- Niedozwolone jest umieszczanie w postach, treści i materiałów niezgodnych z zasadami etycznymi oraz polskim prawem. W szczególności publikowane przez użytkownika treści nie mogą naruszać praw autorskich osób trzecich.
- Za treści publikowane na forum odpowiedzialność ponosi autor tych treści.
- Obowiązują zasady kulturalnej dyskusji; niedopuszczalne są ataki osobiste, wyśmiewanie i obrażanie innych użytkowników. Zabronione jest również używanie wulgaryzmów.
- Posty niewnoszące nic nowego do dyskusji (np. „Zgadzam się”) lub bardzo odbiegające od tematu będą usuwane. Wszelkie przejawy „nabijania” postów będą zwalczane.
- Posty powinny być czytelne i zrozumiałe. Należy unikać błędów ortograficznych i interpunkcyjnych oraz pisania WIELKIMI LITERAMI. W uzasadnionych przypadkach (np. przebywanie poza granicami Polski) użytkownik może nie używać polskich znaków diakrytycznych.
- W treści postu nie mogą znajdować się linki do stron: komercyjnych, partyjnych, pornograficznych oraz niezwiązanych z tematem.
- Wszelkie treści o charakterze spamu są zabronione i będą natychmiast kasowane, a ich autorzy usuwani z forum.
- Przy cytowaniu treści spoza forum (np. artykuły, fragmenty książek) należy podać źródło. W przypadku treści pochodzących z Internetu należy umieścić link do oryginału.
- Nie należy zamieszczać linków do innych stron bez żadnego opisu.
- Wszystkie pliki graficzne (zdjęcia itp.) prezentowane na forum powinny zostać umieszczone na naszym forumowym serwerze zdjęciowym. Ma to zapobiec ich utracie w przyszłości.
- Przed założeniem nowego tematu należy sprawdzić, czy nie pojawił się on już na forum; tematy zdublowane (o tej samej tematyce) będą zamykane.
- Niemile widziane jest również powtarzanie tego samego posta w kilku różnych tematach.
- Tematy i posty niezwiązane z tematyką danego działu będą przenoszone do odpowiednich działów, zamykane, lub całkowicie usuwane.
- Forum to nie czat; do bezpośredniego kontaktowania się między użytkownikami służą prywatne wiadomości (PW).
- Niedozwolone jest publikowanie całości ani fragmentów prywatnych wiadomości bez zgody ich autorów.
- Zabrania się aktywnego używania dwóch lub więcej kont przez jedną osobę.
- Konta użytkowników, którzy zarejestrowali się na forum min. 6 miesięcy temu i nie napisali przez ten okres żadnej wiadomości, mogą zostać usunięte po wcześniejszym powiadomieniu ich właścicieli.
Administrator i moderatorzy
- Administrator ma prawo zmienić Regulamin.
- Administrator nie ponosi żadnej odpowiedzialności za treści zamieszczane przez użytkowników.
- Administrator nadzoruje działanie forum i przyjmuje wszelkie uwagi na ten temat w dziale „Administracja”.
- Administrator ma prawo usunąć użytkownika z forum bez podania przyczyny.
- Administrator i moderatorzy mają prawo do korekty, zmian lub usunięcia z forum dowolnego posta bez podania przyczyny i bez powiadomienia jego autora.
- Administrator i moderatorzy nie mają obowiązku kasowania lub edytowania postów opublikowanych na forum, nawet jeżeli ich autor wyrazi takie życzenie.
- W przypadku usunięcia konta użytkownika napisane przez niego posty mogą zostać zachowane.
Blokada użytkownika (ban)
- Zablokowanie dostępu do forum odbywa się poprzez nałożenie bana na nick, IP lub i jedno i drugie.
- Bana można otrzymać bez uprzedzenia za rażące lub wielokrotne łamanie Regulaminu.
- Użytkownik zbanowany nie może przeglądać Forum i Strony Głównej Dawnej Piły.
- O zbanowaniu użytkownika decyduje Administrator po ewentualnej konsultacji z Moderatorami.
Uwagi techniczne
- Rejestracja i korzystanie z forum jest bezpłatne. Podczas rejestracji jedynymi wymaganymi danymi jest prawdziwy adres e-mail. Resztę danych użytkownik podaje dobrowolnie i na własne ryzyko.
- Użytkownik po opublikowaniu posta może go edytować lub usunąć w ciągu 30 minut.
- Sesja na forum wygasa po 120 minutach, tzn. po upłynięciu tego czasu użytkownik zostaje automatycznie wylogowany; dlatego zalecamy zapisywanie dłuższych postów przed ich wysłaniem.
- Maksymalny rozmiar awatara to 110 na 110 pikseli a maksymalna waga pliku 10 kB.
Postanowienia końcowe
- Rejestracja na forum oznacza akceptację niniejszego Regulaminu.
- Użytkownicy już zarejestrowani na forum i nieakceptujący dowolnego z punktów powyższego regulaminu proszeni są o zgłoszenie tego faktu przy pomocy e-mail na adres administrator@dawna.pila.pl z tytułem "NIE AKCEPTUJE" oraz niekorzystanie z Forum. Ich konta lub/oraz posty mogą zostać zablokowane/skasowane.
- Regulamin obowiązuje od dnia jego publikacji, czyli od 23 września 2011 r.