Dworzec Kolejowy
Re: Dworzec Kolejowy
już pisałem to na jednej z grup kolejowych... tablice są fatalne... małe, niewidoczne napisy, mały rozmiar tabliczek no i polecam osobie niedowidzącej wieczorem poszukać tych tabliczek na peronie... powodzenia życzę... te granatowe tło w połączeniu z małymi literami, to jakaś pomyłka...
- Krzysztof Ju
- MODERATOR
- Posty: 3493
- Rejestracja: 23 sie 2012, 18:40
- Podziękowano: 7 razy
Re: Dworzec Kolejowy
Alte AK Bahnhof Schneidemühl Warteraum III. Klasse
http://www.ebay.de/itm/Alte-AK-Bahnhof- ... 1994101018
"Sto lat" później:
fot. Aragorna z wątku o remoncie dworca
http://www.ebay.de/itm/Alte-AK-Bahnhof- ... 1994101018
"Sto lat" później:
fot. Aragorna z wątku o remoncie dworca
Re: Dworzec Kolejowy
Tu powinien pojawić się remont, a nie zegar... jak to zawsze moja mama mówiła: "dać świni złoty łańcuch, zawsze świnią będzie". Ale po co ja to mówię, sami dobrze wiecie jak jest...
Re: Dworzec Kolejowy
No jest jeszcze parę rzeczy do poprawienia.... Kilka tygodni temu wysypał się jakiś pociąg koło Szczecinka i utknąłem na pilskim dworcu - miałem zatem okazje przyjrzeć się funkcjonowaniu PKP w nowej odsłonie. W Pile odbywała się łapanka składów z kierunku Poznania - po 15.00 chyba nie było już komu podjąć decyzje, żeby niektóre z nich odesłać do Poznania; stali zatem pasażerowie i stały puste składy czekając na odblokowanie Szczecinka. Niestety te fajne nowe wyświetlacze w przypadku opóźnień służą głównie... dezinformacji pasażerów, gdyż nie było na nich żadnej informacji o opóźnieniach i odwołanych połączeniach. Za to taka informacja jest niby w kasach; niby, bo panie tam siedzące nasłuchują komunikatów z megafonów przy okazji sprzedaży biletów i raczej niespecjalnie mają ochotę rozmawiać z wkurzonymi pasażerami. Zostają komunikaty głosowe, lecz problemem "megafonów" jest to, że je słychać wszędzie oprócz... poczekalni. Zatem liczni pasażerowie zamiast siedzieć w ogrzewanej poczekalni sterczeli na zmrożonych peronach nasłuchując rzeczonych komunikatów. No albo ciepełko albo informacja A ci co nie byli dostatecznie czujni i tak zostali zaskoczeni - około 18.00 chyba odnalazł się ktoś decyzyjny i po 2 szybkich komunikatach odpalił w kierunku w Poznania (z 3 godzinnym opóźnieniem) jeden ze stojących pociągów. A haczyk polegał, że odjazd był z 4 peronu zamiast z 3 Wyszło chyba na to, że remont budynku był pestką w porównaniu do zmiany zasad działania licznych spółek kolejowych tam funkcjonujących...
Re: Dworzec Kolejowy
Takie coś jest na wspornikach dachu, konkretnie tej części od torów kolejowych... nie mam pojęcia co to znaczy, chyba nie było tego jeszcze na forum... Dodam, że na pozostałych częściach jest ten sam napis i numer, ktoś szprecha po niemiecku?
- Aragorn
- MODERATOR
- Posty: 1369
- Rejestracja: 14 kwie 2005, 17:22
- Lokalizacja: Piła- Ringstraße
- Podziękowano: 1 raz
Re: Dworzec Kolejowy
Trwają przygotowania do otwarcia kawiarenki na naszym dworcu. Na ścianach wiszą powiększone pocztówki z widokiem dworca z dawnych lat. Przydałaby się jeszcze taka mapa linii kolejowych z tamtego okresu, to już jednak moje zdanie
Stan na 08.02.2017
Stan na 08.02.2017
-
- PRZYJACIEL
- Posty: 2009
- Rejestracja: 14 maja 2006, 17:32
- Lokalizacja: Piła
- Podziękowano: 2 razy
- Kontakt:
Re: Dworzec Kolejowy
Będą windy na dworcu:
pila.pl pisze:
Jest decyzja w sprawie budowy wind na peronach na stacji PKP Piła Główna.
Na dworcu PKP Piła Główna, na peronach I, II, IV i VI, powstaną cztery windy. Jest to kolejny etap w procesie modernizacji pilskiego dworca i uzupełnienie największego projektu przygotowywanego od kilku lat czyli przebudowy linii kolejowej Piła - Poznań. Dzięki determinacji Marszałka Województwa Wielkopolskiego, Prezydenta Miasta Piły, radnych wojewódzkich z koalicji rządzącej w Urzędzie Marszałkowskim oraz dobrej współpracy ze spółką PKP PLK S.A., wykonano kolejny krok na drodze do polepszenia standardu pilskiego dworca.
Jednocześnie czekamy na realizację wniosku Urzędu Miasta o połączenie tunelu łączącego perony V i VI z tunelem łączącym perony I i IV oraz lokalizację wejścia do tunelu przy al. Poznańskiej, a także budowę szybu windowego również przy peronie III. O powyższe wnioskował Dyrektor Zarządu Dróg i Zieleni w Pile, działając z upoważnienia Prezydenta Piotra Głowskiego.
Jak czytamy w uzasadnieniu decyzji Wojewody Wielkopolskiego o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego „przedmiotowe przedsięwzięcie posiada dużą skalę oddziaływania i jego zrealizowanie znacząco poprawi dostęp podróżnym do zbiorowego transportu kolejowego, co pośrednio przełoży się na wzrost dostępności do usług publicznych i rynku pracy dla wszystkich mieszkańców powiatu pilskiego. Planowana inwestycja ma służyć poprawie warunków życia lokalnej społeczności czyniąc usługi publiczne doskonalszymi i stwarzając warunki dla inicjatyw służących zaspokajaniu jej potrzeb”.
Autor: J. Oburota
Źródło: www.pila.pl
Data wydania: 23 maja 2017
- Krzysztof Ju
- MODERATOR
- Posty: 3493
- Rejestracja: 23 sie 2012, 18:40
- Podziękowano: 7 razy
Re: Dworzec Kolejowy
Reprint pocztówki z ok. 1904 r. z mapą połączeń kolejowych KRÓLEWSKIEJ DYREKCJI KOLEI w BYDGOSZCZY - także BWKP
http://www.wkp600mm.fora.pl/viewimage.php?i=310
Pocztówkę znalazł i udostępnił Aragorn z grupy "Moja (Nasza) Bydgoszcz" na Facebooku.
http://www.wkp600mm.fora.pl/viewimage.php?i=310
Pocztówkę znalazł i udostępnił Aragorn z grupy "Moja (Nasza) Bydgoszcz" na Facebooku.
-
- PRZYJACIEL
- Posty: 2009
- Rejestracja: 14 maja 2006, 17:32
- Lokalizacja: Piła
- Podziękowano: 2 razy
- Kontakt:
Re: Dworzec Kolejowy
Na taki reprint natrafiłem:
https://sklep5029885.homesklep.pl/pl/p/ ... 4951/10427
https://sklep5029885.homesklep.pl/pl/p/ ... 4951/10427
- Krzysztof Ju
- MODERATOR
- Posty: 3493
- Rejestracja: 23 sie 2012, 18:40
- Podziękowano: 7 razy
-
- PRZYJACIEL
- Posty: 2009
- Rejestracja: 14 maja 2006, 17:32
- Lokalizacja: Piła
- Podziękowano: 2 razy
- Kontakt:
Re: Dworzec Kolejowy
Czyli dobrze kojarzyłem to ujęcie, że skądś je już znam. Ciekawe czy reprint zrobiony z czystego egzemplarza czy po przeróbkach z używanego egzemplarza.
- Krzysztof Ju
- MODERATOR
- Posty: 3493
- Rejestracja: 23 sie 2012, 18:40
- Podziękowano: 7 razy
Re: Dworzec Kolejowy
asta24.pl pisze:
Fatalne wyniki kontroli na dworcu w Pile
Najwyższa Izba Kontroli sprawdziła dworce PKP w całym kraju. Kontrola miała ujawnić, czy placówki są dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych. Jak wypadł dworzec w Pile?
Przypomnijmy, że przebudowa dworca kolejowego Piła Główna trwała od 2014 do 2015 roku, a jednym z jej celów była poprawa jakości obsługi pasażerów, w tym również osób niepełnosprawnych lub o ograniczonej zdolności poruszania się.
Kontrola przeprowadzona niedawno przez NIK stwierdziła jednak cały szereg uchybień w tym zakresie. Okazało się np., że wejście do budynku dworca od strony parkingu, ze względu na znajdujące się tam dwa stopnie, jest niedostępne dla osób poruszających się na wózku inwalidzkim. W czterech miejscach utrudnione jest wyjście z budynku dworca na perony. Wyjścia te są wyposażone w dwuskrzydłowe drzwi wahadłowe, a ich otwarcie sprawia trudność osobie poruszającej się na wózku inwalidzkim.
Kolejne utrudnienie, na jakie natrafili kontrolerzy, to zamknięte Wejście do budynku dworca, zlokalizowane najbliżej parkingu z miejscami dla pojazdów osób z niepełnosprawnością. Niedostosowane do potrzeb osób poruszających się na wózkach inwalidzkich są również automaty do sprzedaży biletów. Stwierdzono także brak części ścieżek prowadzących na perony, a w tych istniejących liczne istotne ubytki i uszkodzenia.
Według NIK na dworcu w Pile brakuje właściwego oznakowania przeszkód przezroczystych, urządzenia wzmacniające słuch nie działają, nie zapewniono również spójnych i zgodnych ze stanem faktycznym informacji pasażerskich na planach dworca z wypukłą grafiką dla niewidomych.
Co więcej kontrolerzy przekonali się, że rzeczywisty układ ścieżek prowadzących nie odpowiada układowi wskazanemu na planach, a wśród informacji zawartych na planach brakuje oznaczenia miejsca toalety dla osób z niepełnosprawnością. Rozkłady jazdy i informacje skierowane do pasażerów zawieszone są na wysokości uniemożliwiającej ich odczytanie osobom poruszającym się na wózku inwalidzkim. Oznaczenia dróg ewakuacyjnych w budynku dworca rozmieszczono w sposób niegwarantujący ich pełnej widoczności dla osób niedowidzących oraz osób poruszających się na wózku inwalidzkim.
Źródło: inforail.pl
Źródło: www.asta24.pl
Data wydania: 21 marca 2019
- Krzysztof Ju
- MODERATOR
- Posty: 3493
- Rejestracja: 23 sie 2012, 18:40
- Podziękowano: 7 razy
Re: Dworzec Kolejowy
Niedawno otrzymaliśmy taką wiadomość:
Witam, realizuję projekt DlaKolei, którego celem jest popularyzacja i utrwalenie historii kolejnictwa w Poznaniu. Ostatnio otrzymałem okno z kasy biletowej w Złotnikach. Po zdarciu farby pojawił się pewien ciekawy stempel. Nie jest jakoś super czytelny, ale wg mnie jest tam napisane Schneidemuhl i powyżej nazwa producenta jednego z elementów okna. Czy kojarzycie może takiego przemysłowca w mieście? Pozdrawiam i zapraszam do mnie na facebook.com/DlaKolei/
A to całe okno
Re: Dworzec Kolejowy
Po nieco dokładniejszych poszukiwaniach wiadomo już, że pan Pfeiler był właścicielem trzech kamienic przy Alte Bahnhofstr. - numery 14, 15 i 16.
Poniżej ta z numerem 14 (widoczny szyld z jego nazwiskiem i adnotacją Jalouse-Fabrik) i jej stan z 2011 r.
Poniżej ta z numerem 14 (widoczny szyld z jego nazwiskiem i adnotacją Jalouse-Fabrik) i jej stan z 2011 r.
-
- Posty: 12
- Rejestracja: 02 wrz 2024, 19:20
- Podziękowano: 1 raz
Re: Dworzec Kolejowy
Nie ma tematu "stacja kolejowa", wrzucam więc na "dworzec kolejowy".
Fotografia/ilustracja znana z "Schneidemuehl; Die Hauptstadt der Provinz Grenzmark Posen-Westpreussen ". Schemat, przeznaczenie i opis działania - z "Organ für die Fortschritte des Eisenbahnwesens" tom 81, 1926.
To pomysłowe urządzenie służyło do pozbywania się żużlu z parowozu. W skrócie - lokomotywa zrzucała "pod siebie" żużel do ruchomego pojemnika transportującego (za pomocą silnika elektrycznego wspomaganego przeciwwagą) schładzany wodą materiał do wagonu stojącego na sąsiednim torze.
Fotografia/ilustracja znana z "Schneidemuehl; Die Hauptstadt der Provinz Grenzmark Posen-Westpreussen ". Schemat, przeznaczenie i opis działania - z "Organ für die Fortschritte des Eisenbahnwesens" tom 81, 1926.
To pomysłowe urządzenie służyło do pozbywania się żużlu z parowozu. W skrócie - lokomotywa zrzucała "pod siebie" żużel do ruchomego pojemnika transportującego (za pomocą silnika elektrycznego wspomaganego przeciwwagą) schładzany wodą materiał do wagonu stojącego na sąsiednim torze.
Utwórz konto lub zaloguj się, aby dołączyć do dyskusji..
Musisz być zarejestrowanym użytkownikiem, aby móc opublikować odpowiedź.
Utwórz konto
Zarejestruj się, aby dołączyć do Nas!
Zarejestrowani użytkownicy, mają dużo więcej przywilejów, związanych z użytkowaniem forum.
Rejestracja i korzystanie z forum jest całkowicie bezpłatne.