Fokker D VII
- Aragorn
- MODERATOR
- Posty: 1348
- Rejestracja: 14 kwie 2005, 17:22
- Lokalizacja: Piła- Ringstraße
Fokker D VII
Przez znawców lotnictwa uznawany za najlepszy samolot myśliwski I wojny światowej.
Fokker VII D był najlepszym niemieckim myśliwcem w pierwszej wojnie światowej.
Latał od kwietnia do listopada 1918 roku.
Uzasadnioną reputację osiągnął dzięki swojej zwrotności na dużych wysokościach i potężnej mocy.
Stery były znakomicie wyważone VII D mógł na dużej wysokości ''wisieć'' na śmigle, kiedy w locie wznoszącym strzelał do znajdującego się nad nim przeciwnika.
Swą wytrzymałość zawdzięczał kadłubowi spawanemu z rur stalowych ( pokrytych na krawędzi natarcia sklejką i metalem ) i niskiemu układowi dwupłatowych skrzydeł ( pokrytych na krawędzi natarcia sklejką ).
Ten dwupłatowiec miał samonośne płaty, dodatkowo wzmocnione zastrzałami.
Typ D VII wyposażono w silnik Mercedes D III o mocy 119 kW lub jeszcze silniejszy BMW.
http://www.nasm.si.edu/research/aero/ai ... r_dvii.jpg
Dane techniczne D VII .
Jednomiejscowy myśliwiec.
Rozpiętość: 8, 90 m.
Długość: 6, 95 m.
Napęd: silnik BMW III o mocy 138 kW ( 185 KM )
Uzbrojenie: 2 k. m. 7, 9 mm - MG 08/15
Prędkość maksymalna:
200 km/h na poziomie morza
Czas trwania lotu: 1 h 30 min.
Fokker VII D był najlepszym niemieckim myśliwcem w pierwszej wojnie światowej.
Latał od kwietnia do listopada 1918 roku.
Uzasadnioną reputację osiągnął dzięki swojej zwrotności na dużych wysokościach i potężnej mocy.
Stery były znakomicie wyważone VII D mógł na dużej wysokości ''wisieć'' na śmigle, kiedy w locie wznoszącym strzelał do znajdującego się nad nim przeciwnika.
Swą wytrzymałość zawdzięczał kadłubowi spawanemu z rur stalowych ( pokrytych na krawędzi natarcia sklejką i metalem ) i niskiemu układowi dwupłatowych skrzydeł ( pokrytych na krawędzi natarcia sklejką ).
Ten dwupłatowiec miał samonośne płaty, dodatkowo wzmocnione zastrzałami.
Typ D VII wyposażono w silnik Mercedes D III o mocy 119 kW lub jeszcze silniejszy BMW.
http://www.nasm.si.edu/research/aero/ai ... r_dvii.jpg
Dane techniczne D VII .
Jednomiejscowy myśliwiec.
Rozpiętość: 8, 90 m.
Długość: 6, 95 m.
Napęd: silnik BMW III o mocy 138 kW ( 185 KM )
Uzbrojenie: 2 k. m. 7, 9 mm - MG 08/15
Prędkość maksymalna:
200 km/h na poziomie morza
Czas trwania lotu: 1 h 30 min.
- SA108
- MODERATOR
- Posty: 1746
- Rejestracja: 21 kwie 2005, 19:45
- Lokalizacja: Piła
Kilka faktów dotyczących produkcji Fokkera D.VII w Ostdeutsche Albatros Werke. Licencyjną produkcję tego samolotu rozpoczęto w pilskich zakładach w wyniku przetargu na myśliwiec dla armii niemieckiej, który wygrał właśnie Fokker D.VII. Zakłady OAW płaciły konstruktorowi maszyny, Anthony'emu Fokkerowi, 5 % od wartości każdego wyprodukowanego D.VII. Łącznie w Pile zbudowano około 1300 tych samolotów. Warto dodać, że pod koniec 1918 roku 20 nowych D.VII nielegalnie sprzedano formującemu się lotnictwu polskiemu.
- Aragorn
- MODERATOR
- Posty: 1348
- Rejestracja: 14 kwie 2005, 17:22
- Lokalizacja: Piła- Ringstraße
http://www.aeroconservancy.com/latergrip.htm
Stronka anglojęzyczna ale warto popatrzeć na wnętrze Fokkera.
Ciekawostką jest czy to samolot wyprodukowany w Schneidemühl czy w Schwerinie.
Stronka anglojęzyczna ale warto popatrzeć na wnętrze Fokkera.
Ciekawostką jest czy to samolot wyprodukowany w Schneidemühl czy w Schwerinie.
- BOGDAN
- PRZYJACIEL
- Posty: 1001
- Rejestracja: 11 lut 2006, 23:25
- Lokalizacja: Piła - Staszyce
- Aragorn
- MODERATOR
- Posty: 1348
- Rejestracja: 14 kwie 2005, 17:22
- Lokalizacja: Piła- Ringstraße
Gdzie można spotkać jeszcze Fokkera D VII? Pierwszy z nich znajduje się w Muzeum Królewskich Sił Powietrznych w Wielkiej Brytanii, drugi w Bromme County Historical Museum ( Kanada ), a trzeci w Smithsonian Institution w USA. Maszyna rodem z Piły wystawiona w Ameryce ma niezwykle ciekawą historię. Na niej to właśnie zdezerterował pod koniec wojny niemiecki pilot Heinz von Beaulieu - Marconnay. Samolot przejęli Amerykanie, którzy poddali go wielu próbom, a następnie zakonserwowali, po to by w 1946 roku wystawić go jako eksponat w nowo powstałym muzeum lotnictwa. Fokker VII wpisał się wielokrotnie w historię Polski, Niemiec i Piły. Szkoda tylko, że w naszym kraju nie ma żadnego egzemplarza tego samolotu. Cóż, dziś to rarytas na skalę światową.
Pilski hit w Ameryce - Maciej Kamiński, Tygodnik Nowy / 2 marca 2004.
Pilski hit w Ameryce - Maciej Kamiński, Tygodnik Nowy / 2 marca 2004.
Utwórz konto lub zaloguj się, aby dołączyć do dyskusji...
Musisz być zarejestrowanym użytkownikiem, aby móc opublikować odpowiedź.
Utwórz konto
Nie jesteś członkiem DP? Zarejestruj się, aby dołączyć do Nas!
Zarejestrowani użytkownicy, mają dużo więcej przywilejów, związanych z użytkowaniem forum.
Rejestracja i korzystanie z forum jest całkowicie bezpłatne.