Dyrekcje kolei

Przeszłość i teraźniejszość kolei w naszym mieście.
ziolek
PRZYJACIEL
Posty: 2009
Rejestracja: 14 maja 2006, 17:32
Lokalizacja: Piła
Podziękowano: 2 razy
Kontakt:

Dyrekcje kolei

Post autor: ziolek »

Dziś spotkałem się z teorią, iż pilski węzeł po II wojnie podlegał kolejno pod dyrekcje w:
- Gdańsku
- Bydgoszczy(być może był to tylko "pododdział" Gdańska)
- Poznaniu (podlegając pod "pododdział" w Gorzowie)
- Szczecinie
- Poznaniu.
Ktoś może to potwierdzić, zaprzeczyć temu? I skąd pomysł by Piła podlegała dyrekcji w Gdańsku. Czy było to kontynuacją niemieckiego rozwiązania?
Awatar użytkownika
SA108
MODERATOR
Posty: 1765
Rejestracja: 21 kwie 2005, 19:45
Lokalizacja: Piła
Podziękowano: 1 raz

Re: Dyrekcje kolei

Post autor: SA108 »

ziolek pisze:Ktoś może to potwierdzić, zaprzeczyć temu? I skąd pomysł by Piła podlegała dyrekcji w Gdańsku. Czy było to kontynuacją niemieckiego rozwiązania?
Raczej nie, przed 1945 rokiem Piła podlegała pod dyrekcję wschodnią (Reichsbahndirektion Osten) z siedzibą w Frankfurcie.
Awatar użytkownika
Piterek
PRZYJACIEL
Posty: 491
Rejestracja: 05 maja 2006, 20:35
Lokalizacja: Piła
Kontakt:

Re: Dyrekcje kolei

Post autor: Piterek »

Na pewno wlatach 90-tych podlegał pod DOKP w Szczecinie. Wagonownia podlegała pod zarząd w Gorzowie Wlkp. a lokomotywownia była zarządzana w Szczecinku.
ODPOWIEDZ

Utwórz konto lub zaloguj się, aby dołączyć do dyskusji..

Musisz być zarejestrowanym użytkownikiem, aby móc opublikować odpowiedź.

Utwórz konto

Zarejestruj się, aby dołączyć do Nas!
Zarejestrowani użytkownicy, mają dużo więcej przywilejów, związanych z użytkowaniem forum.
Rejestracja i korzystanie z forum jest całkowicie bezpłatne.

Zarejestruj się

Zaloguj się