Komunikacja miejska w Pile
Re: Komunikacja miejska w Pile
Dzięki za uzupełnienia. W przypadku wozu o numerze 279 najpewniej popełniłeś błąd, albo wdał się chochlik. Pojazd ten nie był remontowany, zatem nie miał szans doczekać w MZK czasów, gdy autobusy zostały przerejestrowane na numery czterocyfrowe. A zatem może być ewentualnie PIS 773 i jakaś literka. Chyba, że został sprzedany w ręce cywilne i jeździł pod takimi numerami, co wydaje się być mało prawdopodobne. Pomocne byłyby tu jakieś zdjęcie.
Re: Komunikacja miejska w Pile
Dziwne jakoś nic nie pisałem o 279... Spoko Gaw ja poszukam coś o nim i poprawie to. Nie ma sprawy za poprawę tego co napisałeś o Jelczach. Ja jestem z tym na bieżąco.
Re: Komunikacja miejska w Pile
Ach zaszła pomyłka. Tab. rej. 279 wpisałem jakiegoś wozu którego mam zdjęcie. Po prostu źle wkleiłem. To jest Czinkłeczento na czarnych bo kolekcjonuje takie wozy z czarnymi blachami. Coś sporo jeździ jeszcze.
Re: Komunikacja miejska w Pile
To jest prawda z tą tablicą. Na wrzuta.pl masz zdjęcie tego wozu od przodu. Ech już sam się gubię. To jest ta tablica.
Re: Komunikacja miejska w Pile
Chodzi zapewne o zdjęcie z 07:37 tego filmiku: http://w514.wrzuta.pl/film/8DDBkK2ayoD/mzk Niestety, jest niewyraźne. Popatrz jeszcze na numer taborowy. Jest napisany jedną czcionką. Tymczasem, autobusy z przedziału 279-288 miały zasadniczo numery malowane czcionką mieszaną (niektóre znaki od Jelczy, inne od Autosanów), względnie całość czcionką właściwą dla H9. Postulowałbym więc, że jest to raczej 278, a nie 279. Co do tablicy rejestracyjnej, z tak niewyraźnego zdjęcia ciężko odczytać ostatni znak. Nie wydaje Ci się, że jest on bardziej podobny do literki R, niż do cyfry 4? Prawidłowo ostatnia powinna być litera, gdyż pojazdy, nazwijmy je "nie-prywatne", miały wówczas 3 znaki numeryczne i jeden (ostatni) literowy. Dużo później przerejestrowano je na numery czterocyfrowe, ale to były rejestracje PIT, a nie PIS, jak tu na zdjęciu.
Re: Komunikacja miejska w Pile
No dzięki Marcin za pomoc. Widać, że się znasz. Okej, ja wpiszę to w bazę na wordzie o peerkach. Dzięki wielkie. Jeśli macie zdjęcia to proszę je wrzucić (jeśli ktoś ma stare z lat 90-tych).
Re: Komunikacja miejska w Pile
Przepraszam, że dopiero teraz odpowiadam. Miałem trochę dłuższą przerwę w odwiedzaniu forum. Nie zmienia to jednak faktu, że bardzo dobrze skojarzyłeś wygląd przystanku przy Polmozbycie. Wyglądał dokładnie tak jak go opisałeś. Dodam jeszcze, że ten bliżej dzisiejszego Karpolu wyglądał tak samo. Nie pamiętam tylko jak wyglądał ten przy Agorze.ziolek pisze:Dzięki za wyjaśnienie! :)
Co do Polmozbytu to kojarzę w tym miejscu dawniej stojący przystanek dawnego typu, czyli trzy połączone ze sobą metalowe rurki, na którymi widniała metalowa litera "A". Stąd pokusiłem się o pytanie. :)
Pozdrawiam.
Re: Komunikacja miejska w Pile
Grzybki stoją nadal. Szczególnie tam na Walki Młodych. Można aż dwa, "Grzyby" spotkać. Odbierają linie 8, 17 i K.
Re: Komunikacja miejska w Pile
Dzień dobry drodzy forumowicze!
Zastanawiam się nad pewną zagadką dotyczącą MZK Piła. Właściwie jego linii. Konkretnie 7. Moje pytanie brzmi jakie pętle miała ta linia i przebieg trasy. Mój kolega mówił, że zaczynała się na Lelewela i jeździła między godziną piątą a siódmą. Ktoś wie coś o tej linii? Oczywiście znalazłem ją na tym filmiku na Wrzuta. Jestem wielkim pasjonatem MZK Piła ale wiecie jak każdy nie wszystko wiem na jakiś temat ;-)
Zastanawiam się nad pewną zagadką dotyczącą MZK Piła. Właściwie jego linii. Konkretnie 7. Moje pytanie brzmi jakie pętle miała ta linia i przebieg trasy. Mój kolega mówił, że zaczynała się na Lelewela i jeździła między godziną piątą a siódmą. Ktoś wie coś o tej linii? Oczywiście znalazłem ją na tym filmiku na Wrzuta. Jestem wielkim pasjonatem MZK Piła ale wiecie jak każdy nie wszystko wiem na jakiś temat ;-)
Re: Komunikacja miejska w Pile
Trasa: Wojska Polskiego (przy Karpolu, czasami jednak z działek Zalesię lub Dolaszewa), Al Jana Pawła, Bydgoska, Lelewela.
Cel: W okolicach Woj. Pol. był przemysł, pracowało tam dużo ludzi (Roszarnia, Izolacja, Polmozbyt).
Jeśli chodzi o godziny kursowania to w latach 90tych linia ta jeździła jeden lub dwa razy na godzinę przez cały dzień. Jeżeli prędzej jeździła w wyznaczonych godzinach, to na pewno nie tylko między 5 a 7.
Na pewno w godzinach 5-8 i 12-16 jeździła linia 8.
Cel: W okolicach Woj. Pol. był przemysł, pracowało tam dużo ludzi (Roszarnia, Izolacja, Polmozbyt).
Jeśli chodzi o godziny kursowania to w latach 90tych linia ta jeździła jeden lub dwa razy na godzinę przez cały dzień. Jeżeli prędzej jeździła w wyznaczonych godzinach, to na pewno nie tylko między 5 a 7.
Na pewno w godzinach 5-8 i 12-16 jeździła linia 8.
Re: Komunikacja miejska w Pile
Mniej więcej do roku 1985 "siódemka" nie jeździła z ulicy Lelewela. O ile nie pamięć nie myli, jedna z jej pętli była zlokalizowana przy Placu Zwycięstwa. Przystanek, w porównaniu do obecnego, znajdował się po przeciwnej stronie ulicy.
Z Lelewela "siódemka" jeździła przez cały dzień. Dopiero pod koniec swej egzystencji kursowała tylko w godzinach porannych.
Z Lelewela "siódemka" jeździła przez cały dzień. Dopiero pod koniec swej egzystencji kursowała tylko w godzinach porannych.
Re: Komunikacja miejska w Pile
Wielkie dzięki za odpowiedź! Przebieg trasy podobny do 1, tylko pozostaje pytanie czemu nie przetrwała ta linia do dzisiaj? Przez upadek Polmozbytu lub innych firm? Dzięki za napisanie przebiegu trasy. Możliwie że kolejna zagadka została rozwiązana. Poszukam następnych.
Z góry dzięki za odpowiedź.
Z góry dzięki za odpowiedź.
Re: Komunikacja miejska w Pile
Hmm Co ja widzę Dizel podsunął kolejna zagadkę! Tyle że nie umiem na nią odpowiedzieć :( Mam nadzieję, że wspólnie ją rozwiążemy.
Re: Komunikacja miejska w Pile
Trzynastka zaczynała, o ile pamiętam, na Placu Zwycięstwa i kończyła na Wiosny Ludów. Działo się to w drugiej połowie lat osiemdziesiątych, gdyż: 1) linia była często obsługiwana przez Autosany H9, te zaś zniknęły na początku lat dziewięćdziesiątych; 2) w planie miasta z roku około 1985 przebieg owej linii nie jest jeszcze uwidoczniony.
Re: Komunikacja miejska w Pile
Zdjęcie odnośnie trasy 7 bomba, Ziolek dziękujemy! Ha nawet jest zdjęcie komisu Elma, jednego z najpopularniejszych autokomisów w Pile. Ponad połowa wozów ma ramkę na tab. rejestracyjnej z napisem "autokomis Elma". To tak z innej półki ;-)
Jeśli chodzi o trasę. Dzięki. Chyba nie było prostszej trasy od 7 znaczniej krótszej niż ta... Hmm, 13 to dość stara linia panowie. Autosany były kasowane do '88 bodajże, bo PeeRy przyszły i zmiotły z terenu wszystkie maluchy. Jedynie H6 i ta H9 została (nie mylić z H9-35 to miejska wersja).
Jeśli chodzi o trasę. Dzięki. Chyba nie było prostszej trasy od 7 znaczniej krótszej niż ta... Hmm, 13 to dość stara linia panowie. Autosany były kasowane do '88 bodajże, bo PeeRy przyszły i zmiotły z terenu wszystkie maluchy. Jedynie H6 i ta H9 została (nie mylić z H9-35 to miejska wersja).
Re: Komunikacja miejska w Pile
Były takie linie jak 51, 52. Jedna kursowała do Dobrzycy a druga nie wiem.
Re: Komunikacja miejska w Pile
13tka, bądź coś mi w głowie siedzi 13bis jeździła trasą Działki Zalesie - Woj Pol, Al Piastów, Simieradzkiego, Wiosny Ludów. Linia obsługiwana Autosanem z częstotliwością jeden raz na godzinę. Było to w drugiej połowie lat 80tych (około 87). Pamiętam jako młodzi jeździliśmy nią na końcówkę i z powrotem - taka zabawa, wtedy były jeszcze karnety 10cio przejazdowe. To były czasy. Potem jeździłem nią na zbiór truskawek na Zalesiu (dziś tam jest osiedle domków).
Re: Komunikacja miejska w Pile
No proszę jakiś bus kierował się, aż do Dobrzycy... Hmmm, nasz przewoźnik daleko jeździł autobusami. Szkoda, że zlikwidowali, widać znowu coś nie pasowało. Teraz to tylko 50 najdalej jeździ bo do Ujścia Górnego czy jak tam albo Mirosława jeszcze dalej...
Re: Komunikacja miejska w Pile
52 chyba jeździło do Chrustowa. Ale bardzo rzadko. Chyba dwa razy dziennie.
Re: Komunikacja miejska w Pile
Skoro piszecie o MZK to może zaczęlibyście pisać o nowych trasach autobusów które przydały by się na terenie miasta Piły.
Jednocześnie wykorzystując mapy Google i zaznaczać np. czerwoną linią nową trasę.
Jednocześnie wykorzystując mapy Google i zaznaczać np. czerwoną linią nową trasę.
Re: Komunikacja miejska w Pile
Po co? MZK i tak nie weźmie tego pod uwagę :) czytaj pan prezes. Wiele razy ludzie prosili o linię na działki (Paderewskiego i dalej przez obwodnicę), chociażby w sezonie, nic z tego nie wyszło. Zrobią co uważają za dobre i tyle, ale nie jest źle bo przy budowie nowych osiedli istniejące linia są zazwyczaj wydłużane.
Utwórz konto lub zaloguj się, aby dołączyć do dyskusji..
Musisz być zarejestrowanym użytkownikiem, aby móc opublikować odpowiedź.
Utwórz konto
Zarejestruj się, aby dołączyć do Nas!
Zarejestrowani użytkownicy, mają dużo więcej przywilejów, związanych z użytkowaniem forum.
Rejestracja i korzystanie z forum jest całkowicie bezpłatne.