Dworzec Kolejowy
Re: Dworzec Kolejowy
Bo oni potrafią tylko wszystko niszczyć!!! Co to za firma co odwala taką kichę.
Re: Dworzec Kolejowy
Proponuję napisać do biura Konserwatora bezpośrednio, załączając zdjęcia (pila@poznan.wuoz.gov.pl). W przeciwnym razie dowiemy się po raz kolejny, że konserwator nic o sprawie nie wiedział.maritim pisze:Z konserwacją zabytków ma to niewiele wspólnego,a i efekt estetyczny będzie średni...Co na to Konserwator...?
Re: Dworzec Kolejowy
A może kosztem tunelu PKP w Jastrowiu zbić kafelki i przenieść do Piły. Tunel na peron jest zamknięty. Tam też odpadają kafle.
- Aragorn
- MODERATOR
- Posty: 1369
- Rejestracja: 14 kwie 2005, 17:22
- Lokalizacja: Piła- Ringstraße
- Podziękowano: 1 raz
Re: Dworzec Kolejowy
Estetycznie to nie wygląda, remontowane jest też drugie przejście podziemne, tam bodaj nie było po środku płytek.
Re: Dworzec Kolejowy
Chyba uda się zatrzymać prace i ocalić przed dalsza dewastacją. Okazuje się jednak, że tunele między peronami nie są objęte rejestrem zabytków.
asta24.pl pisze:
Piotr Gadzinowski
Dewastują zabytkowy dworzec
Podczas remontu przejść podziemnych na pilskim dworcu kolejowym, firma wykonująca prace zniszczyła kafelki, które pokrywają ściany tuneli. Po naszej interwencji prace zostaną wstrzymane.
Fot. Tv Asta
Przejściami podziemnymi na dworcu kolejowym w Pile, zarządza spółka PKP Polskie Linie Kolejowe. - Rozpoczęliśmy prace remontowe, bo taka była decyzja Sanepidu – tłumaczy Krzysztof Hinc z pilskiego oddziału PKP PLK.
Dlaczego podczas prac niszczone są kafelki w tunelach uznanych za zabytek?
- Kafelki spadają z powodu dużego zawilgocenia, same odpadają gdy cokolwiek się ruszy. Poza tym, pod ochroną konserwatora, znajduje się tylko przejście podziemne prowadzące z miasta do hali głównej dworca. Tunele wiodące na perony nie są wpisane do rejestru – odpowiada K. Hinc i jednocześnie zapewnia. - Wszystko zostanie odtworzone, bo zniszczone kafelki można dokupić. Nie stanie się to oczywiście od razu, ale jak będą pieniądze.
Jesteśmy zaskoczeni twierdzeniem, że pod ochroną znajduje się tylko jedno przejście podziemne zabytkowego dworca. Informację potwierdza, jednak Roman Chwaliszewski, kierownik delegatury wojewódzkiego konserwatora zabytków w Poznaniu.
- Byliśmy na miejscu i mamy obraz sytuacji. Niestety nic nie możemy zrobić, bo do rejestru został wpisany tylko tunel łączący dworzec z miastem. Decyzję podjął pan Aleksander Starzyński, wojewódzki konserwator zabytków w Poznaniu – wyjaśnia R. Chwaliszewski. Kierownik pilskiej delegatury nie chciał jednocześnie komentować racjonalności decyzji, która podjął jego szef.
W tej sytuacji sami zadzwoniliśmy do Poznania i pod nieobecność A. Starzyńskiego, o skomentowanie tej sytuacji, poprosiliśmy jego zastępczynię Jolantę Goszczyńską.
- Nie potrafię odpowiedzieć, dlaczego pod ochroną znajduje się jeden tunel, bo to była decyzja pana Starzyńskiego. Proszę dać mi dwie godziny na zorientowanie się w sytuacji i zapoznanie z dokumentacją związaną z pilskim dworcem – mówi J. Goszczyńska. - W tej chwili mogę tylko powiedzieć, że istnieje możliwość wstrzymania prac – dodaje.
Po dwóch godzinach dzwonimy ponownie.
- Na podstawie obowiązujących przepisów zostanie wydana decyzja o wstrzymaniu prac remontowych. Kiedy to nastąpi wystąpimy o uzupełnienie rejestru o brakujące przejścia podziemne – informuje Jolanta Goszczyńska. Z pytaniem o termin wstrzymania remontu zastępczyni wojewódzkiego konserwatora zabytków odsyła nas do Piły.
- Prace zostaną wstrzymane natychmiast. Jeszcze dzisiaj przygotujemy decyzję i najpóźniej jutro rano zostanie ona doręczona – zapewnia R. Chwaliszewski.
Poniżej zdjęcia dokumentujące stopień dewastacji. Autorem wszystkich fotografii jest P. Chamczyk.
Źródło: www.asta24.pl
Data wydania: 27 czerwca 2013
- Aragorn
- MODERATOR
- Posty: 1369
- Rejestracja: 14 kwie 2005, 17:22
- Lokalizacja: Piła- Ringstraße
- Podziękowano: 1 raz
Re: Dworzec Kolejowy
Minęło już trochę czasu od interwencji w sprawie przejść podziemnych i jak na razie prace są w dalszym ciągu wstrzymane.
- Aragorn
- MODERATOR
- Posty: 1369
- Rejestracja: 14 kwie 2005, 17:22
- Lokalizacja: Piła- Ringstraße
- Podziękowano: 1 raz
Re: Dworzec Kolejowy
zycie.pila.pl pisze:
Przebudowa dworca: ministerstwo nie zgadza się na wyburzenie części kasowej
Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego nie zgadza się na wyburzenie części kasowej głównego budynku dworca Piła Główna. Sęk w tym, że przebudowa miała polegać głównie na przywróceniu mu pierwotnego kształtu. Czy spór opóźni przebudowę i remont dworca?
Plan przebudowy dworca zakłada wyburzenie części kasowej, a także m.in. udostępnienie dojazdu bezpośrednio do budynku.
Fot. Marcin Maziarz
Przebudowa dworca kolejowego Piła Główna miała rozpocząć się w tym roku, na razie jednak nie wiadomo, czy zostanie przebudowany w takim kształcie, w jakim planował jego zarządca. Przypomnijmy: z dzisiejszego kształtu budynku dworca miała pozostać tylko jego najstarsza część. Hala w której znajdują się kasy biletowe została przeznaczona do wyburzenia. I tu zaczął się problem. Jak dowiedziało się Radio Eska Piła na wyburzenie tej części budynku dworcowego nie zgodziło się Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Urzędnicy ministerstwa są zdania, że część dobudowana około pół wieku po tym, jak przez Piłę przejechał pierwszy pociąg, również przedstawia wartość historyczną i nie może zostać usunięta.
Bez zgody MKiDN PKP SA nie może nawet zaplanować terminu rozpoczęcia prac. „W dalszym ciągu czekamy na decyzję Ministerstwa. W zależności od jej treści będziemy przygotowywać dalszy harmonogram inwestycji” - potwierdził wczoraj informację Tomasz Kowalski z biura prasowego PKP SA.
Na sam projekt przebudowy spółka zarezerwowała prawie pół miliona złotych. Plan zakłada otwarcie dworca na nowe funkcje. Jednym z nowych jego użytkowników ma być straż miejska, która oprócz biur planuje umieścić tam także centrum miejskiego monitoringu.
Źródło: www.zycie.pila.pl
Data wydania: 22 sierpnia 2013
Re: Dworzec Kolejowy
Kolejny przejaw radosnego dziennikarstwa. Nie pierwotnego kształtu, tylko kształtu z ok. 1907 r. "część dobudowana około pół wieku po tym, jak przez Piłę przejechał pierwszy pociąg, również przedstawia wartość historyczną" - też jakaś bzdura, część o którą chodzi dobudowano w latach 20., czyli jakieś 70 lat po otwarciu Ostbahnu.
- Aragorn
- MODERATOR
- Posty: 1369
- Rejestracja: 14 kwie 2005, 17:22
- Lokalizacja: Piła- Ringstraße
- Podziękowano: 1 raz
Re: Dworzec Kolejowy
Dzisiaj malowano przejście podziemne, natomiast przejście podziemne na linii Piła-Chojnice, tam prace zostały wstrzymane.
Re: Dworzec Kolejowy
No i jak wygląda ten tunel. Połatane dziury. Czy w Pile nie ma już dobrych fachowców. Wstyd i hańba.
Re: Dworzec Kolejowy
Fachowcy są. To raczej brak odpowiednich materiałów był przyczyną takiego rozwiazania.
Re: Dworzec Kolejowy
PKP wprowadza plan oszczędnościowy. Za takie rudery nie będzie płacić podatku od nieruchomości, to samo tyczy się naszego prezydenta.
-
- PRZYJACIEL
- Posty: 2009
- Rejestracja: 14 maja 2006, 17:32
- Lokalizacja: Piła
- Podziękowano: 2 razy
- Kontakt:
Re: Dworzec Kolejowy
Tych zainteresowanych początkami kolei w Pile zapraszam pod ten adres:
http://parowozownia.ovh.org/polish/archiwumPwP.html
Jednocześnie zachęcam do podzielenia się uwagami i spostrzeżeniami. Sam osobiście dodałbym już jedno uzupełnienie tekstu.
http://parowozownia.ovh.org/polish/archiwumPwP.html
Jednocześnie zachęcam do podzielenia się uwagami i spostrzeżeniami. Sam osobiście dodałbym już jedno uzupełnienie tekstu.
- Ultima Ratio
- Posty: 2
- Rejestracja: 21 gru 2014, 23:59
Re: Dworzec Kolejowy
Witam
Ostatnio jak wracałem z Poznania, trafiłem właśnie na remont i widziałem, że budowlańcy wyrzucili z jakiś piwnic Dworca Głównego mnóstwo starych telewizorów. Było ich z naście, a może nawet dwadzieścia. Wiadomo co się z nimi stało? I tutaj od razu moje drugie pytanie. Widziałem, że skuli prlowski tynk i dokuli się do starych sztukaterii zdobiących nasz pruski Dworzec. Wiadomo jaki jest projekt remontu? I czy będą zachowane oryginalne elementy zdobnicze?
Serdecznie pozdrawiam,
Ultima Ratio.
Ostatnio jak wracałem z Poznania, trafiłem właśnie na remont i widziałem, że budowlańcy wyrzucili z jakiś piwnic Dworca Głównego mnóstwo starych telewizorów. Było ich z naście, a może nawet dwadzieścia. Wiadomo co się z nimi stało? I tutaj od razu moje drugie pytanie. Widziałem, że skuli prlowski tynk i dokuli się do starych sztukaterii zdobiących nasz pruski Dworzec. Wiadomo jaki jest projekt remontu? I czy będą zachowane oryginalne elementy zdobnicze?
Serdecznie pozdrawiam,
Ultima Ratio.
Utwórz konto lub zaloguj się, aby dołączyć do dyskusji..
Musisz być zarejestrowanym użytkownikiem, aby móc opublikować odpowiedź.
Utwórz konto
Zarejestruj się, aby dołączyć do Nas!
Zarejestrowani użytkownicy, mają dużo więcej przywilejów, związanych z użytkowaniem forum.
Rejestracja i korzystanie z forum jest całkowicie bezpłatne.