 2005, 17:22
Lokalizacja: Piła- Ringstraße

Re: Pilskie kolejowe klimaty

Post autor: Aragorn »

Parę migawek z remontu, mam nadzieję że stare pokrywy, na tym peronie były bodaj dwie, zostaną zachowane jako pamiątka po Pruskich Kolejach Państwowych.

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Stan na 09.02.2019
ziolek
PRZYJACIEL
Posty: 2009
Rejestracja: 14 maja 2006, 17:32
Lokalizacja: Piła
Podziękowano: 2 razy
Kontakt:

Re: Pilskie kolejowe klimaty

Post autor: ziolek »

Zapowiedź ciekawej imprezy:
faktypilskie.pl pisze:Obrazek

20 czerwca "Mirosław" pojedzie z Piły do Mirosławia

Uwaga miłośnicy kolejnictwa: 20 czerwca na nieczynnym szlaku Piła - Mirosław pojawi się pociąg "Mirosław". Wycieczka z parowozem w roli głównej to pomysł portalu Turystyka Kolejowa TurKol.pl.

Skład pociągu "Mirosław" - wagony 1 i 2 klasy oraz wagon barowy "Wars" z lat 70. I 80. ubiegłego wieku - pociągnie lokomotywa parowa z parowozowni w Wolsztynie. Pociąg pokona trasę z Piły do Mirosławia i z powrotem.

Tego samego dnia pociąg "Pagórek" pojedzie trasą Piła Główna - Wałcz - Kalisz Pomorski - Stargard - Szczecin Główny.


Źródło: www.faktypilskie.pl
Data wydania: 20 marca 2019
ODPOWIEDZ

Utwórz konto lub zaloguj się, aby dołączyć do dyskusji..

Musisz być zarejestrowanym użytkownikiem, aby móc opublikować odpowiedź.

Utwórz konto

Zarejestruj się, aby dołączyć do Nas!
Zarejestrowani użytkownicy, mają dużo więcej przywilejów, związanych z użytkowaniem forum.
Rejestracja i korzystanie z forum jest całkowicie bezpłatne.

Zarejestruj się

Zaloguj się