Pilskie bocznice
Re: Pilskie bocznice
Na bocznicy prowadzącej do przesypowni cementu praca wre. Złomiarze rozkręcają tory. Czyżby transport kolejowy cementu już się nie opłacił?
Re: Pilskie bocznice
Piszesz o tej przesypowni zlokalizowanej przy cmentarzu?
Re: Pilskie bocznice
Tej przesypowni koło cmentarza już nie ma. To samo się tyczy stawków, ale tory pozostały jeszcze.
Re: Pilskie bocznice
Potwierdzam obserwacje Dudiego dotyczące bocznicy do przesypowni cementu. Złomiarze stopniowo demontują tory, odkręcając nakrętki, które uprzednio polewają płynem ułatwiającym ich odkręcanie. Brakuje też podkładek pod szyny i łupków, części zwrotnic etc. Ciekawe co na to właściciel...? Do kogo należy ta bocznica?
- mariusz1983
- PRZYJACIEL
- Posty: 218
- Rejestracja: 01 sie 2009, 23:14
Re: Pilskie bocznice
Taka sama rzecz dzieje się z bocznicą, która prowadziła na lotnisko.
Re: Pilskie bocznice
Raczej działa się, w zeszłym roku... O tej bocznicy możemy już mówić w czasie przeszłym. Zostały z niej tylko podkłady:
Te szyny, nawet licząc po cenie złomu, warte były co najmniej kilkadziesiąt tysięcy złotych. Jak się wydaje tego typu infrastruktura jest środkiem trwałym należącym do majątku właściciela terenu. Ciekawe jak właściciel rozliczy się z tego składnika swego majątku? O ile w ogóle zauważy jego brak... Są w tej mierze chyba jakieś przepisy...?
Te szyny, nawet licząc po cenie złomu, warte były co najmniej kilkadziesiąt tysięcy złotych. Jak się wydaje tego typu infrastruktura jest środkiem trwałym należącym do majątku właściciela terenu. Ciekawe jak właściciel rozliczy się z tego składnika swego majątku? O ile w ogóle zauważy jego brak... Są w tej mierze chyba jakieś przepisy...?
Re: Pilskie bocznice
Tyle o historii Huty Królewskiej w Chorzowie w czasie II RP. Być może zastanawiacie się co ma wspólnego historia Królewskiej Huty z przedwojenną Piłą? Otóż przy bocznicy prowadzącej do składu węgla Karola Tuschy (Karol Tuschy - Sprzedaż brykietu, węgla, koksu hutniczego i antracytu)...W lipcu 1917 r. wyodrębniono z huty warsztaty przetwórcze produkujące po latach m.in. charakterystyczne wagony tramwajowe czy składy kolejowe. W 1926 r. huta weszła w skład koncernu Górnośląskie Zjednoczone Huty Królewska i Laura SA Górniczo-Hutnicza. Była wówczas jedną z największych i najnowocześniejszych hut w II RP. Jej produkcja sięgała 20–30% ogółu krajowej wytwórczości żelaza i stali.
W 1935 r. huta otrzymała nazwę „Piłsudski”. W 1937 r. skonstruowano nowy wielki piec „A”. Od tego samego roku huta należała do Wspólnoty Interesów Górniczo-Hutniczych w Katowicach.
...znajduje się kozioł oporowy zbudowany z szyn z sygnaturą KRÓL. HUTA 1928.
Moim zdaniem znalazł się on tam około roku 1940 i został zbudowany z szyn uszkodzonych podczas kampanii wrześniowej. Świadczyć o tym może inny element infrastruktury kolejowej w tamtym rejonie, a mianowicie zwrotnica z 1940 roku.
Chociaż istnieje też możliwość że elementy te znalazły się tam przypadkowo w latach powojennych.
Źródło:
https://muzeumhutnictwa.pl/kalendarium-krolewska/
Utwórz konto lub zaloguj się, aby dołączyć do dyskusji..
Musisz być zarejestrowanym użytkownikiem, aby móc opublikować odpowiedź.
Utwórz konto
Zarejestruj się, aby dołączyć do Nas!
Zarejestrowani użytkownicy, mają dużo więcej przywilejów, związanych z użytkowaniem forum.
Rejestracja i korzystanie z forum jest całkowicie bezpłatne.